آموزش انواع غذاهافیلم های آموزش آشپزی

فیلم طرز تهیه دلمه برگ مو تبریزی و ترش و شیرین و بدون گوشت

دانلود فیلم طرز تهیه دلمه برگ مو تبریزی

در اواخر فصل بهار با در آمدن برگ های تازه و جوان  انگورمی توان با تهیه آنها یک دلمه خوشمزه و مقوی تهیه کنیم ،که ازحبوبات،غلات ،سبزیجات و هم از میوه ها تشکیل می شود .دلمه با این کوچکیش تمام موادی که روزانه  بدن ما به آن نیاز دارد را در خود جا داده است که من طرز تهیه این دلمه را با مرحله به مرحله برای شما توضیح می دهم.

طرز تهیه دلمه برگ مو خوشمزه,طرز تهیه دلمه برگ مو با سبزی خشک

طرز تهیه دلمه برگ مو ترش و شیرین

 

مواد لازم دلمه برگ مو :

سبزی مخصوص دلمه ( نعنا.مرزه.ترخون.پیازچه.شوید.جعفری ) ۲۰۰ گرم

برنج ۲ لیوان  .  ماست ۲ لیوان  .  لپه باقلا ۱۰۰ گرم  .  برگ انگور به مقدار لازم

گوشت چرخ شده ۲۰۰ گرم  .  پیاز ۱ عدد  .  روغن.نمک.فلفل به مقدار لازم

روش تهیه دلمه برگ مو ملس

ابتدا پیازها را خرد کرده و در روغن تفت می دهیم تا طلایی شود .گوشت چرخ کرده را به آن اضافه میکنیم وهم می زنیم تا گوشت هم سرخ شود .برنج را آبکش کرده ،داخل مایه گوشت می ریزیم  سبزی خرد کرده ،کشمش خیسیده  و نمک و فلفل را به مواد اضافه می کنیم نخود لپه را می پزیم و بعد از پخت به مواد اضافه می کنیم.

دلمه برگ مو خوزستانی,طرز تهیه دلمه برگ مو تبریزی

طرز تهیه دلمه برگ مو تبریزی

برگ مو را از شب قبل در آب نمک و آبلیو می خیسانیم .

دلمه برگ انگور,فیلم طرز تهیه دلمه برگ مو

طرز تهیه دلمه برگ مو بدون گوشت

طرز تهیه دلمه برگ مو  :

برنج را نیم ساعت درون اب خیس دهید و پس از این مدت زمان برنج را با چند لیوان اب و کمی نمک بپزید و همانند برنج ابکش اماده و ابکشی کنید ( وقتی دانه برنج را میان انگشتان دست میفشارید باید دورش نرم و مغزش کمی خام باشد ).

 

پیاز را ریز کرده و با کمی نمک و فلفل در روغن تفت دهید سپس گوشت چرخ کرده را اضافه نمائید و مجدد تفت دهید تا رنگ گوشت ها تغییر کند سپس بگذارید سرد شود.

 

لپه باقلا را کمی بپزید تا نیم پز شود ؛ سبزی ها را نیز شسته و چرخ نمائید یا ریز خرد کنید ؛ وقتی مواد گوشتی خوب سرد شدند سبزی های خرد شده ، ماست ، لپه باقلا پخته و برنج ابکش شده را اضافه کنید و خوب مخلوط نمائید.

برگ موها را بشوئید ؛ برگ مو را به پشت کف دست تان قرار دهید ( مواد داخل قسمت پشت برگ ریخته میشود ) درون هر برگ مو را یک قاشق یا بیشتر از مخلوط مواد بریزید و ارام بپیچید تا مواد خوب مخفی شوند ، تمام دلمه ها را به همین صورت اماده کنید.

 

کف قابلمه ای مناسب را کمی چرب کنید و برگ موها را کف قابلمه به ارامی قرار دهید ، کاسه یا بشقاب کوچکی را روی دلمه ها قرار دهید تا در زمان پخت برگ ها از هم باز نشوند ( البته نباید زیاد سنگین باشد تا به دلمه ها فشاری وارد نشود ).

پس از چیدن دلمه ها حدود ۲ لیوان اب و چند قاشق روغن به قابلمه اضافه کنید ، حرارت را زیاد کنید و وقتی اب شروع به تبخیر کرد حرارت را ملایم کنید تا دلمه ها با حرارت ملایم پخته و نرم شوند

طرز تهیه دلمه برگ مو ,طرز تهیه دلمه برگ مو ترش و شیرین

طرز تهیه دلمه برگ موبا رب انار

طرز تهیه دلمه برگ مو خوشمزه,طرز تهیه دلمه برگ مو با سبزی خشک

طرز تهیه دلمه برگ مو با سبزی خشک

فیلم طرز تهیه دلمه برگ مو تبریزی و ترش و شیرین و بدون گوشت

۳.۵/۵ - (۱۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا