بدانیم تا سالم بمانیم

اصول تقویت و مراقبت از موی رنگ شده در خانه را بدانید

 

محافظت از موی رنگ شده

اگر موهایتان را رنگ می کنید، پس باید اصول مراقبت از موهای رنگ شده را نیز یاد بگیرید

اگر موهایتان را رنگ می کنید، پس باید اصول مراقبت از مو های رنگ شده را نیز یاد بگیرید. در آوردن موها به رنگ دل خواهی که به شخص بیاید، احتمالا بعد از بارها آزمایش و رفتن به آرایشگاه های مختلف و صرف زمان و پول زیاد حاصل آمده و قرار نیست به همین راحتی خراب شود، رنگش عوض شود یا از بین برود.

شما باید نکاتی را برای مراقبت از موی رنگ شده رعایت کنید.

۱ ) از شامپوی سازگار با موی رنگ شده استفاده کنید  

مثل هر اتفاق شیمیایی دیگر، رنگ کردن موها هم آسیب های خودش را دارد و این یعنی مراقبت از موهای رنگ شده باید بیشتر از موهای عادی باشد.

از شامپو و نرم کننده ی مخصوص مراقبت از موی رنگ شده استفاده کنید که رطوبت موها را حفظ می کند و باعث می شود رنگ مو برای مدت بیشتری شفاف و براق بماند.

۲ ) موهایتان را خیلی نشویید 

هرروز شستن موها باعث کم رنگ شدن تدریجی آن ها می شود. سعی کنید از شامپو کردن هر روزه موها دوری کنید. می توانید برای اینکه موهایتان چرب به نظر نرسد از شامپوهای خشک استفاده کنید.

۳ ) موهایتان را نرم و مرطوب نگه دارید 

موهای رنگ شده همیشه تشنه هستند. برای مراقبت از موهای رنگ شده باید همواره به آن ها آبرسانی کنید. استفاده از تقویت کننده های طبیعی و ماسک مو می تواند رطوبت آن را حفظ کند و موهایتان را تقویت کند.

۴ ) از موهایتان در برابر گرما محافظت کنید 

استفاده بیش از حد از سشوار با دمای بالا و اتوی مو یکی از مواردی است که موها را به شدت تخریب می کند. این کار هم باعث شکننده شدن موها و هم دوتا شدن سر آن ها یا اصطلاحا موخوره می شود. یکی از اصول مراقبت از موی رنگ شده کم کردن استفاده از این وسایل، یا استفاده از محصولات ضد حرارت، روی موهاست که کمک می کنند موها رطوبت خود را حفظ کرده و همچنین آن ها را براق و جذاب می کند.

۵ ) موهایتان را خنک کنید 

شاید دوش گرفتن با آب داغ مخصوصا در فصل های سرد خیلی دلچسپ و وسوسه انگیز باشد، اما آب داغ کوتیکول های مو را باز می کند و باعث از بین رفتن رنگ می شود. برای مراقبت از موهای رنگ شده در برابر کم رنگ شدن، درجه حرارت آب را کم کنید و موهایتان را با آب ولرم بشویید.

۶ ) مراقب آب استخر و دریا باشید. 

قبل از ورود به آب استخر یا دریا موهایتان را زیر دوش خوب خیس کنید. موی خیس نسبت به موی خشک کلر و نمک کمتری جذب می کند. این دو هر دو از مواردی هستند که رنگ مو را خراب می کنند. همچنین وقتی از آب بیرون می آیید، سریعا مو را با آب تمیز بشویید.

هیچ چیز غمگین تر از این نیست که شاهد کمرنگ شدن رنگ موی مورد علاقه تان باشید. حال که این چند اصل ساده مراقبت از موهای رنگ شده را می دانید، می توانید برای مدت بیشتری از رنگ شفاف و زیبای مویتان لذت ببرید.

بهترین نرم کننده موی رنگ شده

تقویت موی رنگ شده

تقویت موی رنگ شده در خانه :

ماسک‌های خانگی برای موهای سوخته و آسیب دیده

در کنار تمام مراقبت‌ها و رژیم‌های غذایی برای داشتن موهایی سالم و زیبا استفاده از ماسک‌های طبیعی با روش‌های خانگی تاثیر شگفت‌انگیز دیگری دارد. این ماسک‌ها برای سلامت موهای آسیب دیده شما گردآوری شده است

ماسک کره برای موهای سوخته و آسیب دیده

یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌حل‌های تقویت موهای وز شده آغشته کردن آن به کره است. کره که از محصولات لبنی پرطرفدار است، خاصیت‌ فراوانی برای تغذیه موهای آسیب دیده شما دارد. پس بنا به حجم موهای‌تان مقداری کره را که از قبل از یخچال خارج کرده اید به موها زده و با استفاده از کلاه مخصوص به مدت نیم ساعت بپوشانید و در آخر موها را با شامپو و آب ولرم شسته و آبکشی کنید.
 
ماسک روغن بادام و زیتون برای موهای سوخته و آسیب دیده

ترکیب استثنایی روغن بادام شیرین و زیتون و قرار گرفتن آن لابه لای موها به رفع خشکی و آسیب موها کمک ویژه‌ای می‌کند. پس این روغن‌ها را ترکیب کرده و بعد از ماساژ موها با آن کلاه و حوله گرمی را به مدت ۳۰ دقیقه روی سر قرار دهید. این بار هم بعد از نیم ساعت سرتان را با شامپو بشویید. این ماسک یکی از موثرترین ترکیباتی است که در زمان کمی موهای خشک و آسیب دیده شما را مثل روز اول درخشان و زیبا می کند.

ترکیب شامپو با تخم مرغ برای درمان و ترمیم موهای سوخته و آسیب دیده

تنها ماده‌ای که پروتئین را به صورت مستقیم به موهای شما منتقل می‌کند تخم مرغ است. این راه‌ حل ساده و ارزان‌ قیمت بهترین روش برای درمان موهای وز شده از رنگ و حرارت حالت‌دهنده‌ها است. برای این کار هفته‌ای یک بار شامپوی خود را به اندازه دو بار شست‌وشو با تخم‌مرغ ترکیب کرده و بعد از آغشته کردن، موها را ماساژ و بعد از ۵ دقیقه آن را از روی موهای خود بشویید.

معجزه سرکه سیب برای ترمیم و درمان موهای سوخته و آسیب دیده

همه ما می‌دانیم که روغن زیتون و سرکه سیب هر کدام چه خواص بی‌اندازه‌ مفیدی در ترمیم و رشد ساختمان مو دارند؛ بنابراین برای استفاده از این ماسک معطل نکنید. یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب را با دو قاشق غذا خوری روغن زیتون و سه عدد سفیده تخم‌مرغ مخلوط کنید و ماسک به دست آمده را به مدت سی دقیقه روی موها بگذارید. سر خود را با کلاه مخصوص رنگ بپوشانید تا ترکیبات ماسک بهتر به خورد موهای‌تان برود.

 

اصول تقویت و مراقبت از موی رنگ شده در خانه را بدانید

منبع: بانوی شهر

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا