ازدواج و همسرداری

راهکارهایی برای پیروزی بی استعدادها!

راه هایی برای موفقیت بی استعدادها!

استعداد های درخشان

راهکارهایی برای آنهایی که استعداد آنچنانی در هیچ زمینه ای ندارند‎

استیون هاوکینگ بسیار بد خط و شاگردی خودسر بود. او هرگز خودش را به خواندن کتاب های درسی محدود نمی کرد و با مطالعه آزاد، سعی می کرد سطح معلوماتش را از دیگران بالاتر ببرد. در کتاب های درسی به دنبال اشتباهات می گشت و با معلم ها بسیار جر و بحث می کرد اما استعدادش در زمینه درک علوم ریاضی و فیزیک از همان دوران مدرسه خیره کننده بود. دست آخر همین استعداد و کنجکاوی در کشف چیزهای دست نیافتنی، او را به یکی از چهره های سرشناس فیزیک نظری و کیهان شناسی تبدیل کرد.

در قصه زندگی همه مشاهیر و آدم های موفق، یک شباهت ویژه وجود دارد و آن استعداد است، آنها آدم های با استعدادی بوده اند که موفق شدند این توانایی بی نظیرشان را در راستای موفقیت شان به کار بگیرند اما آنهایی که استعداد آنچنانی در هیچ زمینه ای ندارند، چه کار می کنند؟ هافینگتن پست این پیشنهادها را به آنها می دهد:

سختکوش باشید 

تا به حال، طی تاریخ کسی نتوانسته است به دیگران یاد بدهد چطور سختکوش باشند؛ این چیزی است که در درون آدم ها نهفته است و باید خودشان راهی برای شکوفا شدن آن پیدا کنند. آدم های موفق حس سختکوشی شان را هرگز به فراموشی نمی سپارند. یادتان باشد اگر برای رسیدن به هدفی، سختکوش باشید و بارها شانس تان را امتحان کنید، حتما به آن می رسید.

منافع خودتان را بشناسید 

هر مشکلی منبعی از راه حل ها دارد. اگر در کارتان موفق نیستید، باید منبع مورد نظر را پیدا و از طریق آن اقدام کنید. منابع خودتان را بشناسید، حفره های زندگی تان را پیدا و آنها را با منابع مورد نظر پر کنید.

ارتباطات خود را گسترده کنید 

هر ارتباطی درس جدیدی به شما می دهد که می تواند کارساز باشد. در هر یک از این ارتباط ها شما بخشی از وجود خودتان را کشف می کنید که می تواند در مسیر رسیدن به موفقیت به شما کمک کند.

برای هر چیزی آماده باشید 

هر فرصت جدیدی می تواند راهی برای رسیدن به موفقیت باشد. درها را نبندید و برای پذیرش هر چیزی آماده باشید. هر یک از این اتفاقات می تواند نقش موثری بر مسیر موفقیت شما بگذارد.

نظم را رعایت کنید 

مفهوم نظم در اینجا تمیزی و پاکیزگی نیست؛ زندگی تان را مرتب بچینید و یادتان باشد آدم های پریشان که زندگی نامرتبی دارند، هیچ گاه نمی توانند موفق شوند. باید همه چیز در جای خود قرار بگیرد که شما بتوانید در مسیر موفقیت حرکت کنید. کسی که صبح ها تا ظهر می خوابد، دست کم پنج ساعت از یک انسان موفق، زمان کمتری دارد.

نیمه پر لیوان را ببینید 

خوش بین و مثبت باشید، قرار نیست به محض این که کاری را شروع کردید، موفق شوید. نیمه پر لیوان را ببینید و یادتان باشد هر چیز بزرگی مجموعی از چیزهای کوچک است که یک روز اصلا به آن توجهی نمی کردید.

اشتیاق، اشتیاق و باز هم اشتیاق 

شور و شوق سطح بعدی خوش بینی است. وقتی آدم ها درباره اتفاقی خوش بین هستند، درباره آن هیجان زیادی دارند و با اشتیاق دنبالش می کنند. در بیشتر مواقع همین اشتیاق است که کاری می کند فرد انگیزه اش را از دست ندهد و از مسیر خارج نشود.

ذهن تان را فعال نگه دارید 

ذهن فعال، همواره به دنبال ایده های جدید می گردد. ذهن تان را فعال نگه دارید که بتوانید ایده های جدید پیدا کنید و از میان آنها مسیر موفقیت را بیابید. یک ذهن بسته هیچ گاه نمی تواند فکر جدیدی بکند.

اولویت ها را در نظر بگیرید 

ما در جهانی زندگی می کنیم که سرعت حرف اول را می زند؛ باید سریع بود و تند. یادتان باشد که بین تمامی کارهایی که هر روز باید انجام دهید، بعضی از آنها مهم تر هستند که باید آنها را در اولویت قرار دهید. اولویت بندی به شما کمک می کند چیزهای مهم را به تعویق نیندازید.

تشنه یادگیری باشید 

این هم از آن جمله چیزهایی است که آموزش دادنی نیست. نمی توان کسی را نشاند و به او یاد داد که چطور تشنه یادگیری باشد، اما عطش کسب دانش بیشتر، فرصت های بیشتر و بازخورد بیشتر، از مهم ترین چیزهایی است که برای موفقیت لازم و ضروری است.

زمینه را فراهم کنید 

رسیدن به هر چیزی و کسب موفقیت در آن به امکانات ابتدایی نیازمند است؛ برای مثال، کسی که هیچ سوادی ندارد، نمی تواند در دانشگاه درس بخواند. زمینه لازم برای رسیدن به موفقیتی را که می خواهید، فراهم کنید و در مسیر قرار بگیرید و در آن بمانید؛ این مهم ترین قدمی است که باید بردارید.

خواسته های خود را به چالش بکشید 

از روش های سنتی دست بردارید؛ قرار نیست اگر خواسته ای دارید دقیقا همین طور که دیگران رفتار می کنند، شما هم همان کار را کنید که به نتیجه برسید. خواسته های خود را به چالش بکشید و یادتان باشد که هر کسی روش خودش را دارد.

انتقادپذیر باشید 

این مورد یکی از مواردی است که برای رسیدن به موفقیت لازم و ضروری است. از انتقادهای سازنده دیگران استفاده کنید و یادتان باشد با این انتقادهاست که شما متوجه مشکلات خود می شوید و راهی برای رفع آنها پیدا می کنید.

 راهکارهایی برای پیروزی بی استعدادها!

منبع: ماهنامه آینده روشن

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا