اخبار فرهنگی

ناگفته های نجمه جودکی از برنامه جنجالی با پژمان بازغی

نجمه جودکی ، نجمه جودکی با پژمان بازغی
گفتگوی نجمه جودکی در برنامه مردم گرام با پژمان بازغی به یکی از جنجالی ترین گفتگوها تبدیل شد، به همین خاطر با نجمه جودکی در این باره گفتگویی انجام داده ایم که در ادامه خواهید خواند.

گفتگوی جنجالی نجمه جودکی با پژمان بازغی در مردم گرام

نجمه جودکی مجری جوانی است که سابقه اجرای برنامه های تلویزیونی زیادی را دارد . این مجری جوان که اخیرا به عنوان مجری برنامه مردم گرام کار خود را اجرا میکند در برنامه ای که میزبان پژمان بازغی بود با طرح سوالاتی خاص جنجال برانگیز شد. به همین بهانه گفتگویی با نجمه جودکی انجام داده ایم و در این باره با او صحبت کرده ایم که در ادامه خواهید خواند.نجمه جودکی

نجمه جودکی

مصاحبه نجمه جودکی با پژمان بازغی در «مردم گرام» در جاهایی به مجادله شباهت پیدا کرد و با واکنش های شدید در شبکه های اجتماعی رو به رو شد. توضیحات جودکی درباره این مصاحبه پرتنش را بخوانید.

گفت و گوی نجمه جودکی با پژمان بازغی چند روزی است در شبکه های اجتماعی بازتاب ویژه ای پیدا کرده. بخش هایی از این گفت و گو در رابطه با سوپراستار نشدن بازغی و اجرای او در تلویزیون که بیشتر به یک جور مجادله میان این دو نفر روی آنتن تلویزیون شباهت دارد، بین مخاطبان دست به دست می شود و خب واکنش های منفی زیادی را هم برانگیخته است. با وجود اینکه معتقدیم برخلاف جو موجود، جودکی در حین چالش با بازغی، بی احترامی خاصی نسبت به او نکرده اما در کل نسبت به بخش هایی از این مصاحبه نقد هایی داریم که در گفت و گو با این مجری مطرح می کنیم.

گفتگو با نجمه جودکی درباره اجرا در مردم گرام

«مردم گرام» هنوز تعریف مشخصی بین مردم پیدا نکرده یعنی ما به عنوان مخاطب نمی دانیم هدف این برنامه چیست. اگر در رابطه با مسائل شهری است، چرا با بازیگران مصاحبه چالشی می کنید؟ به طور کلی این برنامه چه هدفی دارد؟

به طور کلی رویکرد این برنامه درباره شهر است اما درون این بستر با هنرمندان هم گفت و گو می کنیم و آنها را به چالش می کشیم.

چرا به این نتیجه رسیدید که مصاحبه چالشی هم کنار سایر بخش های این برنامه قرار بگیرد؟

از اول قرار بود مصاحبه ها چالشی باشد چون به این وسیله هم برنامه دیده می شود و هم می توانیم یک ژانر جدید را ایجاد کنیم. این برنامه برای من یک اتفاق متفاوت بود و توانستم بعد جدیدی از خود را نشان دهم. اینطوری ثابت شد که فقط از خانم ها نباید در اجرای برنامه آشپزی یا مسابقه استفاده کرد. خانم ها می توانند در نهایت ادب مهمانشان را به چالش بکشند.

اما موضوع بحث چالشی در برنامه مشخص نیست. درواقع تو با یک هنرمند راجع به اثری که ساخته یا روی آنتن دارد صحبت نمی کنی. موضوع چالش ات خود شخص هنرمند است.

دقیقا. من خود آدم ها را به چالش می کشم نه در بستر موضوع دیگری. ما روی نقاط پررنگ زندگی کاراکترهای مختلف دست می گذاریم و جلو می رویم حالا ممکن است این نقاط مثبت باشد یا منفی. برای همین هم بعضی گفت و گوها بامزه و خنده دار از آب در می آید و بعضی های دیگر چالشی. مثلا با اکبر عبدی راجع به مشکلاتش با شریفی نیا صحبت کردیم.

درباره مصاحبه ات با پژمان بازغی به این مسئله اشاره کردی که تا وقتی تلویزیون مجری دارد، نباید در مناسبت ها آنتن در اختیار بازیگران قرار بگیرد. می خواستی روش مدیران را به نقد بکشی یا با اجرای بازغی مشکل داشتی؟

من با اجرای پژمان بازغی هیچ مشکلی ندارم. به نظرم خیلی مجری خوبی است و کودک شو را هم خیلی خوب اجرا کرده. من خیلی کلی این حرف را زدم. منظورم به همه مدیرها و رسانه ملی بود نه بازغی.

 نجمه جودکی

پژمان بازغی در برنامه مردم گرام نجمه جودکی

اینکه یک بازیگر چرا سوپراستار نشده، واقعا موضوعی نیست که بشود راجع به آن چالش کرد. چرا باید هنرمند را در این مسائل به چالش بکشی؟

معمولا در مصاحبه با بازیگران سوال می شود که از کجا شروع کردید یا چند وقت است بازیگری را دنبال می کنید، و… اما هیچ وقت کسی از بازیگران نپرسیده چرا به آنجایی که می خواستید نرسیدید؟ ما یک انتظار دیگری از شما داشتیم. وقتی مسیر گفت و گو را مشخص کنی چالش هم در می آید.

اما روندی که در مصاحبه با پژمان بازغی پیش گرفتی طوری بود که به نظر می رسید این بازیگر را برای اینکه سوپراستار نشده متهم می کنی. بعد هم که یک مرتبه او را با محمدرضا گلزار در دو کفه ترازو می گذاری و مقایسه می کنی. اینطوری مهمان برنامه آزرده نمی شود؟

اصلا. معلوم است که من هیچ مشکلی با آقای بازغی ندارم. حتی وقتی آقای بازغی در اینستاگرامش پست گذاشت اصلا اسمی از من نیاورد. گفت و گوی ما کاملا حرفه ای بود. اگر مصاحبه کامل را دیده باشی من گفتم که چرا استار نشدید و پژمان بازغی گفت:«ما اصلا در ایران استار نداریم.»

نه مسئله لحنی است که برای سوالت درباره یک مسئله شخصی انتخاب می کنی. مثلا می پرسی:«مگر بارکد به خاطر شما فروخت؟» اگر درباره سبک بازی یک نفر آدم چنین نقدی داشته باشد خیلی فرق می کند تا زندگی خصوصی او.

من نخواستم شخصیت این هنرمند را نقد کنم. هدف من نقد کاراکتری بود که پژمان در بارکد بازی کرده چون پژمان بازغی بسیار آدم باشخصیتی است و من با خود او کاری نداشتم. من می خواستم بُعد حرفه ای او را نقد کنم. تحلیل حرف های من این است که می خواستم بدانم، پژمان بازغی به عنوان کسی که چهره ای خوب و بازی قابل قبولی دارد چرا به جایی که باید می رسیده نرسیده و استار نشده. اما او در جواب اصرار بر این داشت که ما استار نداریم. من می خواستم اصرار کنم که چرا ما استار داریم.

اما از دید بیننده ها انگار او مدام دارد دلیل می آورد و تو مدام داری مقابلش می ایستی. برای همین است که یک مقدار مخاطبان با هدف برنامه مشکل پیدا می کنند.

جدای از هدف برنامه، خود من دوست دارم مصاحبه چالشی داشته باشم. همان طور که گفتم معتقدم «مردم گرام» یک وجهه دیگری از اجرای خانم ها را نشان داد و گفت که نجمه جودکی می تواند یک مصاحبه چالشی انجام دهد.

قبلا ژیلا صادقی، مژده لواسانی و آزاده نامداری هم در برنامه های دیگری شیوه جدیدی از اجرای خانم ها را نشان دادند و مصاحبه چالشی کردند.

درست می گویی، اما در تمام این مواردی که گفتی مجری خانم اواسط چالش کوتاه آمده. اما من کوتاه نمی آیم تا زمانی که جواب سوالم را بگیرم. البته به تازگی قرار است بخشی به برنامه اضافه شود به نام «کافه مردم» که در آن، خیلی واضح تر و چالشی تر با هنرمندان صحبت می کنیم.

گفت و گوی اخیرت با پژمان بازغی، چند روزی است در شبکه های اجتماعی و کانال های ماهواره ای دست به دست می چرخد و جنجال خاصی به پا کرده. در جریان این ماجرا هستی؟

خیلی از دست مردم ناراحتم که آنقدر راحت قضاوت می کنند. گفت و گوی چالشی، یک روندی داد. این گفت و گو هم از یک جایی شروع شده و در جایی به پایان رسیده. خیلی ها کل گفت و گو را ندیده اند و فقط از روی بخش کوتاهی که در شبکه های اجتماعی دست به دست شده، قضاوت کرده اند.

قبل از شروع برنامه با مهمان ها مطرح می کنی که می خواهی در چه زمینه ای وارد چالش شوی؟

اصلا قبل از گفت و گو صحبتی نمی کنم. برای همین آنقدر واقعی است.

پس اگر میانه راه از مسیر مصاحبه شاکی شود می تواند اجازه پخش ندهد.

بله می تواند. حتی در سری های جدید بهشان می گویم می توانید جواب دهید یا ندهید. اما درباره بعضی سوال ها اصرار دارم که حتما باید جواب دهد.

هیچ محدودیتی از طرف برنامه هم نداری؟

نه اصلا. من در نهایت ادب با آنها گفت و گو می کنم. مجری بی ادبی نیستم.

چند شب قبل، مهمان هایی در برنامه داشتی که درست همین دو سه هفته پیش به ماه عسل هم آمده بودند. چرا روی آنها دست گذاشتی؟

مشکل برنامه ضبطی دقیقا همین است. اینکه تا به پخش برسد طول می کشد و شاید یک برنامه زنده، سوژه شما را بسوزاند. این مهمانانی که می گویید اول در برنامه ما آمدند و بعد از آن به برنامه ماه عسل رفتند اما پخش ما دیر شد و مردم آنها را اول در ماه عسل دیدند.

قرار بود حمید گودرزی مجری این برنامه باشد. چطور شد به تو رسید؟

بله من هم شنیده بودم که قرار است حمید گودرزی مجری باشد اما یک روز به من زنگ زدند و گفتند تو برای اجرا بیا. من حتی نپرسیدم که چرا حمید گودرزی کنار گذاشته شده.

ناگفته های نجمه جودکی از برنامه جنجالی با پژمان بازغی

۴/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا