بارداری

بهترین زمان بارداری | بهترین زمان نزدیکی برای بارداری

بهترین زمان بارداری

بهترین زمان تخمک گذاری برای بارداری,بهترین زمان نزدیکی برای بارداری

بهترین زمان برای بارداری بعد از پریود,بهترین زمان نزدیکی برای دختردار شدن

نوشته های مشابه

برای باردار شدن ، زمان بندی دقیق بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دارد. اسپرم می تواند دو تا سه روز زنده

بماند، اما تخمک فقط ۱۲ تا ۲۴ ساعت زنده خواهد ماند

 

برای افزایش احتمال حامله شدن، باید در حوالی زمان تخمک گذاری، بیشتر از یکبار آمیزش داشته باشید. همچنین نزدیکی یک تا دو روز پیش از تخمک گذاری و سپس انجام آمیزش مجدد در روز تخمک گذاری نیز مناسب است. در این حالت، احتمالا تعداد بیشتری از اسپرمهای سالم در لوله های فالوپ، آماده رها شدن تخمک خواهند بود.

البته، زمان دقیق رها شدن تخمک در خانمها، مشخص نیست و به طول دوره قاعدگی آنها بستگی دارد. تخمک گذاری در خانمها معمولا ۱۴ روز پیش از آغاز پریود بعدی انجام می شود. دقت کنید که این زمان، بر خلاف باور عموم، دقیقا در وسط دوره ماهیانه آنها قرار ندارد. اگر دوره شما ۲۸ روزه باشد (که متوسط سیکل قاعدگی در خانمها همین مدت است)، آنگاه می توان گفت که تخمک گذاری تقریبا در وسط دوره انجام می شود. اما اگر مثلا دوره شما ۳۵ روزه باشد، تخمک گذاری در روز بیست و یکم انجام خواهد شد، نه روز هفدهم که وسط دوره است.

بهترین زمان تست بارداری,زمان تخمک گذاری

بهترین زمان تست بارداری,زمان تخمک گذاری

حواستان به تقویم باشد
از یک تقویم استفاده کرده و هر ماه روزی که عادت ماهیانه تان شروع می شود را علامت بزنید. همچنین تعداد روزهایی که عادت ماهیانه تان طول می کشد را هم بشمارید. اگر چرخه عادت ماهیانه تان ۲۸ روزه باشد، تخمک گذاری احتمالا ۱۴ روز بعد از روز شروع آخرین عادت ماهیانه تان شروع می شود.
اگر چرخه هایتان به نسبت بلند هستند، ۱۸ را منهای تعداد روزهای کوتاه ترین عادت ماهیانه تان کنید. وقتی عادت ماهیانه بعدی شروع می شود،این روزها را از قبل شمارش کنید. هفته بعد از آن احتمالاً معقول ترین حدس برای شروع تخمک گذاری شماست.

 

فرض کنیم زمان شروع قاعدگی یک خانم روز هفدهم ماه باشد و باز فرض کنیم دوره پریود این خانم ۵ روز طول بکشد و این خانم در روز بیست و یکم ماه پاک شده و غسل حیض نمایند. روز سوم پس از پاک شدن این خانم می شود بیست و چهارم ماه (بیست و یکم ماه: روز پاک شدن – بیست و دوم ماه می شود روز اول پس از پاک شدن – بیست و سوم ماه می شود روز دوم پس از پاک شدن و بیست و چهارم ماه می شود روز سوم پس از پاک شدن). پس این زوج می توانند از روز بیست و چارم ماه شروع به آمیزش برای بارداری کنند.
· مزایا: خیلی راحت می توانید روی کاغذ و تقویم این حساب ها را انجام دهید.
· معایب: عوامل زیادی بر زمان دقیق شروع تخمک گذاری تاثیر دارند، مثل بیماری، استرس و ورزش. شمردن روزها معمولاً چندان دقیق نیست مخصوصاً برای خانم هایی که چرخه های عادت ماهیانه شان نامنظم است.
تغییرات ترشحات واژن را بررسی کنید
درست قبل از تخمک گذارید، ترشحات شفاف و لغزنده واژن بیشتر می شود. این ترشحات تقریباً شبیه به سفیده تخم مرغ خام هستند. بعد از تخمک گذاری، وقتی احتمال باردار شدن پایین می آید، این ترشحات چسبنده و تیره تر می شوند و در آخر از بین می روند.
· مزایا: تغییر در ترشحات واژن معمولاً نشانه بسیار درستی از قابلیت باروری است. با یک مشاهده ساده–به خصوص در داخل واژن—قابل انجام است.
· معایب: قضاوت درمورد بافت و ظاهر ترشحات واژن خیلی شخصی و یکطرفه است.
دمای پایین تنه تان را چک کنید
منظور دمای بدن شما در حالت استراحت کامل است. تخمک گذاری تا حدودی دمای بدن را بالا می برد—تقریباً کمتر از یک درجه. بهترین زمان باروری شما دو تا سه روز قبل از بالا رفتن دمای بدنتان است. وقتی افزایش دما دو تا سه روز ثابت می ماند، می توانید فرض کنید که تخمک گذاری اتفاق افتاده است.
می توانید از دماسنج های دهانی برای چک کردن دمای پایین تنه تان استفاده کنید. هر روز صبح قبل از اینکه از جا بلند شوید، دمای بدنتان را اندازه گیری کنید. می توانید دما را جایی یادداشت کنید و تغییرات را چک کنید.
· مزایا: روش بسیار ساده ای است. تنها هزینه ای که برایتان دارد خریدن یک دماسنج است.
· معایب: تغییر دما ممکن است خیلی دیر ایجاد شود یعنی بعد از اینکه تخمک گذاری انجام شده است. شاید گرفتن دمای بدن هر روز کار چندان آسانی نباشد مخصوصاً اگر ساعات خوابتان تنظیم نیست.
از کیت های مخصوص تست تخمک گذاری استفاده کنید
کیت های مخصوص که در داروخانه ها هم موجود است ادرار شما را برای بررسی هورمون هایی که قبل از تخمک گذاری تولید می شود تست می کند. برای گرفتن دقیق ترین نتیجه حتماً از دستورالعمل روی برچسب آن استفاده کنید.
· مزایا: این کیت ها نزدیک ترین زمان تخمک گذاری را تشخیص می دهند یا قبل از اینکه تخمک گذاری اتفاق بیفتد هشدار می دهند. آن را می توانید بدون نسخه از داروخانه ها تهیه کنید.
· معایب: هزینه تهیه این کیت ها برای خیلی از خانم ها ممکن است گران باشد.

 

چه زمان به پزشک مراجعه کنید
با رابطه جنسی مداوم و بدون جلوگیری، اکثر زوج ها در طول یکسال باردار می شوند. اما بعضی از زوج ها به کمک بیشتری نیاز دارند.
اگر در ابتدای دهه سی سالگی خود هستید و شما و همسرتان از سلامتی کامل برخوردارید، یکسال قبل ازاینکه با پزشک مشورت کنید، خودتان امتحان کنید. اما اگر ۳۵ سال به بالا هستید یا یکی از شما مشکل باروری خاصی داشته باشد بهتر است با پزشک مشورت کنید.
ناباروری در خانمها و آقایون به یک میزان اتفاق می افتد و درمان های زیادی هم برای آن وجود دارد. متخصص زنان شما با شناسایی علت مشکل به شما کمک خواهد کرد.

بهترین زمان برای بارداری بعد از پریود,بهترین زمان نزدیکی برای دختردار شدن

بهترین زمان برای بارداری پسر,بهترین فصل برای بارداری,بهترین روز برای بارداری

بهترین سن و زمان برای بارداری


محققان تحقیقات زیادی در مورد زمان های متفاوت بارداری انجام داده اند و نتیجه اینکه بالاترین نقطه و اوج توانایی باروری در زنان در ۲۴ سالگی است.
تمامی خانم ها در هنگام تولد بالاترین میزان تخمک ها را جهت باروری دارند. یعنی در حدود یک میلیون تخمک. اما وقتی به سن بلوغ می رسند این میزان به حدود ۳۰۰ هزار عدد می رسد و مسئله اینجاست که از این تعداد فقط در حدود ۳۰۰ تخمک در دوره فعالیت تخمدانها آزاد می شود و امکان باروری می یابد.
در عین حال احتمال بروز سقط جنین نیز در سنین بالا بیشتر است. این احتمال در زنانی که بین ۲۰ تا ۲۴ سال سن دارند احتمال سقط جنین ۱۰ درصد است در حالی که این رقم در زنان ۳۵ تا ۳۹ ساله ۱۸ درصد و زنان ۴۰ تا ۴۴ ساله به ۳۴ درصد می رسد.
درصورتیکه بارداری شدید حتما حواستان به تغذیه در دوران بارداری باشد که امری مهم در سلامت جنین است
می توانید همسریتان را با گذاشتن یک عکس پروفایل بارداری غافلگیر کنید

آزمایش هایی که قبل از بارداری حتما باید انجام دهید!

آزمایش های دوران بارداری

آزمایش های قبل از بارداری

 

آزمایش هایی که قبل از بارداری حتما باید انجام دهید!

تست تیروئید  
ترشح بیش از حد هورمون تیروئید (پرکاری تیروئید) می‌تواند به زایمان زودرس و سقط جنین منجر شود. کم کاری تیروئید نیز باعث اختلال مغزی در کودکان می‌شود. پس حتما قبل از بارداری عملکرد تیروئید را بررسی کنید.

آزمایش ادرار  
برای اطمینان یافتن از بالا نبودن قند خون و میزان پروتئین و عفونت، مبتلا نبودن به عفونت ادراری، لازم است آزمایش ادرار انجام شود. در صورت بالا بودن قند خون بلافاصله به متخصص دیابت مراجعه کنید تا قبل از بارداری درمان شوید. عفونت ادراری را نیز می‌توان با مصرف زیاد مایعات و آنتی‌بیوتیک برطرف کرد.

آزمایش خون  
‏آزمایش خون اغلب در فهرست آزمایش های مهمی که خانم‌ها باید قبل از بارداری انجام دهند، قرار می‌گیرد. این آزمایش شمارش کامل سلول‌های خونی است و پزشک بیماری‌های متعددی را از جمله سفلیس، اچ‌آی‌وی، هپاتیت B و… بررسی می‌کند. آزمایش خون برای تشخیص بیماری‌های ژنتیکی مانند فیبروز کیستیک و کم‌خونی داسی‌شکل نیز به کار می‌رود.

پاپ اسمیر  
توصیه می‌شود آزمایش پاپ اسمیر و معاینه واژن، دهانه رحم و قسمت لگن انجام دهید تا در حین بارداری دچار مشکل نشوید. از طریق اسمیر تست هر نوع عفونت قارچی ، اختلالات سلولی در واژن یا قسمت دهانه رحم مشخص می‌شود.

مراجعه به دندانپزشک :

قبل از اقدام به بارداری از سلامت دندانهای خود مطمئن شوید . مشکلات دهان و دندان در بارداری ، می توانند بسیار آزار دهنده باشند . ضمن اینکه هر عمل دندانپزشکی را در بارداری نمی شود انجام داد و محدودیت هایی در این رابطه وجود دارد .

آزمایشات هورمونی قبل از بارداری

آزمایشات هورمونی قبل از بارداری ,آزمایشات ژنتیک قبل از بارداری

 معاینه داخلی و معاینه پستان

پزشک یا ماما درصورتی که متوجه شود، احتمالا مشکلی وجود دارد معاینه داخلی انجام می دهد. دستگاه تناسلی و لگن شما از نظر عفونت احتمالی مورد بررسی قرار می گیرد. در صورتی که مبتلا به عفونت باشید یا بیماری مانند کیست  داشته باشید، حتما تحت درمان قرار خواهید گرفت. اینکه ما توصیه می کنیم  چند ماه قبل از تصمیم گیری برای بارداری به مشاور قبل بارداری مراجعه کنید، برای این است که در صورت وجود مشکلات پزشکی یا بیماری کاهش یا اضافه وزن حتما زمان کافی برای رسیدن به سلامت کامل داشته باشید و با اطمینان فرزندی سالم به دنیا آورید.

نشانه های حاملگی و بارداری دوقلو و علائم بارداری و تست بارداری با نمک و علائم بارداری پسر و سیسمونی نوزاد را بخوانید با ایران بانو همراه باشید

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا