زیبایی

درمان و رفع جوش صورت فوری

 علت جوش صورت,درمان جوش زیر پوستی

درمان جوش پیشانی

 

راهایی برای خلاص شدن از جوش صورت

اگر از اینکه مرتبا پوستتان دچار آکنه و جوش میشود رنج برده و خسته شده اید و دست به هر کاری برای از بین بردن آنها زده و تنها در مدت زمانی کوتاه و مقطعی جواب گرفته اید، می توانید این راهکار ساده اما موثر را نیز امتحان کنید که قطعا نتیجه ی بهتر را خواهید دید.
حتما نام گیاه آلوئه ورا که چند صباحی است در بین لوازم آرایشها باب شده است را شنیده اید که البته به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده درکرمهای پوستی با تغییراتی چند مورد استفاده قرار می گیرد که نام این گیاه را روی جلد بعضی از لوازم آرایشهایی که می خواهند تاثیر مفید آن عنوان شود می نویسند.
این گیاه تاثیر بسیار قابل توجهی بر روی پوست می گذارد که شما نیز می توانید با استفاده ی طبیعی از اصل این گیاه بی هیچ تغییر و انجام عمل شیمیایی نتیجه ی بهتری بگیرید به این ترتیب که: این گیاه را تازه به تازه و همراه با ساقه ی بلند از مغازه های عطاری یا داروخانه ها تهیه کرده و برای هر بار استفاده قسمت کمی از آن را از پایین ساقه برش داده و شیره ای که از آن بیرون خواهد آمد را با همان ساقه ی باز شده به آرامی روی جوشها بزنید و بگذارید خوب خشک شود.

نکات قابل توجه :
قبل از استفاده از این گیاه پوست خود را با آب و صابون شسته و خشک کنید.
برای تازه ماندن و خشک نشدن سریع این گیاه آن را در یخچال بگذارید.
– برای تاثیر بیشتر روزی دو بار، صبح و شب هنگام خواب این کاررا انجام دهید و در صورت تمام شدن دوباره تهیه کنید.
صبحها پس از استفاده از آن و اطمینان از خشک شدن میتوانید روی آن آرایش کنید-
-هر ساقه ی آلوئه ورا بطور میانگین برای مصرف یک ماه کافیست بنابراین تازه به تازه آن را تهیه کنید.

درمان جوش صورت فوری

علت جوش صورت چیست,درمان جوش صورت با عسل

چطور قرمزی جوش را یک شبه از بین ببرید

قبل از خواب با یک شوینده ملایم صورت را بشویید؛ شوینده‌ای که حاوی دانه‌های اسکراب و پاک کننده باشد تا سلول‌های مرده سطح پوست را از بین ببرد چرا که تجمع همین سلول هاست که اصلیترین عامل ایجاد آکنه است.
دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید؛ بعد یک گوش پاک کن را به این محلول آغشته کنید و روی جوش‌ها بمالید. سرکه سیب باکتری‌های مولد آکنه و سلول‌های مرده سطح پوست را از بین می‌برد و در نتیجه تا حدی التهاب جوش می‌خوابد و صبح که بیدار شوید میزان قرمزی جوش تا حد زیادی کاهش یافته است.
قبل از اینکه به تختخواب بروید مقداری کرم ضدآکنه روی جوش‌ها بزنید، چنین کرمی باید حاوی بنزوئیل پروکساید باشد تا بتواند جوش را خشک کند و سلول‌های مرده سطحی را بردارد.
قطره ضدقرمزی چشم هم می‌تواند به شما کمک کند یعنی قطره چشمی که برای کم کردن قر مزی چشم‌ها استفاده می‌شود. اگر کرم ضدآکنه ندارید می‌توانید به جای آن از چنین قطره‌ای استفاده کنید. این قطره می‌تواند قرمزی جوش را کم کند اما هیچ تاثیری در بهبود جوش‌ها ندارد

 درمان جوش صورت بعد از اصلاح

درمان جای جوش صورت

راهنمای قدم به قدم برای یک شبه نابود کردن جوش‌ها

مهم‌ترین قدم برای از بین بردن جوش‌ها شستن و پاک کردن صورت است، یک پاک کننده ملایم بدون چربی برای شستن پوست‌های چرب ایده آل است.
یک تکه یخ را داخل یک تکه پارچه بگذارید و آن را هر یک ساعت حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی جوش قرار دهید؛ البته حواستان باشد که هر وقت احساس درد کردید؛ یخ را بردارید.
خیلی ملایم با سشوار روی جوش را خشک کنید، درجه حرارت سشوار را روی کمترین حد قرار دهید تا سرد‌ترین باد را داشته باشید. باید حدود ۳ تا ۵ دقیقه باد سشوار را روی جوش بگیرید. حواستان باشد که سشوار را خیلی نزدیک به پوست نگیرید و هر‌گاه احساس کردید داغ شده است، کار را متوقف کنید.
قبل از اینکه به تختخواب بروید روی جوش را با کمی خمیردندان بپوشانید، حواستان باشد که از خمیر دندان سفیدی استفاده کنید که هیچ ماده افزودنی خاصی نداشته باشد؛ مثلا خمیردندان سفیدکننده نباشد. البته ناگفته نماند که خمیردندان‌های ژله‌ای هم برای این کار مناسب نیستند.
. صبح روز بعد خیلی ملایم با آب ولرم خمیردندان را از روی جوش بشویید
. حالا می‌توانید باقی مانده جای جوش را با کانسیلر یا هر نوع کرم پودر و ماده آرایشی دیگر بپوشانید

درمان جوش زیر پوستی,درمان جوش صورت فوری

درمان جوش صورت با طب سنتی

چند راه طبیعی برای خلاص شدن از جوش های صورت

عسل و لیمو
ترکیب عسل و لیمو یک درمان مفید وموثر برای از بین بردن جوش ها و بهترین راه برای نرم کردن پوست است. این ترکیب یکی از معروف ترین روش ها برای از بین بردن آکنه های پوست است.

بخور
بخور یکی از بهترین روش ها برای درمان جوش ها است.همچنین یکی از راه های پاک کردن پوست ، بخور دادن آن است که به وسیله آن منافذ پوست باز شده و آماده تغذیه از ماسک های مورد نظر می گردد. بعد از عمل بخور می توان دانه های سرسیاه و جوش های صورت را فشار داد.

گوجه فرنگی
گوجه فرنگی سرشار از ویتامین های C,A وk است که قرار دادن برشی از گوجه فرنگی بر روی پوست باعث خشک شدن جوش ها می شود.همچنین کمبود کلاژن یا تولید کم کلاژن که نوعی پروتئین فیبری است، علت اصلی ایجاد چین و چروک است. محققان دریافته اند ، گوجه فرنگی انعطاف پوست را حفظ می کند. بنابراین افرادی که به طور منظم گوجه فرنگی مصرف می کنند دارای پوست نرم، صاف و بدون چین و چروک اند.

ماسک ماست و خیار
آیا می دانید که خیار می تواند از جوش زدن جلوگیری کند؟ خیار حاوی اسید اسکوربیک است که برای مقابله با تورم پوست بسیار موثر است.همچنین ماسک ماست و خیار به خاطر خواص ضد قارچ و ضد باکتریایی یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن جوش ها است.

اینا هم چند راه برای درمانش بود الته راه های زیادی برای درمانش هست که ما چند تاشو گفتیم
امیدوارم خوشتون اومده باشه.

درمان و رفع جوش صورت فوری

۳.۵/۵ - (۲ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا