فیلمهای آموزشی سفره آرایی

طرز تهیه لواشک آلو خانگی و خوشمزه به همراه فیلم آموزش

با گوجه سبز و آلو و آلبالو لواشک های ترش درست میشه. بعضی ها بهش رب انار یا زرشک هم اضافه میکنن. هلو و شفتالو و زرد آلو هم تقریبا ملس میشن. سیب هم لواشکش شیرینه. حتی با میوه های زمستونی هم میشه لولشک درست کرد. مثل کیوی و خرمالو. البته اینا رو دیگه لازم نیست بپزیم بلکه فقط با گوشکوب برقی پوره میکنیم و پهنشون میکنیم تا خشک بشن.

مواد لازم برای تهیه لواشک خانگی آلو :

 

طرز تهیه لواشک چند میوه,طرز تهیه لواشک هلو, لواشک آلو

لواشک خانگی, لواشک خوشمزه 

آلوهای ریز۲ کیلوگرم
آب۱ استکان

طرز تهیه لواشک کیوی,طرز تهیه لواشک پرتقال,طرز تهیه لواشک انار

طرز تهیه لواشک چند میوه,طرز تهیه لواشک هلو, لواشک آلو

بایستی آلوهایی که در ته جعبه میوه ها می ماند و با قیمت نازل تر خریداری می شود را انتخاب کنید. و یا آلوهایی که نمی شود در جلوی مهمان گذاشت یا ترش مزه و ریز است را انتخاب کنید که اتفاقا باعث صرفه جویی در تهیه لواشک است.
طرز تهیه لواشک خانگی :

 

 

آلوها را تمیز بشویید و همراه یک استکان آب در قابلمه بریزید. شعله زیر قابلمه را روشن کنید و صبر کنید تا بجوشد. آلوها از خود آب پس می دهند. کمی بجوشد تا آلوها نرم و له شود.

در این مرحله محتویات قابلمه را از صافی عبور دهید. (می توانید از صافی آب کش کردن برنج هم استفاده کنید.) در روی صافی دانه های آلو باقی می ماند و خود آلو به ظرف زیر صافی منتقل می شود. دوباره این مواد را بگذارید بجوشد تا غلیظ شود.

چند سینی انتخاب کنید و روی آنها را پلاستیک اندازید. لواشک را از قابلمه به روی سینی بریزید. لواشک بایستی خشک شود و بهترین و سریعترین راه برای این کار آفتاب است ولی در آفتاب و در فضای باز احتمال نشستن مگس و حشرات وجود دارد که برای جلوگیری از آن، روی لواشک ها را با توری بپوشانید و در آفتاب قرار دهید. بعد از اینکه کمی خشک شد با چاقو به قسمت های مربع یا مستطیل شکل و با اندازه دلخواه برش می دهیم. بعد از خشک شدن می توانید تا مدت طولانی در ظرف دربسته نگهداری کنید.

از همین روش می توانید لواشک با طعم ها و میوه های  دیگر هم تهیه کنید

لواشک خانگی

طرز تهیه لواشک آلو

طرز تهیه لواشک آلو خانگی و خوشمزه به همراه فیلم آموزش

۳.۳/۵ - (۱۵ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا