بارداری

علائم بارداری در هفته سوم و هفته اول بعد از لقاح

اولین علائم بارداری,بارداری بدون علائم,علائم بارداری خارج از رحم

اولین علائم بارداری در هفته اول بعد از لقاح,علائم حاملگی

علائم بارداری در هفته اول بعد از لقاح :

گرچه تنها راه قطعی برای اثبات بارداری یا عدم بارداری آزمایش خون بارداری است، اما برخی علائم برای بارداری وجود دارد که میتواند شما را راهنمایی کند. البته دقت نمایید این علائم قطعی نیستند زیرا تجربه زنان مختلف از علایم بارداری و حال کلی در طول دوران بارداری متفاوت است.

از آنجا که علائم اولیه بارداری، قبل و در زمان پریود اتفاق می افتد و شباهت زیادی به علائم سیکل قاعدگی زنان دارد، بسیاری از اوقات این علائم نادیده گرفته می شوند

اولین علامت بارداری در زنان چیست؟

بر خلاف تصور شما که احتمالا ناشی از دیدن فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی است، اولین علامت بارداری معمولا نوعی احساس گزگز یا سوزن سوزن شدن در سینه هاست که به خصوص در نوک سینه احساس می شود. علت به وجود آمدن این حالت افزایش ترشح هورمون های خاص دوران بارداری است که منجر به افزایش جریان خون در این ناحیه می گردد و باعث می شود سینه های تان سوزن سوزن شود  و یکی از علایم بارداری است .
 
علاوه بر این ممکن است دچار نوعی احساس درد و ناراحتی در سینه ها نیز بشوید و لباس زیری که معمولا می پوشیدید شروع به تنگ شدن کند. البته این علائم معمولا از یک هفته پس از باردار شدن خودشان را نشان می دهند، ولی بعضی از خانم ها تا قبل از یک ماهگی دردی در سینه های خود احساس نمی کنند.

 

علایم بارداری,علائم بارداری هفته اول,علائم بارداری در هفته اول

اولین علائم بارداری بعد از لقاح,علائم بارداری در هفته اول بعد از لقاح

علایم اولیه بارداری:

تاخیر در عادت ماهانه :

اگر معمولا عادت ماهانه‌ای منظم دارید اما این بار به موقع اتفاق نیافتاد، پیش از توجه به هر یک از علائم بالا، تست بارداری را امتحان کنید. اما اگر عادت ماهانه‌‌ی چندان منظمی ندارید و پیگیر زمان آن نیستید، تهوع، درد سینه و تکرر ادرار می‌تواند از علائم بارداری باشد

 نفس کم آوردن :

دفعه ی آخر که داشتید از پله ها بالا میرفتید ، ناگهان نفس کم آوردید و احساس کمبود اکسیژن کردید ؟

جنین در حال رشد نیاز به اکسیژن داره برای همین اکسیژن قابل استفاده برای شما کم میشه . متاسفانه باید خدمتتون بگم که این نشانه بارداری ( به نفس افتادن )  ممکنه در سرتاسر این ۹ ماه بارداری با شما همراه باشه و هرچه به زمان موعود نزدیک تر میشید و نوزاد شما بزرگ تر میشه ، فشار بیشتری به  ریه و دیافراگم شما وارد میشه و نفس کشیدن و برای شما سخت تر میکنه .

    درد سینه ها:

 

امروز که داشتید سوتین همیشگی تون  رو می پوشیدید این کار براتون درد آور و عذاب آور شده بود ؟ این از نشانه های اولیه بارداری در زنان است .

شب ها سوتینی راحت تر بپوشید تا کمتر اذیت بشید .

تهوع و استفراغ :



مقصر اصلی در ایجاد تهوع و استفراغ در شما در اوایل بارداری همسر بدن‌ها هستند. تهوع و استفراغ می‌تواند نشانه‌های اول بارداری شما باشد. معمولا تهوع و استفراغ دوران بارداری ممکن است تا ۱۲ هفته اول بارداری فقط ادامه داشته باشد،

البته خوب است بدانید که تهوع و استفراغ صبحگاهی می‌تواند نشانه خوبی باشد چرا که نشان دهنده این است که سطح همه بدن HCG افزایش یافته است و بارداری در حال پیشرفت است.

درمان تهوع و استفراغ صبحگاهی آن است که هیچ‌گاه معده‌تان را خالی نگذارید کراکرها خشک و بیسکویت خشک بخورید.

قرار دادن آن‌ها کنار رختخواب و خوردن یکی دو عدد قبل از بلند شدن از رختخواب یکی از بهترین کارها برای کاهش تهوع و استفراغ صبحگاهی است.

مصرف ویتامین‌های در دوران بارداری می‌تواند سبب تشدید تهوع و استفراغ برای برخی مادران شود. بنابراین ویتامین‌ها را با معده خالی مصرف نکنید. خیلی اوقات وقتی این ویتامین‌ها وبعد از غذا خورده شود تهوع و استفراغ را کاهش می‌دهد.

ادرار مکرر:

زمانیکه قاعدگی به مدت یک تا دو هفته به تاخیر می افتد، ممکن است مـتـوجـه شویـد که بیشتر از حد معمول ادرار میـکنیــد. این به آن دلیل است که کودک در حال رشد درون رحم، به مثانه شما فشار وارد می آورد. 

یبوست :

 

ممکن است در روزهای اولیه بارداری متوجه تغیر در اجابت مزاج خـود گردید. هورمونهای اضافی تولید شده در حین حاملگی، باعث میگردد روده کارایی خود را از دست بدهد و یبوست یکی از علایم بارداری مهم است .

 نفخ شکمی :

 

تغییرات هورمونی در اوایل بارداری ممکن است باعث احساس نفخ شود، مشابه احساسی که برخی از زنان درست قبل از عادت ماهانه دارند. به این علت برخی از لباس‌هایتان ممکن است تنگ‌تر از حالت معمول گردد، حتی در همان اوایل که رحم هنوز نسبتا کوچک است

افزایش دمای طبیعی :

 

بدن اگر دمای طبیعی بدن حتی بعد از سپری شدن زمان مقرر قاعدگی بالا ماند و به مـیزان قبل از تخمک گذاری تقلیل نیافت، احتمال حاملگی بسیار افزایش می باید. هنگامی که شما حامله میشوید، تخمک در لوله های رحم (محل رشد جنین) بارور میـگردد.

در ایـن هنگام است که بدن شما نهـــایتا میتواند تشخصی دهد که شما حامله هستید. وقتی هورمون hCG ترشح می شـود، زنـان مـعـمولا بـرای بـار سـوم یـک افـزایش دما احساس میکنند که به اندازه تغییر دمای اولیه نیست، اما در خلال یک هفته تا ۱۲ روز بعد از اولین افزایش دمای مربوط به تخمک گذاری میتوان آن را مشاهده نمود.

تغییرات جسمی :

تغییرات خاص در ترشحات واژن و رنگ این ترشحات می‌تواند علامتی از بارداری باشد قطع قاعدگی هم می‌تواند یکی از نشانه‌های اساسی بارداری باشد.

اگر این علایم را در خود دیدید حتما یک آزمون خانگی بارداری انجام دهید و با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید.

تغییرات روحی و عاطفی ( افسردگی‌های مقطعی) :

از علائم دیگر بارداری تغییرات احساسی و روانی و گاه احساس افسردگی است که به دلیل تغییرات هورمونی ایجاد می‌شود. این حالات بیشتر در ۳ ماهه اول بارداری مشاهده می‌شود.

 

علائم جنین پسر در اویل بارداری,علائم بارداری در هفته اول بعد از لقاح

علائم بارداری قبل از عقب افتادن پریود,علایم بارداری

کمبود انرژی :

کاهش میزان انرژی و احساس خستگی مفرط به دلیل افزایش میزان هورمون پروژسترون، افزایش تولید خون، کاهش قند خون و افت فشار خون کاملاً‌ طبیعی و از علائم رایج بارداری است. بهتر است در این دوران استراحت خود را افزایش دهید

      کمر درد :

آیا کمرتون درد میکنه ؟ اگر شما معمولاً دچار کمر درد نمیشید ، این درد میتونه یک نشانه ی دیگه برای بارداری باشه که ممکنه در سرتاسر دوران بارداری همراه شما باشه.

دلیلش هم اینه که با شکل گیری جنین و بزرگ شدن اون ، مرکز ثقل بدن شما از حالت عادی خارج میشه و رباط ها و ماهیچه ی بدنتون بیش تر از حالت عادی کشیده میشند تا تعادل بدن شما رو حفظ کنند .

سرگیجه و ضعف کردن :

علایم بارداری :حالت سرگیجه و ضعف کردن به دلیل باز شده عروق، کاهش فشار خون و کاهش قند خون در بانوان باردار مشاهده می‌شود.

علائم بارداری در روزهای اول,علائم بارداری دوقلو

اولین علائم تشکیل نطفه,علائم بارداری در هفته اول بعد از لقاح

آیا همه خانم ها در دو هفتگی متوجه علایم بارداری می شوند؟

بله حتی بعضی از خانم ها از همان یکی دو روز اول علائم حاملگی دارند و متوجه می شوند که باردار هستند بنابراین احتمال داشتن علائم در یک تا دو هفته اول بالاست.
البته در همین زمان پزشک معالجتان به شما می گوید که ۴ هفته باردارید. چطور چنین چیزی ممکن است؟ بد نیست بدانید که پزشکان مدت بارداری را از اولین روز آخرین دوره قاعدگی شما محاسبه می کنند چون هیچ راه دقیقی برای تعیین دقیق روز بارداری وجود ندارد.

البته خانم های باردار کاملا با هم متفاوتند بنابراین به راحتی نمی توانیم علائمی را که هر مادر بارداری در این مدت احساس می کند، پیش بینی کنیم اما از جمله شایع ترین نشانه های حاملگی در این زمان می توان به درد در سینه ها، خستگی و تهوع اشاره کرد.

آیا بارداری باعث تغییرات واژن نیز می شود؟

 

یکی دیگر از نشانه های بارداری تغییر در رنگ فرج و مهبل (واژن) است. این نشانه نیز می تواند به عنوان اولین تغییرات ناشی از بارداری در نظر گرفته شود که در طی ماه اول بارداری بروز می کند و قبل از به وجود آمدن سایر علائم قابل تشخیص است.
فرج و مهبل (واژن) معمولا صورتی رنگ است، اما تغییرات ناشی از بارداری باعث تیره شدن فرج و واژن شده و رنگشان با پیشرفت بارداری متمایل به قرمز و ارغوانی می شود. این تغییر رنگ نیز به خاطر این است که طی بارداری مقدار زیادی خون به بافت های این ناحیه هجوم می آورد.
اگر چرخه قاعدگی منظمی داشته باشید، تغییر در ترشحات واژن هم از دیگر تغییراتی است که در مراحل اولیه بارداری رخ می دهد و برای خود خانم ها هم قابل مشاهده است.
این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که ترشحات واژینال طی بارداری به مرور افزایش پیدا می کند که در اغلب موارد این مساله هیچ خطری برای مادر و جنین ندارد و بیماری محسوب نمی شود. در ضمن این ترشحات از نظر رنگ یا غلظت یا حتی بو تفاوتی با ترشحاتی که قبل از بارداری داشتید، ندارند.

علائم بارداری

عکاسی بارداری

البته لازم نیست برای کنترل کردن این ترشحات دوش واژینال بگیرید چون این کار نه تنها کمکی نمی کند بلکه ممکن است منجر به تحریک پوست و به هم خوردن تعادل طبیعی باکتری ها و قارچ ها در واژن شده و شما را در معرض عفونت های واژینال قرار دهد.
بارداری ریسک شما را برای ابتلا به برفک نیز بالاتر می برد. اگر چه این مساله برای جنین خطری ندارد و به او آسیب نمی زند اما لازم است که برای درمان به پزشک مراجعه کنید. در ضمن اگر در طول بارداری رنگ، غلظت و بوی ترشحات واژنتان تغییر کرد با پزشکتان برای تشخیص های احتمالی و روش های مناسب درمانی مشورت کنید.

 

حاملگی پوچ چه علائمی دارد؟ :

حاملگی پوچ در ابتدا همانند یک بارداری طبیعی به نظر می رسد، ولی بیشتر بارداری های پوچ باعث بروز علائم زیر می شوند:

• خونریزی قهوه ای تیره تا قرمز روشن از واژن طی سه ماهه اول بارداری می تواند نشانه ای از حاملگی پوچ باشد.

• یکی از علائم حاملگی پوچ، حالت تهوع و استفراغ شدید است.

• نشانه دیگر حاملگی پوچ دفع کیست هایی شبیه خوشه انگور می باشد.

• گاهی در حاملگی پوچ  درد لگن (پایین کمر و شکم) رخ می دهد.

بارداری پوچ در هفته چندم مشخص می شود,علائم بارداری خارج رحمی,کیا بارداری پوچ داشتن

علائم بارداری در هفته اول بعد از لقاح,علائم بارداری در هفته سوم

اگر هر یک از علائم حاملگی پوچ را مشاهده کردید، به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید، او ممکن است سایر علائم حاملگی پوچ را پیدا کند، مانند:

• رشد سریع رحم: در حاملگی پوچ، رحم رشد سریعی دارد در واقع رحم نسبت به آن مرحله از بارداری خیلی بزرگ است.

• فشار خون بالا: از علائم حاملگی پوچ می توان به افزایش فشار خون اشاره کرد.

• پره اکلامپسی: از نشانه های حاملگی پوچ مسمومیت بارداری است که باعث افزایش فشار خون مادر و دفع پروتئین از ادرار بعد از هفته بیستم بارداری می شود.

• کیست تخمدان می تواند نشانه ای از حاملگی پوچ است.

• کم خونی می تواند از علائم حاملگی پوچ باشد.

• پرکاری تیروئید نیز از علائم حاملگی پوچ است.

حاملگی پوچ مدت زیادی ادامه پیدا نمی کند و نهایتا منجر به سقط خودبخودی می شود. برای جلوگیری از عوارض بارداری پوچ، بایستی بافت پوچ به طور کامل از رحم خارج شود.

 

علائم بارداری در هفته اول و علائم بارداری در هفته سوم |علایم حاملگی

۳.۷/۵ - (۳۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا