فناوری اطلاعات

رهایی از هشدار به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ | به‌روزرسانی ویندوز ۱۰

 

سیستم‌عامل, ترفندهای ویندوز 10

جلوگیری از به‌ روزرسانی ویندوز ۱۰

همان‌طور که می‌دانید به‌روزرسانی به ویندوز۱۰ برای مدت یک سال رایگان است و این به‌روزرسانی شامل کاربران ویندوزهای ۷ و ۸٫۱ می‌شود. مایکروسافتی‌ها برای بهره‌مندی تمام کاربران از این به‌روزرسانی در بازه‌های زمانی مختلف تعدادی از کاربران را در فهرست به‌روزرسانی به ویندوز ۱۰ قرار می‌دهند و اعلام آمادگی برای عملیات به‌روزرسانی را با هشداری که کنار ساعت ویندوز نمایش داده می‌شود، به اطلاع کاربر می‌رسانند.

برخی کاربران به محض مشاهده این هشدار برای بهره‌مندی از نسخه اورجینال و رایگان ویندوز ۱۰ عملیات به‌روزرسانی را اجرا کرده و از این فرصت استفاده می‌کنند، اما تعدادی از کاربران نیز مشکلی با ویندوز خود ندارند و دلیلی برای به‌روزرسانی آن به ویندوز ۱۰ مشاهده نمی‌کنند به همین علت از این هشدار صرف‌نظر می‌کنند و کار با ویندوز فعلی را ادامه می‌دهند.

متاسفانه مشکلی در این شرایط برای این دسته از کاربران رخ می‌دهد و این مشکل عدم رهایی از هشدار به‌روزرسانی و آیکون سفید رنگ پنجره ویندوز کنار ساعت است. مایکروسافت نیز تنها راه خلاصی از این آیکون را غیرفعال کردن آن در SystemTray عنوان کرده و پس از یک بار ری‌استارت، این هشدار آزاردهنده دوباره فعال می‌شود.

چنانچه شما نیز همچون ما با این هشدار آزار دهنده مواجه بوده و به‌دنبال روشی برای رهایی از آن هستید، پیشنهاد می‌کنیم از یکی از این روش‌ها کمک بگیرید:

روش اول:
نرم‌افزار GWX Control Panel
۱ـ ساده‌ترین روش برای رهایی از این آیکون و هشدار همراه آن، استفاده از نرم‌افزار
GWX Control Panel است. برای انجام این کار کافیست برنامه را از لینک زیر دانلود کنید و پس از اجرای آن، گزینه‌ Disable Get Windows 10App را کلیک کرده و در ادامه گزینه Disable Operating System Upgrades in Windows Update را نیز برای اطمینان از دوباره دریافت نکردن فایل به‌روزرسانی موردنظر و نصب مجدد ابزار هشداردهنده کلیک کنید.

http://jjo.ir/NtZhny

روش دوم: حذف فایل به‌روزرسان
۱ـ روش دیگری که برای رهایی از این هشدار وجود دارد، حذف فایل به‌روزرسان مرتبط با آن است. این هشدار پس از نصب ابزار مرتبط با آن در به‌روزرسانی ۳۰۳۵۵۸۳KB در سیستم‌عامل شما ظاهر می‌شود و با حذف این به‌روزرسانی می‌توانید به‌راحتی از آن رهایی یابید. برای انجام این کار کافی است پس از مراجعه به کنترل پنل روی Windows Update کلیک کنید.

۲ـ از پایین سمت چپ روی Installed Updates کلیک کرده و در ادامه از سمت راست، در بخش Microsoft Windows، به‌روزرسانی ۳۰۳۵۵۸۳KB را پیدا کنید. (می‌توانید از مرتب‌سازی توسط نام برای جست‌وجوی سریع‌تر این گزینه کمک بگیرید)

۳ـ کلیک راست ماوس را روی فایل به‌روزرسان فشار داده و Uninstall را برای حذف این به‌روزرسانی کلیک کنید.

۴ـ در پیام هشدار به‌نمایش درآمده گزینه Restart Now را برای ری‌استارت شدن رایانه کلیک کنید.

توجه: چنانچه دریافت خودکار فایل‌های به‌روزرسان در سیستم‌عامل ویندوز فعال باشد دوباره این به‌روزرسانی دانلود شده و آیکون هشدار موردنظر روی ویندوز نمایش داده می‌شود. برای جلوگیری از این موضوع باید در فهرست فایل‌های به‌روزرسانی که توسط ویندوز به شما پیشنهاد می‌شود، گزینه‌ ۳۰۳۵۵۸۳KB را انتخاب کرده و با کلیک راست ماوس روی Hide update کلیک کنید. به‌این‌ترتیب انتخاب این به‌روزرسانی تا زمانی که شما دوباره آن را فعال نکنید غیرفعال خواهد شد.

رهایی از هشدار به‌روزرسانی ویندوز ۱۰

منبع:jamejamonline.ir
به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا