کیک و دسر و شیرینی

طرز تهیه شیرینى های نوروزى همراه با فیلم

 شیرینی های نوروزی را خودتان درست کنید

پخت شیرینى های نوروزى, درست کردن شیرینى های نوروزى

طرز تهیه شیرینى های نوروزى

ما برایتان آموزش سه نوع شیرینی خوشمزه را قرار داده ایم  همراه با فیلم آموزش آنها با توضیحات کامل حتما ببینید و شیرینی های نورزی تان را خودتان درست کنید

شیرینی اسکاتلندی ,شیرینی نسکافه ای و بیسکویت وانیلی یک دستور بسیار ساده و آسان و متنوع که با آن می توانید پنج مدل مختلف شیرینی درست کنید، فقط یک ربع وقت می برد و نیاز به قالب و استراحت ندارد و خیلی خوشمزه است و به مدت دو هفته در ظرف دربسته خوب می ماند.

بیسکویت وانیلی، گردویی، پرتقالی، کاکائویی، شکلات چیپسی

مواد لازم برای بیسکویت وانیلی :

 کره نرم ۱۲۵ گرم
 شکر دانه ریز ۱۱۰ گرم
 وانیل مایعیک قاشق چایخوری 
شیر  یک چهارم پیمانه
آرد سفید۱۵۰ گرم
آرد سلف رایزینگ۱۱۰ گرم 

طرز تهیه شیرینی های نوروزی:

فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید.

کره را به همراه شکر با همزن به مدت ۲-۳ دقیقه بزنید تا مخلوط رنگ روشن کرمی پیدا کند بعد وانیل را اضافه کنید و بعد شیر و در آخر دو آرد که قبلا با هم الک کردید را اضافه کنید و با سرعت کم همزن مواد را مخلوط کنید. اول به نظر می آید آرد زیاد است ولی وقتی همه مواد مخلوط می شود و یک جا جمع می شود خمیر لطیفی درست می شود. به اندازه یک قاشق غذاخوری از مخلوط بردارید و در دستتان گرد کنید و به فاصله ۵ سانتیمتر از هم داخل سینی فر که کف آن کاغذ انداختید بچینید. برای اینکه بیسکویت ها یک اندازه در بیاید از قاشق پلاستیکی مخصوص اندازه گیری برای برداشتن خمیر استفاده کنید.

با انگشت روی بیسکویت فشار بدهید و بعد با چنگال طرح ضربدری روی ببیسکویت بزنید.

به مدت ۱۵-۱۸ دقیقه تا وقتی زیر آن طلایی شود بپزید.

 طرز تهیه شیرینی اسکاتلندی:

فیلم طرز تهیه شیرینی اسکاتلندی

مواد لازم

آرد ۲ پیمانه
کره ۱ پیمانه
پودر شکر ۳/۴پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد
خلال بادام ۱ پیمانه
دارچین ۱ قاشق غذاخوری
نمک کمی
جوزهندی رنده شده ۱/۸ قاشق چای خوری

طرز تهیه:
کره، پودر شکر، جوز هندی و دارچین را در ظرفی می ریزیم. با همزن خوب به هم می زنیم. سپس زرده تخم مرغ را اضافه کرده خوب به هم میزنیم تا جذب مواد شود. سپس آرد الک شده را اضافه می کنیم. اول با همزن بعد با دست به هم می زنیم تا خمیر لطیفی بدست بیاد به صورتی که اگر همه مواد را از ظرف بر داریم به دستمان نچسبد. سپس در یک سینی به ابعاد ۲۵*۳۵ به قطر نیم سانتی متر باز می کنیم. کاملا با کف دست که در آرد زده ایم آن را نازک باز می کنیم برای روی شیرینی یک عدد سفیده تخم مرغ را با چنگال می زنیم و روی سطح خمیر می ریزیم با کف دست سفیده را رود سطح شیرینی می مالیم و اضافه سفیده را از گوشه قالب خالی می کنیم و روی سفیده را با چنگال خط انداخته تا در زمان پخت سفیده جدا نشود. خلال بادام را روی تمام سطح سفیده خرد می کنیم و مقداری فشار داده تا خلال ها به سفیده بچسبد و به مدت ۲۰ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد در طبقه وسط قرار می دهیم تا زیر و روی آن طلایی رنگ شود. سپس تا گرم است به صورت مستطیل های کوچک یا مربع برش می زنیم.

طرز تهیه شیرینی اسکاتلندی

 طرز تهیه شیرینی اسکاتلندی

طرز تهیه شیرینی نسکافه ای ( فیلم آموزش با توضیحات کامل )

[jw7-video n="2"]

گردآوری: بخش آشپزی ایران بانو

۱/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا