موفقیت

۱۲ تصمیم جدید بهتر برای سال نو

۱۲ تصمیم جدید بهتر برای سال نو

مهارت تصمیم گیری

نو شدن سال بهتر است با تصمیمات جدیدی نیز همراه باشد

نو شدن سال بهتر است با تصمیمات جدیدی نیز همراه باشد. یک سال را پشت سر گذاشتیم. بهتر است از تجربه های آن برای سال جدید بهتر استفاده کنیم. توصیه می کنیم روزهای جدید را با تصمیماتی جدید برای ارتقای سلامت جسمی و روحی تان کلید بزنید. ما چند توصیه خوب برای این کار داریم. لطفا با ما همراه باشید.

زمان کمتری را صرف تماشای تلویزیون کنید

اگر قرار باشد یک تصمیم جدید برای سال نو بگیرید، لطفا آن را به کاهش زمان تماشای تلویزیون اختصاص دهید. حداقل یک ساعت از زمانی را که صرف این کار می کنید، کاهش دهید. حتی می توانید چند روز کلا تلویزیون تماشا نکنید و به کارهای دیگری بپردازید که سلامت جسم و روح تان را افزایش می دهند.

بیشتر مطالعه کنید

مطالعه افق دیدتان را گسترش می دهد و شما را از دسته افرادی که صرفا تا نوک دماغشان را می بینند جدا می کند. اطلاعاتتان را بالا ببرید تا کیفیت زندگی تان بهتر شود.

شکرگزار باشید

نتایج پژوهشی که در دانشگاه کالیفرنیا و دانشگاه Southern Methodist  دالاس انجام شده است نشان می دهد افرادی که آگاهانه و به طور روزانه شکرگزاری می کنند، افرادی شادتر، خوش بین تر، پرانرژی تر و آرام تر بوده و کمتر دچار افسردگی و استرس می شوند. دست از نق زدن بردارید و شکرگزار نعمت هایی که خداوند در اختیارتان قرار داده است باشید.

مصرف گرایی را کاهش دهید

مشکل اینجاست که خیلی از ما متوجه افتادن مان در دام مصرف گرایی نشده ایم. خیلی از ما صرفا با خرید کردن های مداوم سرحال می شویم. در سال جدید، قبل از خرید چیزی ببینید که آیا واقعا به آن احتیاج دارید یا نه. اگر تجمل گرایی، چشم و هم چشمی و مصرف گرایی را کاهش دهید، روح تان سالم تر و دل تان شادتر خواهد بود.

دست به تولید و ابتکار بزنید

متاسفم که خیلی از ماها ساخت کاردستی را فراموش کرده ایم. دنیای مدرن همه چیز را در اختیارمان گذاشته و یادمان رفته است می توانیم خیلی چیزها را با دستان خودمان بسازیم. این کار باعث می شود از مغزمان بیشتر استفاده کنیم و آن را آکبند نگه نداریم. سبزی بکارید، لباسی بدوزید، آشپزی کنید، میز یا کتابخانه کوچکی بسازید. خلاصه اینکه دست ها و مغزتان را به کار بگیرید.

نخ دندان بکشید

خواهش می کنیم مسواک زدن را جدی بگیرید. یکی از تصمیمات سال جدید را استفاده از نخ دندان قرار دهید. نخ دندان به اندازه مسواک زدن مهم است. بدانید که اگر بهداشت دهان و دندان تان را رعایت نکنید، باکتری ها ممکن است مشکلات جدی برای سلامتی تان ایجاد کنند.

متخصصان معتقدند که دندانپزشکان قادر هستند از وضعیت دهان افراد، علائم دیابت و بیماری های قلبی را تشخیص دهند. برای مقابله با باکتری ها نیاز به نخ دندان دارید. یادتان باشد که التهاب لثه مشکلات جدی ایجاد می کند.

خوب نفس بکشید

تنفس صحیح نقش مهمی در سلامت بدن دارد. البته امروزه در کلانشهرها با این حجم آلودگی هوا، نفس کشیدن سخت است. لذا به مناطق سر سبز و خوش آب و هوا بروید و در هوای پاک ورزش کنید. نفس بکشید و در معرض نور خورشید ویتامین D بدن تان را افزایش دهید.

لطفا تلاش کنید روزانه حداقل ۱۵ دقیقه پیاده روی کنید. اگر امکانش را دارید در باشگاه ثبت نام کنید و ورزشی را شروع کنید. یوگا یکی از ورزش هایی است که تنفس صحیح را یادتان می دهد. یادتان باشد عقل سالم در بدن سالم است. بنابراین ورزش را در برنامه روزانه تان بگنجانید.

آنقدر نگران روابط زناشویی تان نباشید

درست است که روابط زناشویی بسیار مهم است، اما برخی افراد به اندازه ای که به این مسئله اهمیت می دهند به فکر نان شب شان نیستند.

نمی توانید گوشه گیر باشید و توقع داشته باشید که همیشه دیگران به سمت شما بیایند. گاهی لازم است شما به سمت دیگران بروید. سعی کنید با احساس خوب به سراغ دیگران بروید

کم نیست تعداد افرادی که به طور بیمارگونه ای مدام به دنبال بهبود توانایی های خود در رختخواب و مطالعه در خصوص روابط زناشویی و غیره هستند. تمرکز افراطی در خصوص این مسئله فقط استرس تان را بالا می برد. لذا ذهن تان را آرام کنید و از تمام ابعاد زندگی تان لذت ببرید. آن وقت خواهید دید روابط زناشویی تان نیز بهبود پیدا می کند.

تغذیه بهتری داشته باشید

هیچ وقت حتی به بهانه بی پولی از خورد و خوراک تان نزنید، چون همین پول صرفه جویی را باید چند سال دیگر تقدیم پزشکان کنید. از مواد غذایی تازه، طبیعی و ارگانیک استفاده کنید. مواد غذایی تصفیه شده و صنعتی برای سلامتی مفید نیستند. در سال جدید میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید و به بچه هایتان نیز یاد دهید به جای مصرف هله هوله و مواد غذایی کم ارزشی مانند سوسیس و کالباس و فست فودها به تغذیه سالم رو بیاورند.

نوع دوستی را در وجودتان تقویت کنید

برای نوع دوست بودن کمی صبوری و شکیبایی لازم است. لازم نیست پدر راننده ای که از کنارتان سبقت گرفته است را درآورید. لازم نیست نور بالا کنید تا چشمش کور شود. جواب اشتباه را با اشتباه بزرگ تر ندهید. نوع دوستی هم روح خودتان را ارضا می کند و هم باعث آرامش اطرافیان می شود.

آسمان به زمین نمی آید اگر در رانندگی نیش ترمز بزنید تا دیگری برود. همچنین آسمان به زمین نمی آید اگر یک شب ظرف ها را شما بشویید و یا سفره غذا را جمع کنید. تصمیم بگیرید علاوه بر اینکه شاکر خدا باشید، از بندگانش نیز تشکر کنید.

از تحقیر خود دست بکشید

به خودتان و توانمندی هایتان ایمان داشته باشید. باطن خودتان را با ظاهر افراد مقایسه نکنید. هر کدام از ما توانایی های خاص خودمان را داریم. به شغلی که دارید ببالید. فرقی نمی کند یک کارگر ساده باشید و یا مهندس، دکتر و غیره. مهم این است که کارتان را درست انجام دهید. آنقدر خوب و کم نقص که یکی از سرآمدهای حرفه تان شوید.

اجتماعی تر باشید

نمی توانید گوشه گیر باشید و توقع داشته باشید که همیشه دیگران به سمت شما بیایند. گاهی لازم است شما به سمت دیگران بروید. سعی کنید با احساس خوب به سراغ دیگران بروید. روابط تان را بر پایه انسانیت قرار دهید. باور کنید خوشحال کردن دیگران خیلی ساده تر از ضدحال زدن است و کیفیت زندگی تان را بالا می برد.

تصمیمات جدید و خوب برای زندگی بهتر

منبع: تبیان

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا