ازدواج و همسرداری

نام قرص ضد بارداری مردان | راه های ضدباروری در مردان

این روزها راه های ضدباروری زیادی هم برای خانم ها و هم برای آقایان وجود دارد. این بار طرحی مطرح شده تا از یک گیاه میتوان قرص ضدباروری برای آقایان تهیه کرد. در ادامه با جزییات این خبر بیشتر آشنا میشویم.

 

خرید قرص ضد بارداری مردان

نام قرص ضد بارداری مردان

 

دانشمندان کشف کرده اند که یک عصاره گیاهی که توسط جنگجویان آفریقایی در تیرهای سمی آنها مورد استفاده قرار می گرفت، می تواند ماده کلیدی در ساخت یک قرص ضدباروری برای مردان باشد.

 

دانشمندان در تلاش برای ساخت اولین قرص کنترل زاد و ولد برای مردان، کشف کردند که عصاره گیاهی که قبلا توسط جنگجویان و شکارچیان آفریقایی و در تیرهای کمان به عنوان یک ماده که موجب ایست قلبی می شد مورد استفاده قرار می گرفت، می تواند عنصر اصلی در رسیدن به این هدف باشد.

 

این ماده طبیعی «اوابین» (ouabain) نامیده می‌شود و در دو گیاه بومی آفریقا به نام های acokanthera schimperi یا arrow poison tree و strophanthus gratus یافت می‌شود.

 

«اوابین» یک ماده سمی است که می تواند باعث آسیب به بافت های قلب و منجر به مرگ شود، اما هنگامی که در دوزهای بسیار کم استفاده شود، در واقع در داروهای تجویز شده توسط پزشکان به منظور کنترل فشار خون و درمان بیماران پس از حمله قلبی یافت می شود.

 

محققان در انجمن شیمی آمریکا اظهار داشتند که اثبات شده است «اوابین» باروری را در مردان محدود می کند، اما سطوح بالای سمی بودن این ماده، حداقل تا الان آن را برای این منظور نامناسب می کرد.

 

دانشمندان یک ماده مشابه با «اوابین» با تنوع ترکیب و ساختار مولکولی اندکی متفاوت ایجاد کرده اند که برای تاثیر بر روی پروتئین خاصی در اسپرم طراحی شده است و توانایی شنا کردن آن را کنترل می کند.

 

اگر سلول های اسپرم قادر به شنا نباشند، نمی توانند به تخمک برسند و بارور شوند.

 

گروه تحقیقاتی ترکیب جدید «اوابین» خود را در موش ها آزمایش کردند و متوجه شدند که آنها نابارور شدند و همچنین سلامت کلی حیوانات را به خطر نینداخته است.

 

دانشمندان همچنین معتقدند که اثرات این قرص مانند قرص های ضدبارداری که به طور گسترده توسط زنان استفاده می‌شود، به طور کامل برگشت پذیر است، چرا که هنگامی که «اوابین» سیستم بدن موش ها را ترک کرد، سلول های جدید اسپرم تحت تاثیر قرار نگرفتند.

 

این قرص کنترل باروری مردان هنوز بر روی انسان آزمایش نشده است، اما تحقیقات جدید یک گام رو به جلو برای ساخت قرص های پیشگیری از بارداری برای مردان است.

 

تعدادی از محققان دانشگاه ادینبورگ اعلام کردند که به دنبال تولید آمپول ضد بارداری برای مردان هستند. تحقیقات آنان نشان می دهد که آمپول ضد باروری برای مردان می تواند به اندازه قرص ضد بارداری زنان و کاندوم موثر باشد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، این محققان بر این باورند که آمپول ضد بارداری مردانه به اندازه قرص ضد بارداری که مورد استفاده خانم ها قرار می گیرد، در جلوگیری از باروری و حاملگی موثر خواهد بود . آنان معتقدند که مردها می توانند از طریق تزریق ماهانه آمپول حاوی هورمون تستوسترون، که به طور موقت جلوی تولید اسپرم را می گیرد، مانع از باروی شوند.

آمپول جدید حاوی هورمون مردانه تستوسترون و یک نسخه مصنوعی هورمون زنانه پروژسترون است و وقتی مغز این هورمونها را احساس می‌کند، میزان سایر هورمونهایی را که تولید اسپرم را در کنترل دارند، کاهش می‌دهد و تولید اسپرم متوقف می شود

 

نام قرص ضد بارداری مردان

راه های ضدباروری در مردان

 

در حال حاضر ۸۰ زوج تحت آزمایش با این داروی جدید قرار دارند و آمپول ضد باروری در دو نوبت هر دو ماه یکبار تزریق می‌شود و بررسی نتایج نشان می دهد که این آمپول ها عوارضی مانند افزایش خطر بروز سرطان سینه یا حتی تشکیل لخته‌های خونی مرگبار نیز ندارند.

به گفته رییس این تحقیقات، این روش در ۹۹ درصد موارد موثر است و به محضی که تزریق آمپول متوقف شود، روند تولید اسپرم‌ها دوباره به حالت طبیعی برمی‌گردد.

همچنین در طی آزمایش هایی که در چین انجام شده است، تنها یک مرد از صد مردی که داوطلب شده بودند، توانست بچه دار شود. شش ماه بعد از پایان تزریق آمپول، میزان تولید اسپرم این مردها به اندازه طبیعی برگشت. این برای بسیاری از زنان که می خواهند مردها مسئولیت بیشتری در قبال جلوگیری از بارداری متحمل شوند، خبر خوبی است.

اما دانشمندان می گویند آزمایش های بیشتری لازم است تا از ایمنی این آمپول ها اطمینان حاصل کنند.

 

تلاش های پیشین برای تولید وسیله ای برای جلوگیری از بارداری برای مردان با مشکلات زیادی مواجه شده است. تا کنون وسائل و یا داروهایی که برای جلوگیری از باروی مردها تولید شده است یا عوارض جانبی داشته اند و یا قابل اطمینان نبوده اند.

با آنکه آمپول تستوسترون عوارض جانبی جدی نداشته است، تقریبا یک سوم از ۱۰۴۵ مردی که در طول دو سال و نیم گذشته در این آزمایش شرکت کردند، دوره تایین شده برای انجام آزمایش را به طور کامل طی نکردند.

دکتر یی کن جو، از سازمان ملی پژوهش برای تشکیل خانواده در پکن، پایتخت چین می گوید: ” برای زوج هایی که نمی خواهند از روش های مربوط به جلوگیری زنان استفاده کنند، تنها گزینه هایی که باقی مانده، استفاده از کاندوم، عمل وازکتومی و بازگیری است.”

اما او می گوید که حالا تحقیقات ما نشان می دهد تزریق آمپول هورمون می تواند به طور بالقوه شیوه ای جدید و عملی برای جلوگیری از باروری شود.

او اضافه کرد که اگر آزمایش های بعدی موفقیت آمیز انجام شود، تا ۵ سال دیگر این آمپول ها در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

 

قرص پیشگیری از بارداری برای مردان

راههای جلوگیری از بارداری توسط مرد

نام قرص ضد بارداری مردان| راه های ضدباروری در مردان

منبع : isna.ir – oonternet.com – بیتوته

 

۴.۱/۵ - (۱۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا