داروهای گیاهی و طب سنتی

تقویت تمرکز وحافظه باخوردن بلوبری |خواص درمانی بلوبری

 

خوردن بلوبری,گیاه بلوبری

مصرف روزانه بلوبری موجب کاهش روند اختلالات حافظه می شود

میوه بلوبری حاوی آنتی اکسیدان‌های است که به حفاظت از بدن در مقابل بیماری و خطرات سلامت مرتبط با سن کمک می‌کند. میوه بلوبری می‌تواند عملکرد شناختی مغز را تقویت کرده و حافظه را بهبود بخشد. این میوه غنی از ویتامین‌های است که به خاطر میزان بالای آنتی اکسیدان بخصوص فلاونوئیدها، سلامت مغز را تقویت می‌کند. مصرف روزانه بلوبری موجب کاهش روند اختلالات حافظه و هماهنگی حرکتی که معمولا با افزایش سن مرتبط است، می‌شود. این میوه دارای فواید متعددی برای مغز است که در ادامه اشاره می‌شود.

تقویت تمرکز وحافظه
خوردن یک کاسه بلوبری به شکل قابل توجهی موجب بهبود تمرکز و حافظه در ۵ ساعت بعد می‌شود. محققان دریافتند شرکت‌کنندگانی که هر روز صبح اسموتی بلوبری خورده بودند در اواسط روز مهارت‌های فکری بهتری در مقایسه با افرادی داشتند که اسموتی دیگری نوشیده بودند. حتی افراد دیگر شاهد کاهش ۱۵ تا ۲۰‌درصدی عملکردشان بودند. محققان بریتانیایی معتقدند آنتی اکسیدان‌های موجود در بلوبری موجب تحریک جریان خون و اکسیژن به مغز شده و مغز را فعال نگه می‌دارد.

کاهش تاثیرات آلزایمر
آنتی اکسیدان‌های موجود در بلوبری دارای فواید واقعی در بهبود حافظه و عملکرد شناختی در افراد سالمند هستند که احتمالا از بیماری آلزایمر پیشگیری می‌کنند. مطالعه سال ۲۰۱۶ نشان داد بلوبری درمان موثری برای بیمارانی بود که دارای علائم اختلال روانی بودند.

کاهش خطر زوال‌عقل
در یک مطالعه افراد مسن سالم (۶۵ تا ۷۷ سال) که ۳۰ میلی لیتر آب بلوبری (معادل ۲۳۰ گرم میوه) نوشیده بودند، افزایش قابل توجهی در فعالیت مغز، جریان خون و حتی حافظه شان در مقایسه با گروه دارونما مشاهده شد. به نظر می‌رسد فلاوونوئیدها عامل مهمی در ایجاد این تاثیرات هستند که ریسک زوال عقل را کاهش می‌دهند.

خوردن بلوبری,گیاه بلوبری

خوردن یک کاسه بلوبری به شکل قابل توجهی موجب بهبود تمرکز و حافظه در ۵ ساعت بعد می‌شود

پیشگیری از زوال حافظه
میوه‌های توتی نظیر بلوبری از طریق ترکیباتی که از سلول‌های مغز در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند، سلامت مغز را حفظ می‌کنند. طبق نتایج یک مطالعه، میوه بلوبری با تغییر در شیوه ارتباط نورون‌ها در مغز، مانع از التهاب مغز می‌شود که در آسیب نورونی و بهبود کنترل و شناخت حرکتی نقش دارد.

ایجاد حس شادی
بلوبری موجب ایجاد حس شادی در افراد مبتلا به افسردگی می‌شود. مطالعه سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد خوردن بلوبری می‌تواند به کاهش محرک‌های ژنتیکی و بیوشیمیایی مرتبط با افسردگی و تمایل به خودکشی کمک کند. طبق نتایج اخیر، بلوبری می‌تواند با افزایش میزان سروتونین در مغز موجب کاهش علائم افسردگی شود و در مجموع سلامت مغز را بهبود بخشد.

تقویت سلول‌های مغز
افزودن بلوبری به رژیم غذایی می‌تواند موجب افزایش میزان تولید سلول‌های مغز در هیپوکامپ، منطقه مسئول حافظه در مغز، شود. در مطالعه سال ۲۰۰۲ به موش‌های مسن مکمل بلوبری معادل یک فنجان بلوبری در انسان به مدت ۲ ماه داده شد. در این موش‌ها بهبود عملکرد حافظه از طریق هیپوکامپ مشاهده شد.

تقویت تمرکز وحافظه باخوردن بلوبری |خواص درمانی بلوبری

منبع: armandaily.ir

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا