فناوری اطلاعات

ذخیره ویدئوهای پخش زنده اینستاگرام در گوشی

 

اینستاگرام , اپلیکیشن اینستاگرام

ذخیره سازی ویدئوهای زنده اینستاگرام

 

ویدئوهای زنده اینستاگرام عمر کمی دارند، شما تنها زمانی به این ویدئوها دسترسی دارید که در حال پخش هستند و هنگامی که نمایش آنها متوقف شود هیچ راهی برای برگرداندن و دیدن دوباره آنها وجود ندارد. تاکنون اوضاع برای کسی که این ویدئو را پخش می کرد نیز به همین صورت بود و امکان دیدن دوباره ویدئو حتی برای این افراد نیز وجود نداشت. اما به تازگی اینستاگرام قابلیت ذخیره سازی این ویدئوهای زنده را نیز به اپلیکیشن خود اضافه کرده و به کاربر پخش کننده اجازه می دهد تا ویدئوی خود را ذخیره کند. برای اینکار ابتدا باید اپلیکیشن اینستاگرام خود را آپدیت کنید.

اولین مرحله برای ذخیره این ویدئوها شروع پخش زنده است. انگشت خود را در صفحه اول اینستاگرام به سمت راست کشیده و از صفحه باز شده گزینه پخش زنده یا Live را انتخاب و شروع به ضبط ویدئو کنید.

تا هر زمان که تمایل دارید پخش زنده خود را ادامه داده و به کاربران اجازه دهید تا وارد ویدئو شوند، در این قسمت هم شما و هم سایر بینندگان قادر خواهید بود که نظرات خود را در هنگام پخش زنده ارسال کنید، این نظرات هیچ تاثیری در ویدئوی ذخیره شده نهایی ندارند. زمانی که پخش زنده را متوقف کنید اینستاگرام به شما اطلاع می دهد که چند نفر ویدئوی شما را تماشا کرده‌اند. امکان ذخیره ویدئو نیز در همین صفحه قرار داده شده، تنها کافیست که روی آیکون ذخیره یا Save در گوشه بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید تا ویدئوی پخش زنده شما در گوشی ذخیره شود.

در این ویدئو تنها تصاویری که با دوربین گرفته شده ذخیره می شود و خبری از کامنت‌ها و نظرات شما یا بینندگان نیست.

اینستاگرام , اپلیکیشن اینستاگرام

ذخیره ویدئوهای پخش زنده اینستاگرام در گوشی

همچنین ویدئوی نهایی هیچ تفاوتی با فیلم‌های معمولی که با استفاده از اپلیکیشن‌های دوربین ثبت می‌شود ندارد و هیچ نشانی از اینستاگرام بر روی آن قرار نمی‌گیرد.

لازم به ذکر است که این امکان ذخیره سازی تنها برای ویدئوهایی که خودتان پخش می‌کنید وجود دارد و امکان ذخیره کردن پخش زنده کاربران دیگر در دسترس نیست.

اینستاگرام ویدئوهایی که پخش زنده می‌کنید را در حافظه Cache خود ذخیره می‌کند و انتقال این ویدئوها به حافظه گوشی بدون اتلاف وقت انجام می‌گیرد. به همین دلیل در صورتی که در پایان پخش زنده ویدئو را ذخیره نکنید اینستاگرام حافظه خود را خالی کرده و امکان ذخیره سازی را مجددا ارائه نمی‌دهد.

شما می‌توانید ویدئوهای ذخیره شده را به آسانی در اینستاگرام آپلود کنید. این قابلیت جدید به کاربران کمک می‌کند تا ویدئوی خود را برای افرادی که پخش زنده آنها را از دست داده‌اند دوباره منتشر کنند. این ویدئو با فرمت Mp4 در گوشی ذخیره می‌شود و امکان آپلود و نمایش آن در فیسبوک، توئیتر و هر گوشی دیگری وجود دارد.

این ویژگی در دسترس تمامی کاربران اینستاگرام قرار گرفته است.

ذخیره ویدئوهای پخش زنده اینستاگرام در گوشی

منبع:digiro.ir

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا