عید نوروزفیلم های آموزش آشپزیکیک و دسر و شیرینی

طرز تهیه شیرینی اسکاتلندی ( همراه با فیلم با توضیحات کامل )

فیلم طرز تهیه شیرینی اسکاتلندی با توضیحات کامل

فیلم طرز تهیه شیرینی اسکاتلندی

مواد لازم برای تهیه شیرینی اسکاتلندی :

آرد ۲ پیمانه
کره ۱ پیمانه
پودر شکر ۳/۴پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد
خلال بادام ۱ پیمانه
دارچین ۱ قاشق غذاخوری
نمک کمی
جوزهندی رنده شده ۱/۸ قاشق چای خوری

طرز تهیه شیرینی اسکاتلندی :

کره، پودر شکر، جوز هندی و دارچین را در ظرفی می ریزیم. با همزن خوب به هم می زنیم. سپس زرده تخم مرغ را اضافه کرده خوب به هم میزنیم تا جذب مواد شود. سپس آرد الک شده را اضافه می کنیم. اول با همزن بعد با دست به هم می زنیم تا خمیر لطیفی بدست بیاد به صورتی که اگر همه مواد را از ظرف بر داریم به دستمان نچسبد. سپس در یک سینی به ابعاد ۲۵*۳۵ به قطر نیم سانتی متر باز می کنیم.

کاملا با کف دست که در آرد زده ایم آن را نازک باز می کنیم برای روی شیرینی یک عدد سفیده تخم مرغ را با چنگال می زنیم و روی سطح خمیر می ریزیم با کف دست سفیده را رود سطح شیرینی می مالیم و اضافه سفیده را از گوشه قالب خالی می کنیم و روی سفیده را با چنگال خط انداخته تا در زمان پخت سفیده جدا نشود. خلال بادام را روی تمام سطح سفیده خرد می کنیم و مقداری فشار داده تا خلال ها به سفیده بچسبد و به مدت ۲۰ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد در طبقه وسط قرار می دهیم تا زیر و روی آن طلایی رنگ شود. سپس تا گرم است به صورت مستطیل های کوچک یا مربع برش می زنیم.

طرز تهیه شیرینی اسکاتلندی

فیلم طرز تهیه شیرینی اسکاتلندی

اگر دوست دارید آموزش های بیشتری را برای پخت شیرینی و کیک ببینید حتما فیلم طرز تهیه شیرینی نارگیلی را ببینید و شیرینی برنجی خانگی خوشمزه  و فیلم آموزش شیرینی مربایی  را حتما ببینید

۴.۱/۵ - (۷ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا