نکته های خانه داری

تمیز کردن یخچال و بسته بندی مواد غذایی

 

اکثر خانم های ایرانی همیشه از کمبود فضای یخچال خود ناراضی هستند، بخصوص اگر مهمانی و بزمی داشته باشند همیشه از در دسترس نبودن مواد غذایی پیش از مهمانی و جای دادن باقی مانده ی غذاها پس از مهمانی شکایت دارند، اما باید بگویم اگر بزگترین یخچال موجود در دنیا را هم داشته باشید اما هنر طبقه بندی و نظم دهی را نداشته باشید باز هم فضا برای جای دادن مواد غذایی خود کم می آورید! امروز ما می خواهیم شما را با نظافت یخچال و طبقه بندی مواد غذایی آن آشنا کنیم با ما همراه باشید.

بسته بندی مواد غذایی یخچال,راهنمای بسته بندی مواد غذایی درون یخچال

تخم مرغ ها در طبقه وسط یخچال قرار دهید

طبقه بندی مواد غذایی در یخچال

پیش از هر چیز مواد غذایی که مدت طولانی در یخچال باقی مانده و ارزش غذایی خود را از دست داده است و مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته را دور بریزید و به تمیز کردن یخچال خود اهمیت دهید.

 پس از آن اگر به یک یخدان دسترسی دارید مواد غذایی که نیاز دارند سرد بمانند را در یخدان قرار دهید.

 حالا به قرار دادن مواد غذایی در یخچال می پردازیم بهتر است تخم مرغ ها در طبقه وسط یخچال قرار دهید بخصوص اگر در شانه های خود تخم مرغ نگهداری می کنید و آن ها را به ظرف دیگری منتقل نکنید نکته ی دیگر که باید توجه کنید این است که تخم مرغ را پس از خرید حتما بشویید و سپس در یخچال قرار دهید چرا که آلودگی بسیاری با خود دارد.

 شیر معمولا به اشتباه در طبقه بالای یخچال گذاشته می شود. در حالی که بهترین جا برای شیر طبقه ی پایین، و قسمت انتهایی که سردترین نقطه ی یخچال است گذاشته شود.

 ماست، پنیر، کره، خامه، بهتر است که طبقه پایین یخچال به همون دلیل سردتر بودنش گذاشته شود. بهتر است داخل یک سینی دوران باشد که تا بتوانید راحت بچرخانید و همینطور تاریخ انقضای آن را ببینید.

 مواد غذایی بسته بندی شده مثل گوشت ها بهتر است طبقه پایین یخچال در قسمت سرد گذاشته شود. با این کار اگر آب آنها هم چکه کند تمام یخچال آلوده نخواهد شد و نظافت یخچال شما راحت تر صورت خواهد گرفت.

 سبزیجات با مقداری رطوبت تازه تر خواهند می مانند. سبزیجاتتان را در همان بسته بندی خود قرار دهید بهتر است سر آن باز باشد و در کشویی مخصوص سبزیجات است و روی آن سبزیجات یا رطوبت زیاد نوشته شده قرار دهید.

 برای بسته بندی مواد غذایی مثل میوه جات بهتر است در جایی که کمترین رطوبت را دارد قرار بگیرد. معمولا روی یکی از کشو های یخچال نوشته شده است کمترین رطوبت، میوه ها را در بسته بندی خود به نحوی که کمی سر آن باز باشد در این کشو ها قرار دهید. میوه های اسیدی مثل پرتقال بهتر است که در بسته بندی نباشد.

 گوشت های ساندویچی مثل انواع کالباس بهتر از در کم عمق ترین کشو یخچال که معمولا سردترین نقطه یخچال هست قرار داده شود. اگر همچین کشویی ندارید در طبقه پایین یخچال قرار دهید.

 سس هایی مثل کچاپ، سس سالاد، مایونز، و همینطور ترشیجات در طبقه در یخچال قرار می گیرد. روغن زیتون، و روغن های گیاهی را در قفسه آشپزخانه قرار دهید. اما روغن های مثل روغن کنجد، و گردو نیز در طبقات یخچال قرار می گیرند.

 آبمیوه ها  اگر پاستوریزه شده باشد می تواند در طبقه یخچال قرار گیرد. در غیر اینصورت اگر آبمیوه تازه گرفته شده است بهتر است در طبقه پایین قرار گیرد.

تمیز کردن یخچال,راهنمای تمیز کردن یخچال

سبزیجاتتان را در همان بسته بندی خود قرار دهید

تمیز کردن یخچال و بسته بندی مواد غذایی

منبع : chidaneh.com

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا