بارداری

خواص آلو بخارا | خواص آلو بخارا در بارداری

 

خواص درمانی آلوبخارا,آلوبخارا چیست

آلوبخارا یکی از سالم ترین غذاهایی است که میتوانید در دوران باردری میل کنید

احتمالا شنیده اید که میوه های خشک در طول دوران بارداری چقدر مفید می باشند. آیا هوس آلوبخارا کرده اید و نمیدانید که چه تاثیری بر جنین و خودتان دارد؟

اگر به خوردن آلوبخارا ویار دارید، بهتر است مقاله امروز ما را مطالعه کنید.

آلوبخارا چیست؟
آلوبخارا یکی از سالم ترین غذاهایی است که میتوانید در دوران باردری میل کنید. خوشبختانه آلوبخارا دارای هیچ گونه عارضه جانبی نمی باشد.

مزیت های خوردن آلوبخارا در دوران بارداری

۱ . از یبوست پیشگیری می کند و به جرکت روده کمک می کند
وقتی باردار هستید، احتمالا به دلیل تغییرات هورمونی دچار یبوست شوید. در طول بارداری بدن شما استروژن تولید می کند تا این اطمینان حاصل شود که بدن به طور مناسبی رشد می کند. همین امر موجب یبوست می شود. پروژسترون هورمون دیگری می باشد که بدن در طول بارداری رهاسازی می کند. پروژسترون باعث شل شدن عضلات می شود.

۲٫ پیشگیری از درد مفاصل
شاید در طول دوران بارداری درد مفاصل و گرفتگی عضلات را تجربه کنید. خوردن آلوبخارا از درد مفاصل و گرفتگی عضلات در دوران بارداری پیشگیری می کند و یا از علائم آن می کاهد.

۳٫کنترل فشار خون و مبارزه با افسردگی
آلو حاوی پتاسیم می باشد که به کاهش فشار خون کمک می کند. همچنین به مبارزه با افسردگی و اضطراب کمک می کند. بتاکاروتن و ویتامین آ موجود در موجود در آلو به رشد رشد چشم جنین کمک می کند.

۴٫ پیشگیری از کمخونی و افزایش سطوح آهن بدن
آهن یکی از مواد مغذی اصلی می باشد که برای رشد مناسب جنین ضروری می باشد. وقتی باردار هستید، نیاز بدن شما به آهن افزایش می یابد. باید برای مبارزه با کمخونی میوه هایی مانند آلوبخارا را وارد رژیم غذایی خود کنید. خوردن آلوبخارا از بروز کمخونی در طول بارداری پیشگیری می کند.

۵٫درمان تهوع
خوردن آلوبخارا در طول بارداری می تواند از حالت تهوع در دوران بارداری پیشگیری کند.

خوردن بیش از حد آلوبخارا ممکن است باعث اسهال شود.

خواص آلو بخارا در بارداری

خواص آلو بخارا در بارداری

خواص دیگر آلو بخارا :

آلو بخارا به عنوان یک میوه خشک باعث غنی شدن ذخایر کلاژن بدن می‌شود که بدن را قوی و استخوان‌ها را نرم نگه می‌دارد. ویتامین C بالایی که در این ماده مغذی وجود دارد، به جذب بالای آهن از مواد غذایی کمک می‌کند. فیبرهای موجود در آلوبخارا کلسترول خون را پایین می‌آورد و به حفظ سلامت قلب و عروق کمک می‌کند.
در نقطه مقابل، مواد لبنی گرفته شده از شیر گاو قرار دارد که به دلیل رسوب کلسیم و ایجاد التهاب در مفاصل، استخوان‌ها را ضعیف می‌کند و احتمال بروز پوکی استخوان را افزایش می‌دهد. همچنین فیبر بالای موجود در آلوبخارا برای کاهش وزن، منیزیم آن برای بهبود قند خون و پایین آوردن آن و نیز کاهش اشتها مؤثر است.
علاوه بر این، کربوهیدرات‌های انرژی‌زا در این میوه خشک عملکرد را بهبود می‌بخشد و سلامت استخوان‌ها و قدرت بدنی را بالا می‌برد.

خواص آلو بخارا | خواص آلو بخارا در بارداری

منبع: nemoneha.com

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا