ازدواج و همسرداری

بهتر شدن روابط زن و شوهر | رابطه خوب زناشویی

داشتن روابط صمیمی با شریک زندگی بسته به عوامل بسیاری است. سعی داریم در اینجا کم هزینه ترین و بهترین راه های افزایش صمیمیت بین همسران و بهتر شدن روابط زن و شوهر را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

 

همسران موفق

ارتباط کلامی با همسر

 

نکاتی برای صمیمیت بیشتر در رابطه زناشویی

داشتن یک زندگی ایده آل یک رویا نیست،افراد خوشبختی که در اطرافیان خود می بینید به خواست خودشان خوشبخت شده اند و با انجام تغییراتی در شیوه رفتاری و داشتن آگاهی مسیر درست زندگی خود را پیدا کرده اند.نکته دیگر اینکه در رابطه زناشویی فقط داشتن رابطه جنسی نمی تواند عشق و علاقه مشترک را تضمین کند بلکه رفتارهایی که در طول شبانه روز با همدیگر دارید می تواند شما را در مسیری که انتخاب کرده اید موفق تر کرده و خوشبختی را از آن شما کند.رابطه زناشویی

درست است که رابطه زناشویی موجب نزدیکی زن و شوهر به هم می شود اما تنها راه برقراری ارتباط نیست. اگر آمادگی رابطه جنسی با همسرتان را ندارید، این راهها را که در اینجا برایتان آورده ایم، امتحان کنید.

 

گرفتن دست شریک زندگیتان در مکان های عمومی

متاسفانه، برخی افراد رابطه زناشویی را تنها راه نزدیکی به همسر خود می بینند و پس از آن هیچ عمل محبت آمیز دیگری انجام نمی دهند. شاید گرفتن دست همسرتان در مکان های عمومی کار پیش پا افتاده ای به نظر آید اما به طرف مقابل تان احساس غرور می دهد و ثابت می کند که شما دوست دارید دیگران هم به رابطه نزدیک و عاشقانه شما پی ببرند.

 

ارتباط با خانواده ها

از هر فرصتی که پیش می آید برای ملاقات اعضای خانواده همسرتان استفاده کنید. این نشان می دهد که شما نه تنها به همسرتان که به خانواده او نیز اهمیت می دهید و همین امر در نزدیک شدن شما به یکدیگر موثر است.

 

همدیگر را ببوسید

می دانید چرا خانم ها دوست دارند که پیشانی آنها را ببوسید؟ چون این بوسه منجر به رابطه زناشویی نمی شود و او می داند که شما تنها از روی عشق و علاقه این کار را کرده اید. بوسیدن سر همسرتان زیباترین بوسه از نظر او است.

 

نوازش

نوازش کردن موجب می شود که شما هم از نظر احساسی و هم از نظر فیزیکی به شریک زندگی تان احساس نزدیکی کنید. زمانی که می بینید شریک زندگی تان نه به هدف رابطه جنسی بلکه تنها از روی عشق و علاقه به شما این کار را انجام می دهد، خوشنود خواهید شد.

 

نگاه کردن به چشمهای یکدیگر

شاید زل زدن به چشم های دیگری هنگام صحبت کردن برایتان سخت باشد اما اگر می خواهید به شریک زندگی تان احساس نزدیکی کنید، عاشقانه به چشم های او نگاه کنید. آنوقت می فهمید که به همین سادگی چه اتفاق های خوشایندی میان شما خواهد افتاد.

 

 

مهارت ارتباط با همسر

بهتر شدن روابط زن و شوهر

 

سکوت

اگر به معجزه سکوت اعتقادی ندارید، کافی است این بار که در کنار همسرتان نشسته اید، زمانی را در سکوت کنار او بگذرانید. این کار نه تنها به هر دوی شما آرامش می دهد بلکه صمیمیتی بین شما ایجاد می کند که گاهی با هزار حرف هم به دست نمی آید.

 

گفتن رازهای خصوصی به همسر

شما در زندگی خود چیزهای زیادی را با همسرتان شریک می کنید اما آیا این درباره رازهایتان هم صدق می کند؟ اگر همسر شما رازهای دل خود را با شما در میان بگذارد، بدین معنی است که شما برای او فردی قابل

اعتماد و مهم هستید.

 

تعریف کردن جوک برای همدیگر

مطمئنا شما برای افراد غریبه جوک نمی گویید و این کار را تنها در کنار دوستان نزدیک تان انجام می دهید. همسر شما هم مانند دوست شما است پس به جز کارهای روزمره کمی هم با هم سرگرم شوید.

سه فاکتور اصلی در ایجاد عشق از دیدگاه استرنبرگ، صمیمیت، میل و  تعهد است. به ساده‌ترین زبان ممکن می‌توان گفت منظور از صمیمیت این است که ما در برابر طرف مقابلمان نقاب نداشته باشیم و خودمان باشیم. صمیمیت ابعاد مختلفی دارد. صمیمت  فکری، صمیمیت  عاطفی، صمیمیت جنسی، صمیمیت اجتماعی، صمیمت معنوی. یعنی فرد در مواجهه با شخص دیگری، بدون ترس و سانسور، خودش باشد.

گاهی اوقات افراد از ترس قضاوت شدن، از ترس تمسخر و اینکه به آنها برچسب زده شود و خیلی چیزهای دیگر، افکار یا احساسات مثبت یا منفی خودشان را بروز نمی‌دهند. خواسته‌هایشان را عنوان نمی‌کنند و این یعنی عدم صمیمیت. هر چقدر شما در برابر دیگری، راحت‌تر باشید بدون ترس و نقاب باشید، صمیمیت بیشتری وجود دارد. برای مثال ممکن است سر کلاس درس یا در اتاق مشاوره، شما به راحتی بتوانید در مورد افکار و احساسات و خواسته‌های اجتماعی یا موارد خاص دیگر، صحبت کنید در حالی که هیچ رابطه عاطفی بین شما و افراد سر کلاس یا مشاورتان وجود نداشته باشد و در اصل دو فاکتور دیگر در این موارد وجود ندارد ولی شما به راحتی می‌توانید خودتان باشید.

 

شور و  اشتیاق یا میل، همان گرایش به سمت طرف مقابل است. تمایل به بودن در کنار دیگری بدون احساس منفی. بدون چندش یا حس بد. به نوعی تمایل به برقراری رابطه  فیزیکی و  جسمی و  جنسی با داشتن احساسات مثبت. همان گرایش اولیه بین جنس مخالف که در بسیاری از موارد به وجود می‌آید و تاثیر هورمون‌ها نیز حائز اهمیت است. در بسیاری از موارد این گرایش و تمایل وجود ندارد. مثل رابطه استاد و شاگردی که عاری از تمایلات جنسی است ولی صمیمیت بین آنها وجود دارد. مثل  رابطه والدین و فرزندان که این فاکتور در این روابط دیده نمی‌شود.

 

و به زبان بسیار ساده تعهد یعنی اینکه از جانب من به طرف مقابل در زمینه‌های گوناگون، آسیب و ضرر و زیان و ناراحتی وارد نخواهد شد و من سعی می‌کنم موجب رنجش فرد مقابلم نشوم. از لحاظ عاطفی از لحاظ اقتصادی و…، من به فرد مقابلم آسیب و ضرر نرسانم و موجب ایجاد ناراحتی در او نشوم. مثلا ممکن است شما نسبت به همسایه خود یا همکار خود احساس تعهد کنید و موجب ناراحتی او نشوید در حالی که هیچ صمیمیت یا گرایش و میلی نسبت به او ندارید. حالا اگر در کسی هر سه فاکتور اصلی در ایجاد عشق، صمیمیت و میل و تعهد به وجود بیاید و هر سه فاکتور در کنار هم قرار بگیرند می‌توانیم بگوییم عشق واقعی ایجاد شده است. در بسیاری از روابط ما انسان‌ها، این فاکتورها به صورت جداگانه وجود دارند ولی شرط اصلی، بودن هر سه عامل در کنار هم است.

 

ارتباط کلامی با همسر

ارتباط کلامی با نامزد

بهتر شدن روابط زن و شوهر | رابطه خوب زناشویی

 

منبع: سلامانه – بیتوته – نمناک – برترین ها

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا