نگهداری مواد غذایی

خواص درمانی گردو بر سلامتی چیست ؟ | گردو را چگونه مصرف کنیم ؟

خواص گردو چیست ؟ گردو دارای خواص شگفت انگیز درمانی بسیار زیادی است. در ادامه با یک مثل زیبا و خواص درمانی گردو بر سلامت جسم و روح در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

مضرات گردو

خواص درمانی گردو

 

 

در روزگاران پیش عاشقی بود که به وفاداری در عشق مشهور بود. مدتها در آرزوی رسیدن به یار گذرانده بود تا اینکه روزی معشوق به او گفت: امشب برایت لوبیا پخته‌ام. آهسته بیا و در فلان اتاق منتطرم بنشین تا بیایم. عاشق خدا را سپاس گفت و به شکر این خبر خوش به فقیران نان و غذا داد.

 

هنگام شب به آن حجره رفت و به امید آمدن یار نشست. شب از نیمه گذشت و معشوق آمد. دید که جوان خوابش برده. مقداری از آستین جوان را پاره کرد به این معنی که من به قو‎ْلَم وفا کردم. و چند گردو در جیب او گذاشت به این معنی که تو هنوز کودک هستی، عاشقی برای تو زود است، هنوز باید گردو بازی کنی.

 

آنگاه یار رفت. سحرگاه که عاشق از خواب بیدار شد، دید آستینش پاره است و داخل جیبش چند گردو پیدا کرد. با خود گفت: یار ما یکپارچه صداقت و وفاداری است، هر بلایی که بر سر ما می‌آید از خود ماست.

 

 

خواص گردو برای سلامتی

گردو و لاغری – خواص گردو برای کاهش وزن

اگر تصمیم گرفته‌اید چند کیلویی لاغر شوید بدانید گردو می‌تواند همیار خوبی برای رسیدن به خوش اندامی باشد. به خاطر این که اگر قبل از غذا یک مشت گردو (۳۰ گرم) میل کنید بدون شک اشتهایی برای پرخوری و به خصوص صرف دسرهای خامه‌ای و غیره نخواهید داشت.

در این صورت نه تنها پرخوری نمی‌کنید بلکه کلی فیبر هم نصیبتان می‌شود. به خاطر این که گردو سرشار از فیبر است برای همین سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کند. زمانی که فیبرها وارد معده می‌شوند آب را به خود جذب می‌کنند و حجیم می‌شوند. برای همین به این زودی‌ها گرسنه‌تان نمی‌شود.

 

بهبود عملکرد مغز با گردو

تصور می‌رفت که گردو غذای مغز است نه فقط بخاطر ظاهر چین دار مغز مانند پوست آن بلکه به خاطر مقادیر زیاد چربی های امگا ۳ موجود در آن. مغز شما متشکل از بیش از ۶۰ درصد چربی ساختاری است. برای عملکرد مناسب سلولهای مغزی، این چربی ساختاری به چربیهای امگا ۳ اصولی موجود در گردو، تخم بذر و ماهی آب سرد نیاز دارد زیرا غشاء همه سلول ها از قبیل سلول های مغز یا نورون ها از چربی تشکیل شده اند.

 

غشاء سلول دروازه بان سلول است. هر چیزی که بخواهد وارد یا خارج از سلول شود باید از غشاء بیرونی سلول عبور کند. و چربی امگا ۳ که مایع و انعطاف پذیر است این فرایند را آسان‌تر می‌کند بنابراین توانایی سلول را برای هدایت مواد مغذی افزایش می‌دهد در حالی که ضایعات را از بین می‌برد، خصوصاً هنگامی‌که مغز شما در حال تفکر باشد.

 

نتایج پژوهشی در این زمینه نشان داد می دهد بچه هایی که اسیدهای چرب امگا ۳ کمتر دریافت می‌کنند دارای فعالیت بیش از اندازه، اختلال در یادگیری و مشکلات رفتاری هستند. در این تحقیق بسیاری از مشکلات رفتاری، خشونت و مشکلات خواب در افرادی که اسید چرب امگا ۳ کمتری دریافت می‌کنند، گزارش شده است. مشکلات یادگیری و سلامتی بیشتر در بچه هایی یافت شد که غلظت اسید چرب امگا ۳ در آنها کمتر بود.

 

گردو سرشار از چه ویتامینی است؟

خواص گردو در بارداری

 

 

افزایش قوای جنسی مردان با گردو

اگر بخواهیم یک غذا برای سلامت مردان توصیه کنیم آن گردو است. گردو نه تنها کیفیت اسپرم را بالا می برد، بلکه عملکرد اندوتلیال (سلامت پوشش رگ های خونی) را نیز بهبود می بخشد. غذاهایی که به عملکرد اندوتلیال کمک می کنند رگ های خونی را باز و به نعوظ کمک می کنند.

 

علاوه بر این، گردو با برخورداری از مقادیر سرشار اسیدهای چرب امگا۳ و آنتی‌اکسیدان‌ها، جریان خون را در بیضه ها تسریع می کند و تأثیر قابل‌توجهی در افزایش تحرک، جنبندگی و البته زیست‌پذیری و زنده ماندن اسپرم‌ها دارد. گردو همچنین حاوی میزان بالای سلنیوم است؛ سلنیوم موجود در گردو علاوه بر افزایش تعداد اسپرم های سالم و فعال در بدن، روند حرکت و فعالیت اسپرم را نیز بهبود می بخشد.

 

خواص گردو برای سیستم قلبی عروقی

گردو از جمله مواد غذایی گیاهی است که دارای مقادیر فراوانی ALA (آلفا لینولنیک اسید) که نوعی اسیدچرب امگا ۳ است، می باشد. این نوع اسید چرب اثرات قلبی عروقی فراوانی دارد و باعث کاهش فشارخون می شود. مصرف ۴ عدد گردو در روز از ابتلا به بیماری های قلبی پیشگیری می کند.

 

همچنین گردو به علت دارا بودن عوامل متعدد ضدالتهابی باعث کاهش تجمع پلاکت ها و نیز کاهش فعالیت پلاکت ها می شود و در نتیجه ریسک تشکیل لخته های اضافه کاهش می یابد. که در غیر این صورت و باقی ماندن لخته های اضافی در رگ های خونی، این لخته ها در رگ های کوچک قلبی گیر می کنند و سکته قلبی را به وجود می آورند.

 

گردو همچنین سرشار از «استرول‌های گیاهی» است و برای همین می‌تواند میزان کلسترول بد خون را کاهش دهد. استرول‌های گیاهی دارای یک بافت شیمیایی هستند که به کلسترول نزدیک است. برای همین می‌توانند در روده‌ها کلسترول بد را به خود جذب کنند و میزان آن را کاهش دهند. زمانی که کلسترول بد خون کاهش پیدا می‌کند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی مانند مشکلات عروق کرونری نیز کاهش می‌یابد.

 

خواص گردو برای بیماران دیابتی

با وجود اینکه دیابت نوع ۲ به علت عدم کنترل قند خون و متابولیسم انسولین به وجود می آید. اما نهایتاً باعث اشکال در سیستم قلبی عروقی می شود. یکی از اهدافی که در درمان افراد مبتلا به دیابت مدنظر قرار می گیرد، جلوگیری از مشکلات قلبی عروقی است.

 

تحقیقاتی که بر روی رگ های خونی صورت گرفته است نشان می دهد، مصرف روزانه ۲-۱ انس (۶۰-۳۰ گرم) گردو، باعث کاهش چربی های مضر خون شده و به پیشگیری از مشکلات قلبی عروق بیماران دیابتی کمک می کند.

 

رفع یبوست با گردو

یکی از خواص گردو، کمک به پیشگیری از یبوست است. گردو سرشار از فیبر است. فیبرهای غذایی تأثیر بسیار خوبی روی عملکرد روده‌ها می‌گذارد. در واقع باعث می‌شوند روده ها کار دفع را راحت‌تر انجام دهند.

 

پیشگیری از پیری زودرس پوست

اگر نمی‌خواهید دست روزگار به این زودی‌ها پوست شما را پر از نقش و نگار کند گردو میل کنید. به خاطر این که گردو حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که پوست را جوان نگه می‌دارند.

باید بدانید که مصرف ۲۵ گرم گردوی تازه حدود ۱۵% از نیاز روزانه ما به ویتامین E را تأمین می‌کند. حتماً هم می‌دانید که ویتامین E ویتامین جوانی است. یعنی چین و چروک را از پوست دور می‌کند. علاوه بر این گردو حاوی آنتی اکسیدان های بسیار قوی می‌باشد که اثرات منفی رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کنند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌هایی هستند که به سلول‌های پوست آسیب می‌رسانند و باعث پیری آن‌ها می‌شوند. توجه داشته باشید با مصرف گردو علاوه بر ویتامین E، ویتامین‌های دیگری مانند ویتامین B، پتاسیم، آهن، مس و روی نیز عایدتان می‌شود.

 

خواص گردو برای کودکان

گردو سرشار از چه ویتامینی است؟

خواص درمانی گردو بر سلامتی چیست ؟ | گردو را چگونه مصرف کنیم ؟

 

منبع: parsmarket.net   – نوآورد – بیتوته

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا