نکته های خانه داری

چگونه مکان‌یاب مرورگر‌های مختلف را غیرفعال کنیم؟

 

پیدا کردن موقعیت مکانی از طریق آی پی, یافتن موقعیت مکانی دوستان

 نحوه غیر‌فعال کردن موقعیت مکانی در مرورگر‌های پرکاربرد

در بیشتر مواقع وقتی وارد سایتی می‌شوید برای شما درخواست دسترسی به موقعیت مکانی ارسال می‌شود. ما به شما توصیه می کنیم که به هیچ‌عنوان به سایت‌ها مجوز دسترسی به موقعیت مکانی خود را ندهید و ترجیحاً موقعیت مکانی را همیشه غیرفعال کنید. در این مقاله آموزشی نحوه غیر‌فعال کردن موقعیت مکانی در مرورگر‌های پرکاربرد را به شما آموزش می‌دهیم.

مرورگر اج

در مرورگر اج، اعمال این تنظیمات بسیار ساده است. کافی است این مسیر  Settings –> Privacy –> Location  را دنبال کنید. پس از آن گزینه Choose apps that can use your location را off کنید.

مرورگر گوگل‌ کروم

کروم یکی از مرورگر‌های کاربردی و امن و پرطرفدار در میان کاربران دنیای مجازی است. برای غیرفعال کردن موقعیت مکانی در این مرورگر وارد تنظیمات آن شوید، به بخش Show Advanced بروید و پس از آن به قسمت Privacy بروید گزینه Contetnt را انتخاب کنید. در بخش Location، گزینه Do not aloow any site to track your physical location را انتخاب کنید و بر روی Done کلیک کنید.

مرورگر اپرا

نحوه غیرفعال کردن موقعیت مکانی در مرورگر اپرا مانند مرورگر کروم است. ابتدا به تنظیمات این مرورگر بروید، سپس بر روی تب Websites کلیک کنید. حال در قسمت Location گزینه‌‌ی Do not allow any site to track my phisycal location را انتخاب کنید.

مرورگر فایرفاکس

در مرورگر فایرفاکس برای انجام این کار باید عبارت about:config را در آدرس بار وارد کنید. پس از آن در پیامی This might void your warranty  که برای شما نمایش داده می‌شود، گزینه I accept the risk را انتخاب کنید. حال عبارت geo.enabled را در کادر جستجو وارد کنید و اینتر را بزنید، در گزینه‌ای که برای شما نمایش داده می‌شود دوبار کلیک کنید و موقعیت مکانی را غیر‌فعال کنید. پس از آن  در مقابل گزینه‌ی Value مقدار false نمایش داده می‌شود که نشان دهنده‌ی غیرفعال بودن موقعیت مکانی مرورگر شماست.

چگونه مکان‌یاب مرورگر‌های مختلف را غیرفعال کنیم؟

منبع: faceit.ir

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا