زیبایی

ترکیب رنگ موی شرابی | چگونه موهایمان را شرابی کنیم؟

انتخاب رنگ موی مناسب برای هر خانمی ممکن است دشوار به نظر برسد. رنگ موی شرابی ، رنگی بسیار جذاب مخصوصا برای فصول سرد است. اما گاهی رنگ موی عزیزمان آنطور که میخواهیم از آب در نمی آید. در این مقاله قصد داریم نکاتی برای انتخاب این رنگ را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

 

رنگ موی آلبالویی بدون دکلره

رنگ موی آلبالویی

رنگ موی شرابی برای افراد مختلف :

رنگ پوست

آرایشگران معروف در دنیا بر این باورند که رنگ موی شرابی برای پوست‌های روشن بسیار مناسب بوده و جذابیت آن‌ها را بیشتر می‌کند اما این رنگ برای افرادی با پوست‌های سبزه و برنزه مناسب نیست.

 

جنس مو

رنگ موی شرابی به دلیل نفوذ بالایی که در رنگ‌دانه‌های مو دارد سبب آسیب به بافت مو می‌شود. برای اینکه رنگ موی شرابی به خوبی روی موهای شما رنگ باز کند نیازمند داشتن موهایی سالم و قوی هستید. مراقبت از موها به روش درست سبب می‌شود که موهای شما سالم‌تر باشند.

 

شست‌وشوی موها

برای اینکه ماندگاری رنگ مو شرابی روی موها بیشتر باشد باید نکاتی را در رابطه با شست‌وشوی موها رعایت کنید. موهای رنگ شده‌ی خود را دوبار هفته و با شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده شست‌وشو دهید و برای جلوگیری از خشک شدن موها از نرم‌کننده مناسب موهای خود استفاده کنید.

 

تاثیر نور آفتاب روی موها

اگر مدت زیادی را در بیرون از منزل سپری می‌کنید و موهایتان بیشتر از همیشه در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد بهتر است موهای خود را بیشتر بپوشانید. زیرا رنگ شرابی که نوعی رنگ قرمز است در اثر تماس زیاد با نور خورشید اکسید شده و در نهایت رنگ شرابی زیبای موهای شما را کدر و نارنجی می‌کند.

 

رنگ مو شرابی ماهاگونی

رنگ موی بادمجانی,رنگ موی آلبالویی

 

رنگ ابروها

هم‌رنگ شدن ابرو و موها باعث می‌شود ظاهر شما نامناسب و بی‌روح جلوه کند. در صورتی که موهای شما تیره است بهترین رنگ برای ابروها دو درجه روشن‌تر و اگر موهای روشنی دارید مناسب‌ترین رنگ ابرو که با موها نیز تناسب داشته باشد رنگی با دو درجه تیره‌تر از موهاست.

 

اگر موهای بلوند دارید

اگر موهایتان بلوند تیره است به راحتی می توانید یک رنگ مو شرابی خریداری کرده و بدون هیچ مرحله اضافی آن را روی موهایتان بزنید و یک رنگ موی شرابی زیبا داشته باشید. اما اگر موهایتان بلوند روشن تر است ممکن است رنگ شرابی روی موهای شما بنفش دیده شود.

برای اینکه با چنین مشکلی مواجه نشوید بهتر است یک رنگ پایه برای موهایتان انتخاب کنید. مثلا قرمز یا قهوه ای. ابتدا این رنگ را روی موهای بلوند بزنید پس از شستن مو و خشک کردن، رنگ شرابی را امتحان کنید. همچنین می توانید این رنگها را به صورت ترکیبی با هم استفاده کنید تا رنگ شرابی موهایتان جلوه بهتر و زیباتری داشته باشد.

 

اگر موهای تیره دارید

داشتن رنگ مو شرابی زمانیکه موهای تیره دارید کمی دشوار خواهد بود چرا که در این صورت ممکن است رنگ موی شرابی خودش را به خوبی نشان ندهد. در برخی مواقع ممکن است رنگ موی شرابی روی موهای شما فقط به رنگ قهوه ای ظاهر شود.

برای اینکه بهترین رنگ موی شرابی را روی موهای تیره تان داشته باشید باید کمی موها را روشن کنید. نیازی نیست موها خیلی روشن شود، اگر پایه موها به رنگ قهوه ای یا قرمز برسد کافیست. هرچند این روش برای افرادی که موهای خشک و آسیب دیده دارند پیشنهاد نمی شود چون همانطور که می دانید، روشن کردن مو با پودر دکلره به مو آسیب می رساند. پودر دکلره را طولانی روی مو قرار ندهید، فقط کافیست چند درجه آن را روشن تر کند.

این نکته را در نظر داشته باشید که برای این روش بهتر است موها، به مدت دو روز شسته نشده باشد. مایع روشن کننده مو یا پودر دکلره و اکسیدان تهیه کنید. با یک براش رنگ مو به خوبی مایع را به تمام قسمتهای مو بزنید. بگذارید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بماند سپس بشویید. موهایتان را خشک کنید سپس رنگ شرابی را روی آن بزنید.

این روش برای مواقعی است که رنگ موی شما به طور طبیعی تیره باشد، اما اگر موهایتان رنگ شده باشد این مراحل متفاوت خواهد بود و ممکن است این روش برای شما جواب ندهد.

 

اگر موهای قهوه ای روشن دارید

اگر موهایتان به طور طبیعی قهوه ای روشن است بهترین رنگ برای داشتن رنگ شرابی را دارید. در این حالت، نه نیاز است موهایتان را تیره کنید نه روشن، فقط کافیست رنگ موی شرابی را تهیه کرده و به موهایتان بزنید. این برای مواقعی که از قبل موهایتان را قهوه ای روشن کرده اید هم صدق می کند به شرطی که ریشه مو بیرون نیامده باشد، اگر ریشه ها بلند شده باشد، مو دو رنگ می شود و این چیزی نیست که شما می خواهید.

 

 رنگ موی شرابی ارغوانی

ترکیب رنگ مو,رنگ موی آلبالویی

ترکیب رنگ موی شرابی :

ترکیب شرابی روشن ۱۰ میل +شکلاتی روشن ۷۰ میل + +بلوطی روشن ۴۰ میل +دودی ۶ ۴۰ میل +واریاسیون نقره ای ۱۰ سانت +واریاسیون قرمز ۲ سانت +اکسیدان ۲٫

ترکیب رنگ موی شرابی بادمجانی :

پایه ی ۶ ترکیب شرابی روشن ۶۰ میل +بادمجانی روشن ۳۰ میل + آلبالویی ۳۰ میل + دودی ۴۰ مبل + اکسیدان ۲ برابر مقدار

نکته :  خانم ها با پوست گرم تیره چهره سبزه دارند و رنگ چشم آن ها خرمایی و مایل به سیاه است. رنگ موی مناسب برای این افراد رنگ های فندقی، شکلاتی، نسکافه ای، شرابی و ماهاگونی است.

 

نکته : رنگ موی شرابی گزینه ای عالی برای پوست های جوان است اما وقتی سن رو به افزایش است باید در استفاده از این رنگ احتیاط کرد، جوانان باید از موهای شرابی مایل به قرمز خودداری کنند

نکات مهم در رنگ کردن مو :

موقع رنگ کردن:
بعد دکلره موهارو با شامپو کاملا تمیز بشورید بعد رنگساژ کنید
داخل رنگ از تثبیت کننده رنگ استفاده کنید
رنگ رو تیره تر از پایه دکلره بزنین
مارک رنگ خوب استفاده کنین

بعد رنگ کردن:
به موقع رنگ رو تجدید کنین
با اب داغ موهاتونو نشورین
شامپو مخصوص موی رنگ شده استفاده کنین

چند ترفند مهم

ترکیب های تک رنگ یا ۲رنگ ماندگاری بیشتری دارن
ترکیبات زیتونی و خاکستری ماندگارترن
بسته به رنگتون یک سانت از رنگ های تیره سری طبیعی اضافه کنین

کدام رنگ مو مناسب پوست ماست؟

 

۱-رنگ موی مناسب افراد با پوست تیره: رنگهای شرابی،مسی، شاه بلوطی، فندقی، بادامی و آجری.

۲- رنگ موی مناسب افراد با پوست روشن: بلوند خاکستری یا صدفی، قهوه ای مات، بلونددودی و هایلایت آبی و یا قرمز.

۳-رنگ موی مناسب افراد با پوستهای گندمگون و برنزه: شیری، گلبهی،مسی، کرم نخودی، قهوه ای، فندقی و عسلی.

۴-رنگ موی مناسب افراد با پوستهای صورتی و سرخ: کرم گلی، زیتونی تیره و قهوه ای تیره.

۵-رنگ موی مناسب افراد با چشمهای آبی: آبی خاکستری، آبی تیره، قهوه ای و مشکی.

۶-رنگ موی مناسب افراد با چشمهای کهربایی: طلایی، فندقی، مسی و قهوه ای سوخته.

۷- رنگهای گرم برای: پوستهای تیره و گندمی و اشخاص لاغر.

۸- رنگهای سرد برای: پوستهای روشن و افراد چاق.

ترکیب رنگ موی شرابی | رنگ موی شرابی بادمجانی؟

 منبع: بانوی شهر – بیتوته – سلامتی

 

۲.۶/۵ - (۲۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا