فیلمهای آموزشی سفره آراییکیک و دسر و شیرینی

فیلم آموزش تزیین کیک با فوندانت

تزیین کیک با روکش فوندانت

 

نوشته های مشابه

 

مواد لازم برای تهیه خمیر فوندانت :

?پودر ژلاتین ۱ قاشق غذاخوری
?پودر قند ۶ لیوان
?شربت گلوکز ۱/۲ لیوان
?آب سرد ۴ قاشق غذاخوری
?گلیسیرین ۲ قاشق غذاخوری
?اسانس وانیل چند قطره

 تزیین کاپ کیک با خمیر فوندانت

 آموزش تزیین کیک با فوندانت
 

طرز تهیه خمیر فوندانت :

?آب را داخل کاسه ای بریزید و پودر ژلاتین را کم کم روی آب بپاشید ، وقتی بافت ژلاتین اسفنجی شد کاسه را روی حرارت بخار آب قرار دهید و آرام هم بزنید تا ژلاتین حل شده و مایع شفاف شود سپس شربت گلوکز را اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید ( دقت کنید حرارت بخار به حدی باشد که مایع ژلاتین داغ شود اما نجوشد ).
?پس از اضافه کردن گلوکز کاسه را از روی حرارت بخار بردارید و گلیسیرین را اضافه نمایید ( میتوانید به جای شیر خشک از وانیل شکری ، چند قطره اسانس بادام تلخ یا طعم دهنده های دیگر استفاده کنید ).

?نصف پودر قند را داخل کاسه بزرگی بریزید و میان آن را گود کنید سپس موادی را که آماده کرده اید داخل گودی بریزید ، با قاشق کم کم مواد را از اطراف به سمت مرکز بیاورید و هم بزنید.
?کمی که مخلوط شد میتوانید کم کم بقیه پودر قند را اضافه نمایید ( دقت کنید که بقیه پودر قند را قاشق قاشق به خمیراضافه کنید و با دست مخلوط نمایید ) ، این خمیر را همانند خمیر نان یا خمیر پیتزا باید خوب ورز دهید.

?پس از اینکه خمیر یکدست شد میتوانید رنگ دلخواه تان را اضافه کنید ( به این صورت که چند قطره رنگ خوراکی را روی خمیر بریزید و ورز دهید تا رنگ خمیر یکدست شود ).
?اگر پس از آماده شدن خمیر احساس کردید خمیر چسبنده است میتوانید مقدار دیگری پودر قند اضافه کنید اما دقت کنید که با اضافه کردن بیش از حد پودر قند خمیرتان سفت و خشک نشود ( برای راحتی کار در زمان ورز دادن خمیر میتوانید دست تان را با گلیسیرین یا روغن مایع کمی چرب کنید ).
?خمیر آماده را در داخل کیسه فریزر قرار دهید و خوب بسته بندی کنید تا هوا نگیرد سپس خمیر را به مدت ۲۴ ساعت در دمای اتاق قرار دهید تا استراحت کند ( این خمیر را میتوانید داخل کیسه فریزر قرار دهید سپس داخل ظرف دربسته بگذارید و تا ۲ هفته در دمای اتاق نگهداری کنید ).
?پس از مدت زمان لازم برای استراحت خمیر را روی سطحی که پودر قند پاشیده اید قرار دهید و با دست کمی ورز دهید تا با گرمای دست خمیر نرم شود سپس با وردنه خمیر را نازک باز کنید ( برای جلوگیری از چسبیدن خمیر ، روی سطح کار کمی پودر قند بپاشید یا خمیر را روی مقوای ضخیمی باز کنید ).

طرز کار با خمیر فوندانت

عکس کیک با خمیر فوندانت

?نکته ها :

?استفاده از گلوکز در تهیه خمیر فوندانت ضروری است ، بهتر است برای رنگ آمیزی این خمیر از رنگ های ژله ای استفاده شود ، برای تهیه اشکال مختلف میتوانید خمیر را قالب بزنید و ۱-۲ روز در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود ، برای نرم ماندن خمیر فوندانت بهتر است پیش از قرار دادن خمیر سطح کیک را مقداری به خامه ساده آغشته کنید.
?اگر خمیر خشک بود میتوانید با اضافه کردن چند قطره آب خمیر را نرم تر کنید ، همچنین اگر خمیر چسبنده و شل بود با اضافه کردن مقداری پودر قند خمیر را استحکام ببخشید ؛ همچنین میتوانید با قرار دادن خمیر داخل ماکروفر با قدرت ۱۰۰ درصد و به مدت ۳۰ ثانیه خمیر را پیش از کار نرم کنید.

آموزش تزیین کیک با فوندانت

۴/۵ - (۵ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا