عید نوروزهنر در خانه

طرز تهیه سبزه های فانتزی | سبزه تخم مرغی

فیلم آموزش گذاشتن سبزه عید

 سبزه تخم مرغی

آموزش درست کردن سبزه عید توی پوست تخم مرغ این مدل سبزه برای کودکان بسیار جذاب و جالب است می توانید همراه با فرزندتان این سبزه را بکارید البته می توانید آموزش سبزه هفت سین مدل جعبه کادو را هم ببینید بسیار جالی و جذاب است

سبزه های فانتزی,طرز تهیه سبزه های فانتزی, سبزه تخم مرغی

طرز تهیه سبزه های فانتزی

 

برای گذاشتن سبزه عید در تخم_مرغ به پوسته تخم مرغی احتیاج داریم که تنها ۱/۳ بالاش شکسته باشه. البته از وسط هم شکسته باشه میشه ها. ولی بهتره کمی بالاتر بشکنیدش. به مقداری ماش یا عدس یا گندم احتیاج داریم و یک مقداری پنبه.
به همین راحتی که ابتدا تخم مرغ خالی رو روی جا تخم مرغی میذاریم. بعد یک گلوله از پنبه رو توی تخم مرغ میذاریم و بذرمون رو روش میپاشیم و بعد هم روش آب میریزیم. حالا باید صبر کنیم تا دو نه هامون جوانه بزنن و رشد کنن. هر روز هم باید بهشون آب بدیم. مقدار آب هم بسته به خشک و مرطوب بودن محیط متفاوته. هر وقت دیدین پاش خشک شده آب بدید.

این سبزه های زیبا خیلی خیلی میتونن برای بچه ها جذاب باشن. حتی پیشنهاد میکنم اگر فرزندی دارید این کار رو به اونها بسپرید و بهشون کمک کنید تا خودشون این کار رو انجام بدن. این هم میتونه یه آموزش عالی برای رشد دانه ها باشه و هم شیرینی سبز کردن و جون دادن به یک دانه رو تجربه میکنن و تمام عید به خودشون افتخار میکنن و به بقیه نشون میدن که این سبزه زیبا کار خودشونه.

روش دیگر این که از تخم مرغ به عنوان ظرف سبزه استفاده کنید. کمی از سر تخم مرغ جدا کنید و با تکه هایی از پنبه مرطوب داخلش را پر کنید، بعد از سبزه عید که کمی سبز شده داخل آن بگذارید و هر روز کمی آب روی آن بپاشید تا موقع سال تحویل سبزه ها رشد می کند.

طرز تهیه سبزه های فانتزی, سبزه تخم مرغی

سبزه تخم مرغی

سبزه عید به شکل قلب

اموزش کاشت سبزه درتخم مرغ

طرز تهیه سبزه های فانتزی 

۳.۳/۵ - (۶ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا