بیوگرافی

بیوگرافی شادمهر عقیلی و همسرش + تصاویر جدید

عکس دختر شادمهر عقیلی

عکس شادمهر عقیلی و دخترش

بیوگرافی شادمهر عقیلی

 

زمینه فعالیت: خواننده، آهنگساز، تنظیم‌کننده، نوازنده، ترانه‌سرا و بازیگر ایرانی

سن: ۷ بهمن ۱۳۵۱

نام همسر: ملیسا میسا

شادمهر عقیلی (زادهٔ ۷ بهمن ۱۳۵۱ در تهران)، خواننده، آهنگساز، تنظیم‌کننده، نوازنده، ترانه‌سرا و بازیگر ایرانی است که با انتشار چند آلبوم موسیقی در ایران کار خود را آغاز کرد. وی پس از مدتی ابتدا به کانادا و سپس به ایالات متحدهٔ آمریکا مهاجرت کرد. شادمهر در یک خانواده شش نفره در تهران متولد شد. سه برادر به نام های حمید محمد تقی و محمد علی و یک خواهر به اسم پروین داشت که از این سه برادر، یکی از آنها حین خدمت سربازی و یکی از آنها در زلزله ی رودبار فوت شدند. محمد تقی نیز در سال ۹۲ درگذشت. پدرش نیز در دوران نوجوانی شادمهر درگذشت. نام پدر وی علیقلی و مادر وی که هم اکنون مقیم ایران میباشند عاصفه میباشد. شادمهر از کودکی با دیدن سازهای موسیقی به این رشته هنری علاقمند شد.

در سال ۱۳۷۶ از هنرستان موسیقی به اتفاق یک گروه به واحد موسیقی صداوسیما رفت. فؤاد حجازی هم جزو آن گروه بود. در همان‌جا بود که با خشایار اعتمادی و علیرضا عصار آشنا شد. اولین آلبوم بدون کلام او به نام «بهار من» که تنظیمی جدید از قطعات قدیمی بود مورد استقبال قرار گرفت و همزمان همکاری خود را با صداوسیما آغاز کرد.

در همین سال ها که جوانه های موسیقی پاپ تازه شروع به رویش کرده بودند، اولین کار شادمهر با نام «معبود» با صدای خودش بارها از شبکه های ایران پخش شد. بزرگترها حتماً بخش های معروف این ترانه هنوز یادشان مانده که می گفت: «اگر روزی رسد دستم به دامانت، کنم جان را به قربانت، ولی بی لطف و احسانت چگونه…».

تب شادمهر به مرور بالا گرفت و انتشار آلبوم «دهاتی» آغازگر موجی بود که همه موسیقی پاپ بعد از انقلاب را تحت تأثیر قرار داد. این آلبوم همچنان رکورد فروش آلبوم موسیقی را با بیش از دو و نیم میلیون نسخه فروش در اختیار دارد و انتشار آثار بعدی اش باعث شد «شادمهر عقیلی» به ابرقدرتی در حوزه موسیقی بسته و سرشار از سوءتفاهم آن دوره (اواخر دهه هفتاد) تبدیل شود.

او بعد از انتشار چند آلبوم موفق و انتشار قطعاتی چون «گل یاس» (که به حضرت فاطمه زهرا (س) تقدیم شده بود)، توانست نگاه تندروهای مذهبی را هم به سمت آثارش جلب کند. آخرین فعالیت رسمی این خواننده حضور در فیلم سینمایی «پر پرواز» بود که در آن نقش خودش را بازی کرد. نقش خواننده ای که فرزند شهید است و مجوز انتشار آثارش صادر نمی شود و قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارد.

داستانی که شادمهر پس از اتفاقات مختلف در نهایت در زندگی واقعی اش تجربه کرد و بالاخره از ایران رفت. چند سال بعد از مهاجرت شادمهر، گفته شد پایان بندی این فیلم نوعی تهدید از سوی شادمهر بوده که «اگر فشارها ادامه داشته باشد می روم».

زندگی نامه شادمهر عقیلی خواننده

بیوگرافی شادمهر عقیلی ویکیپدیا

فعالیت‌های هنری

شروع کار در صدا سیما و انتشار آلبوم اول

او از ۱۳۷۶ وارد واحد موسیقی صدا و سیما شد و در آنجا مشغول به کار شد ولی کارهایش برای کسب مجوز مشکل داشتند. به‌عنوان اولین کار «معبود» و سپس «فصل آشنایی» را اجرا کرد و بعد از آن آلبوم بهار من اولین کاست او بود. بهار من آلبوم بدون کلامی شامل ترانه‌های قدیمی مانند «گل گندم» و «بهار من»، «جان مریم» و… بود که شادمهر تنظیم و نوازندگی پیانو، گیتار و ویلون را در آن به عهده داشت. او در آلبومی به نام «فصل آشنایی» که کارهای دیگر خوانندگان پاپ آن روزگاران در ایران، هم در آن جای داشت سه آهنگ به نام‌های «باغ زندگی» به همراهی علیرضا عصار «معبود» و «فصل آشنایی» را ارائه کرد. سپس در آلبومی به نام «نازنین» باز هم به همراهی دیگر خوانندگان، دو آهنگ «قفس» و «تا بی‌نهایت شب» را ارائه کرد.

آلبوم مسافر

آلبوم دوم شادمهر عقیلی که در واقع اولین آلبوم با کلام او محسوب می‌شود به نام مسافر در سال ۱۳۷۷ با همراهی و همفکری بهروز صفاریان توسط شرکت فرهنگی هنری «پیغام سحر» به بازار آمد که با استقبال بسیار زیادی روبرو شد. این آلبوم یکی از پر فروش‌ترین آلبومهای بعد از انقلاب بود که در دهه ۷۰ وارد بازار شد.

آلبوم دهاتی و حواشی آن

دهاتی، آلبوم بعدی عقیلی بود که توسط شرکت فرهنگی هنری «فارس نوا» منتشر شد. شرکت پخش کننده آلبوم دهاتی برای گرفتن مجوز با موانعی از سوی وزارت ارشاد روبرو شد به طوری که شادمهر بارها مجبور شد ترانه‌های این کار را بازخوانی و اصلاح کند. این آلبوم موفق شد تحولی بزرگ در موسیقی پاپ ایران پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایجاد کند. بنا بر اعلام منابع متعددی آلبوم دهاتی پر فروش‌ترین آلبوم تاریخ موسیقی پاپ ایرانی، بعد از انقلاب ۱۳۵۷ ایران است.

در دی ۱۳۹۲ این آلبوم پس از ۱۴ سال توسط توسط کمپانی ایران‌گام با طرح جلدی جدید بازنشر شد باز نشر این آلبوم حواشی بسیاری را بوجود آورد.همچنین روزنامه کیهان و خبرگزاری فارس با مقالاتی تند به بازنشر این آلبوم اعتراض کردند.

حمله رسانه‌های جناح اصول‌گرایان به شادمهر عقیلی و انتقاد به انتشار مجدد آلبوم دهاتی توسط شرکت ایران‌گام در دوره وزارت علی جنتی بازتاب گسترده‌ای در مطبوعات و رسانه‌های فارسی زبان داخلی ایجاد کرد.

در اردیبهشت ۱۳۹۳ و در پانزدهمین سال روز انتشار آلبوم دهاتی، صفحه رسمی شادمهر عقیلی در فیسبوک تیراژ این آلبوم را حدود ۱۰ میلیون نسخه اعلام کرد و از آن به عنوان پر فروش‌ترین آلبوم تاریخ موسیقی پاپ ایران در بعد از انقلاب ۱۳۵۷ نام برد.

آلبوم مشق سکوت

مشق سکوت نام یک آلبوم موسیقی بی‌کلام، اثر شادمهر عقیلی است که در سبک پاپ تهیه و در سال ۱۳۷۸ منتشر شده‌است. این آلبوم در واقع ورژن بدون کلام آهنگ‌های آلبوم مسافر به همراه آهنگ بدون کلام قطعه «عطر و شبنم» از تک آهنگ‌های منتشر شدهٔ شادمهر است.

آلبوم نغمه‌های شرقی

نغمه‌های شرقی نام یک آلبوم بی‌کلام اثر شادمهر عقیلی است که در سبک پاپ تهیه و در سال ۱۳۷۸ منتشر شده‌است. این آلبوم در حقیقت بازسازی و تنظیم مجدد تعدادی از معروف‌ترین آهنگ‌های فریدون فروغی و گوگوش به صورت بی کلام می‌باشد. همچنین تراک شماره ۵ این آلبوم از ساخته‌های پرویز مقصدی برای احمد رضا نبی زاده می‌باشد که ورژنی تمرینی از این قطعه با صدای داریوش اقبالی هم منتشر شده‌است.

آلبوم پر پرواز

پر پرواز آلبومی با آهنگ‌سازی شادمهر عقیلی و محمدرضا چراغعلی است که در اصل موسیقی متن فیلم سینمایی پر پرواز می‌باشد. موسیقی متن این فیلم به همراه دو قطعه از سه قطعهٔ با کلام آن را محمد رضا چراغعلی ساخت. اما معروف‌ترین آهنگ این فیلم یعنی قطعه علامت سؤال (یه پنجره با یه قفس…) که خیلی‌ها به اشتباه فکر می‌کنند همان تراک «پر پرواز» است را خودِ شادمهر عقیلی ساخته و تنظیم کرده‌است.

ترک ایران و آلبوم خیالی نیست

شادمهر عقیلی در سال ۱۳۸۱ به کانادا و سپس به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد و در آنجا موفق شد با کمپانی «نوامیدیا» قرارداد امضاء کند. هنوز چند وقتی تا انتشار اولین آلبوم او در خارج از کشور باقی‌مانده بود که ناگهان این آلبوم با کیفیت پایین در بازار ایران پخش شد. بعضی از آهنگهایی که او اصلاً قصد انتشار آنها را نداشت در این آلبوم منتشر شده بود. بعد از یک ماه از این ماجرا آلبوم او به طور رسمی و با نام خیالی نیست پخش شد. ترک دوم این آلبوم (ژینا) جز اولین تکنو ترنس‌های ایرانی به‌شمار می‌رود. بعد از منتشر شدن این آلبوم و به دلیل وجود نداشتن سه آهنگ: باور، می‌خوام برم، فال قهوه در آلبومی که یک ماه قبل در ایران پخش شده بود بار دیگر آلبوم او این بار با این سه آهنگ جدید و با نام فال قهوه در ایران به فروش رسید.

آلبوم آدم‌فروش

آلبوم آدم‌فروش دومین آلبوم رسمی شادمهر عقیلی بعد از مهاجرتش از ایران می‌باشد که در سال ۱۳۸۲ از سوی کمپانی نوامدیا منتشر شد. تمامی آهنگسازی‌ها و تنظیم‌های این آلبوم بجز آهنگ «دل دیوونه» که کاوری از یک آهنگ یونانی می‌باشد را خود شادمهر انجام داده‌است.

آلبوم پاپ کورن

آلبوم سوم او در خارج از کشور پاپ کورن نام داشت که در اسفند ۱۳۸۵ پخش شد. نام آلبوم «پاپ کرن» در ابتدا «تلافی» بود ولی درست چند ماه پیش از انتشار این آلبوم عده‌ای سودجو (به تعبیر خود شادمهر) مجموعه‌ای از آهنگهای قدیمی که او در ایران خوانده بود جمع کرده و تحت عنوان آلبوم «تلافی» در بازار پخش کردند. این آهنگها عبارت بود از: تلافی، اشک بی کسی، قید موندن رو بزن، شب برهنه، وقتی تو رو شناختم و دو ریمیکس از آهنگ ستاره. شادمهر از پخش آلبوم منصرف شدو شروع به ساخت آلبومی جدید به نام پاپ کورن با اهنگ‌هایی جدید گرفت.

آلبوم تقدیر

آلبوم تقدیر از شادمهر عقیلی بعد از سه سال در سال ۱۳۸۸ توسط کمپانی سنچِری ریکوردز عرضه شد. هفت تک آهنگ شادمهر با نام‌های «سبب»، «رسیدی»، «مشکوک»، «بغض»، «بیا»، «تن تو» و «یه کاری کن» تحت عنوان آلبوم غیررسمی با نام «سبب» در ایران منتشر شد که بعدها چهار آهنگ «سبب»، «رسیدی»، «مشکوک» و «یه کاری کن» همراه با چهار آهنگ دیگر «خیال»، «شیلا»، «ترس» و «تقدیر» به طور رسمی در آلبوم «تقدیر» از سوی کمپانی سنتوری رکوردز عرضه شد. آهنگ تقدیر طبق نظرسنجی شبکه من و تو ۱ در رتبهٔ بیستم ماندگارترین ترانه‌های تاریخ موسیقی ایران قرار گرفت.

آلبوم طرفدار

آلبوم طرفدار از شادمهر عقیلی بعد از سه سال در تاریخ ۱ مرداد ۱۳۹۱ از سوی کمپانی آونگ عرضه شد. آهنگ «حالم عوض میشه» طبق نظرسنجی شبکه من و تو ۱ و رادیوفردا به عنوان بهترین آهنگ سال ۹۰ انتخاب شد. همچنین آهنگ انتخاب نیز براساس تمام نظرسنجی‌های انجام شده در فیسبوک و نظر سنجی شبکه من و تو ۱ و رادیو فردا و برنامه شباهنگ به عنوان بهترین آهنگ سال ۹۱ انتخاب شد.

آلبوم تجربه کن

آلبوم تجربه کن از شادمهر عقیلی دوازدهمین آلبوم رسمی او می‌باشد که بعد از چهار سال و در تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۹۵ از سوی کمپانی آونگ منتشر شد. طبق نظر سنجی سایت رادیو جوان، سایت ویکی صدا و تمامی دیگر نظر سنجی‌های انجام شده آلبوم تجربه کن به عنوان بهترین آلبوم سال ۱۳۹۵ انتخاب شد.

زندگینامه شادمهر عقیلی به انگلیسی

بیوگرافی شادمهر عقیلی ویکی

آلبوم‌های رسمی

۱۳۷۶ بهار من
۱۳۷۷ مسافر
۱۳۷۸ دهاتی
۱۳۷۸ مشق سکوت
۱۳۷۸ نغمه‌های شرقی
۱۳۷۹ پر پرواز
۱۳۸۱ خیالی نیست
۱۳۸۲ آدم‌فروش
۱۳۸۵ پاپ کورن
۱۳۸۸ تقدیر
۱۳۹۱ طرفدار
۱۳۹۵ تجربه کن

آلبوم‌های غیررسمی

آلبوم‌های غیررسمی آلبوم‌هایی هستند که بدون رضایت شادمهر پخش شدند. آلبوم آدم و حوا بدون رضایت او لو رفت و آلبوم دوری و پشیمانی در حقیقت مجموعه ترانه‌هایی بود که وی برای عرشیا ساخته بود و توسط عرشیا بدون رضایت شادمهر پخش شد. فریبا آلبومی زیر زمینی بود که وی در ایران خوانده بود. تلافی هم آلبومی غیررسمی شامل تعدادی از ترانه‌های قدیمی شادمهر بود که به گفتهٔ شادمهر خودش نیز آن‌ها را نداشت. مجموعه هفت تک آهنگ شادمهر با عنوان آلبوم سبب در آی‌تیونز پخش شد. شام غریبان نیز مجموعه‌ای آهنگ بسیار قدیمی و با کیفیت خیلی پایین است که ظاهراً از کارهای تمرینی شادمهر در اوایل دهه هفتاد به‌شمار می‌روند.

شام غریبان
دوری و پشیمانی
فریبا
آدم و حوا
سبب
تلافی
آنتیک

تک‌آهنگ

معبود (از آلبوم آنتیک)
تو بی‌نهایت شب (از آلبوم آنتیک)
قفس (از آلبوم آنتیک)
عطر و شبنم (از آلبوم آنتیک)
شب برهنه
داداشی
دام نفرین
چارداش
تو رو اینجوری می‌خوام
ساز شکسته
دل‌شکسته
بازیچه
زمستون
عادت (۲۰۰۹–۱۳۸۸)
آزادی (۲۰۱۰–۱۳۸۹)
Smooth Criminal (فقط در کنسرت)
عزیزم (فقط در کنسرت)
رؤیای ما (به همراه ابی) (۲۰۱۲–۱۳۹۱)
طرفدار – ورژن اولیه
یه دختر (به همراه ابی) (۲۰۱۳–۱۳۹۲)
رابطه (۲۰۱۴–۱۳۹۲)

که از سوی رادیو فردا به عنوان برترین ترانه سال ۹۲ به انتخاب کاربران شناخته شد.

معروف (۲۰۱۵–۱۳۹۳)
گمت کردم (۲۰۱۵–۱۳۹۴)
حس خوبیه (۱۳۹۴–۲۰۱۵)
فقط با تو عشقم (۱۳۹۵–۲۰۱۶)
وارث (۱۳۹۵–۲۰۱۶)
روز سرد (ورژن بیکلام)(۱۳۹۶–۲۰۱۷)
قلب من(۱۳۹۶–۲۰۱۷)

فیلم‌شناسی

۱۳۷۹ پر پرواز (بازیگر، نوازنده و خواننده)
۱۳۸۰ شب برهنه (بازیگر، آهنگساز، خواننده)

همکاران هنری

شادمهر عقیلی تعدادی از معروف‌ترین ترانه‌های نیلوفر لاری پور را خوانده‌است. از دیگر ترانه‌سرایان همکار وی می‌توان به مونا برزویی، جواد شریف‌پور، شاهکار بینش پژوه، فرید احمدی، شیدا شفیعی پور، محمدعلی بهمنی، محسن شیرالی، پاکسیما زکی‌پور، آزیتا قاسمی، صمد وفایی، فرزاد حسنی، بابک روزبه و یغما گلرویی و آرش مهرابی اشاره کرد. ضمن اینکه برای مهستی آهنگ‌ها و تنظیم‌های آلبوم از خدا خواسته را انجام داده‌است. ابی، ناصر عبداللهی، جمشید، بهبود، مهران احراری، شروین، ایلیا منفرد، حمید غلامعلی، علیرضا عصار، احسان خواجه امیری، محمد اصفهانی، حسین زمان، لیلا فروهر، سعید شهروز، علی لهراسبی و مهستی از جمله خوانندگانی هستند که شادمهر کار آهنگ‌سازی برخی آثارشان را عهده‌دار بوده است. همچنین با ابی نیز همکاری کرده و آهنگ‌های بدبین و نوازش و همین خوبه را برای او ساخته است. در این آهنگ‌ها صدای گیتار و پیانوی شادمهر شنیده می‌شود. همچنین بهروز صفاریان، مهران جمالی راد، محمد ناهیدی، افشین خواجه نژاد، آرون حسینی، میلاد هاشمی و … همکاران شادمهر در بخش تنظیم موسیقی آثار منتشر شده شادمهر بوده‌اند.

شادمهر عقیلی تقدیر

بیوگرافی شادمهر عقیلی در ایران

بیوگرافی همسر شادمهر عقیلی

ملیسا میسا دختر فلیپینی الاصل اما متولد سن دیه گو ایالت کالیفرنیاست.او فارغ التحصیل رشته طراحی صحنه تئاتراز دانشگاه سن دیه گواست.او علاقمند به طراحی جواهرات بود و در طراحی مروارید حتی مدرک هم دارد.او در طراحیها موفق نبود و به رقص روی آورد. او دو کمپانی عضو است و به کشورهای زیادی سفر کرد حتی مدتی در آلمان نیز زندگی کرد.آشنایی او با شادمهر نیز به واسطه حضور در ویدئوهای شادمهر بود. او مسلط به زبان فلیپینی است و هنوز در طراحی مرواریدهای فیلیپینی کار میکند.

عکس های شادمهر عقیلی

شادمهر عقیلی حالم عوض میشه

آهنگ شادمهر عقیلی حالم عوض میشه

شادمهر عقیلی تقدیر ویدیو

شادمهر عقیلی حالم عوض میشه شعر

شعر شادمهر عقیلی تقدیر

دانلودآهنگ شادمهر عقیلی طرفدار

بیوگرافی شادمهر عقیلی و همسرش

منابع: sefidak.com,fa.wikipedia.orgcoca.ir
به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا