مد و لباس

روش نگهداری از کفش چرم و زمستانی | کفش های زمستانی

نگهداری صحیح و مناسب از کفش ها ، مخصوصا کفش های زمستانی میتواند طول عمر آنها را چند برابر کرده همچنین ظاهر زیبای کفش را حفظ نماید. در این مقاله روش های نگهداری هر چه بهتر از کفش ها را برای شما به اشتراک میگذاریم. با ما همراه باشید.

 

وازلین برای کفش چرم

روش نگهداری از کفش

 

درست است معمولا کفش ها در فصل زمستان بیشتر آسیب می بینند چون در معرض برف و باران قرار می گیرند. کفش های چرمی، پشمی و جیر نیاز به مراقبت بیشتری نیاز دارند و باید از برف و باران و نمک و گرد و خاک حفظ شوند. پس قبل از این که کفش هایتان دورانداختنی شوند این روش های موثر که قبلا هم با موفقیت تست شدن را برای تمیز نگهداری آن ها امتحان کنید.

 

۱ – راه رفتن زیاد می تواند مدت کارایی کفش را از بین ببرد؛ بنابراین از کفاش بخواهید لایه نازکی از کائوچو به تخت کفش بچسباند تا از جذب آب و لیزخوردن جلوگیری و به مدت کارایی آن اضافه شود. با این کار می توان طول عمر کفش را به حدود ۶ تا ۷سال افزایش داد!

 

۲ – پاشنه اولین قسمت از کفش است که از بین می رود، به خصوص اگر زیاد راه می روید و یا روی پا می ایستید. به هنگام خرید کفش یک جفت ته پاشنه پلاستیکی نیز تهیه کنید و در صورت نیاز آن را جایگزین پاشنه قدیمی کنید تا کفش ۱۰برابر بیشتر دوام بیاورد. به محض فرسوده شدن و ظاهرشدن میخ پاشنه بلافاصله برای تعمیر آن اقدام کنید.

 

۳ – به هنگام خرید کفش از هر نوع جنسی که باشد، آن را با اسپری مخصوص ضد آب بپوشانید تا در مقابل جذب آب باران و هر نوع مایع محافظت شود. سالی ۴بار در ابتدای هر فصل این کار را تکرار کنید. در صورت خیس شدن کفش چرمی، آن را در دمای اتاق خشک کنید.

 

۴ – در صورت لک افتادن کفش ها، بلافاصله دست به کار شوید. لکه های آب روی کفش ها را به آرامی و با استفاده از برس مخصوص پاک کنید.درخصوص کفش چرمی، لکه های نمک به این نوع کفش به طور دائم آسیب می رساند بنابراین بلافاصله با پارچه نم دار لکه را تمیز کنید.

 

۵ – برای حفظ شکل و ظاهر کفش به خصوص کفش های خیس که به هنگام خشک شدن از شکل می افتد، آن ها را پر از روزنامه کنید. چکمه ها را نیز در حالت خوابیده قرار دهید.

 

۶ – برای ایجاد ظاهر بهتر در کفش های کهنه، آن ها را با استفاده از واکس تمیز کنید روی کفش های چرمی را با ماده نرم کننده چرب کنید تا چربی به چرم برگردد و باعث نرمی کفش شود.برای پوشاندن خط های ایجاد شده روی کفش از واکس های کم رنگ تر از کفش استفاده کنید.

 

۷ – کفش ها را در کمدی با دمای اتاق نگه داری کنید. هوای گرم باعث جمع شدن کفش های چرمی می شود. قراردادن کفش های خیس یا مرطوب در جعبه باعث بوی نامطبوع، رشد باکتری و کپک می شود.

 

۸ – برای حفظ شکل اولیه کفش بهتر است هر از چند گاهی از کفش دیگری استفاده کنید. پیشنهاد می شود هفته ای ۲ یا ۳بار از کفش دیگری استفاده کنید تا طول عمر کفش هایتان بیشتر شود.

 

۹ – در صورتی که به هنگام پوشیدن کفش با مشکل روبه رو می شوید، از پاشنه کش کفش استفاده کنید تا قسمت پاشنه آسیب نبیند.

 

۱۰ – بهترین روش محافظت کفش از گرد و خاک قراردادن آن ها در کمد است. پوشش های پلاستیکی باعث خشک شدن کفش می شود. در صورت قراردادن کفش روی جاکفشی، فاصله ای بین آن ها ایجاد کنید، زیرا قرارگرفتن کفش های چرم کنار کفش های ورنی باعث رنگ دادن آن ها به یکدیگر می شود.

 

 

از بین بردن چروک کفش چرم

چگونه کفش ورنی را تمیز کنیم

 

نگهداری و تمیز کردن کفش های زمستانی

تمیز کردن کفش های چرم

پوشیدن کفش های گران قیمت چرم در روزهای بارانی و برفی جرات می خواهد. اما اگر روش های تمیز کردن آن را بلد باشید با خیال راحت تر آن ها را می پوشید.

تمیز کردن نمک و خاک: یک بطری آب پاش را نصف نصف از آب و سرکه و چند قطره روغن درخت چای پر کنید. مستقیم به کفش بزنید، با دستمال تمیز پاک و خشک کنید.

تمیز کردن بوت های مرطوب: اگر کفش ها خیس شده باشند مقداری روغن زیتون روی کفش بمالید تا موقع خشک شدن حالت نرم خودش را از دست ندهد.

تمیز کردن و برق انداختن: سرکه سفید و روغن بزرک و چند قطره روغن درخت چای را با هم ترکیب کنید. بعد از ۱۵ دقیقه به شکل دایره ای ماساژ بدهید تا اضافی مواد کاملا پاک شود. در صورت لزوم دوباره این کار را تکرار کنید. تا زمانی که کفش دیگر روغن را به خودش جذب نکند.

 

 

تمیز کردن کفش های جیر

کثیف شدن و خیس شدن کفش های جیر برای ما یک فاجعه است. برای تمیز کردن آن از روش های زیر استفاده کنید و حتما برسی که استفاده می کنید باید کاملا نرم باشد تا به کفش ها هیچ آسیبی نرساند.

تمیز کردن نمک و خاک: با یک برس نرم تا جایی که می توانید خاک ها را پاک کنید و بعد مایعی که از ترکیب ۵۰/۵۰ سرکه سفید و آب درست شده استفاده کنید. کمی از مایع را روی برس بریزید و به کفش بمالید تا گردوخاک ها کاملا از بین بروند.

تمیز کردن بوت های مرطوب: یک عدد حوله تمیز بردارید و به حالت ضربه روی کفش بزنید تا رطوبت کشیده شود. بوت ها بعد از خشک شدن کمی سفت می شوند پس با برس روی کفش بکشید تا از حالت سفتی در بیاید.

 

 

چکمه های لاستیکی

این مدل کفش ها معمولا در فصل بهار و پاییز هم استفاده می شوند. پس باید کمی در مراقبت کردن از آن ها دقت کنید.

تمیز کردن نمک و خاک: این مدل کفش ها دیر آسیب می بینند و راحت تمیز می شوند. با آب و صابون هم راحت می شود این کفش ها را تمیز کرد اما محلول آب و سرکه سفید بهتر است. کمی محلول روی کفش بریزید و با دستمال خشک کنید

جلوگیری از خط افتادن روی بوت ها: بوت ها را زیر آفتاب یا کنار سیستم گرمایشی قرار ندهید.

از بین بردن سائیدگی: سائیدگی ها به راحتی با آب و صابون از بین نمی روند. اما مشکل با پاک کن به راحتی حل می شود. روی سائیدگی ها با پاک کن بمالید و با دستمال تمیز کنید.

 

بهترین واکس چرم

از بین بردن چروک کفش چرم

روش نگهداری از کفش چرم و زمستانی | کفش های زمستانی

 

منبع : bedunim.ir – بیتوته – irannaz.com

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا