عید نوروزفیلم های آموزش آشپزی

طرز تهیه سمنو خانگی ( فیلم با آموزش کامل )

فیلم طرز تهیه سمنو خانگی با توضیحات کامل

طرز تهیه سمنو خانگی ( فیلم با آموزش کامل )

طرز تهیه سمنو خانگیطرز تهیه سمنو با پودر جوانه گندم

سمنو

طرز تهیه سمنو عمه لیلا

نوشته های مشابه

مواد لازم :

گندم۱ کیلو
آرد گندم۳الی ۴ کیلو
بادام یا فندق یا پسته با پوستبه میزان لازم

 

 

طرز تهیه سمنو :

 گندم

نقره ای شده را چرخ کرده سپس آن را در ظرفی ریخته مقداری آب روی آن می ریزم و خوب مخلوط می کنیم . از صافی رد کرده مواد موجود در صافی را بین دو دست فشار داده تا کاملاً شیره آن خارج شود . آرد را در ظرفی ریخته شیره گندم تهیه شده را بتدریج به آرد اضافه کرده و هم می زنیم بطوری که گلوله نداشته باشد .

 

(باید توجه داشت که مقدار شیره در حدی باشد که مایه را کاملاً رقیق کند) روی حرارت قرار داده و مایه را کاملاً هم می زنیم تا زمانی که به جوش آید و غلیظ شود . این مایه باید مرتب هم زده شود زیرا سمنو زود ته می گیرد. آنقدر زدن را ادامه می دهیم تا اب آنکاملاً تبخیر شده و به شکل حلوا در آید و رنگ آن کمی

سرخ

شود (باید متذکر شویم که در سمنو شکر یا روغن اضافه نمی شود , زیرا جوانه گندم بطور طبیعی مقداری شیرین و چربی دارد) مجدداً بتدریج مقداری آب به مسنو اضافه کرده ,هم می زینیم تا گلوله نشود و مایه یکدست و رقیق شود.

 

حرارت

را ملایم نموده وگاهی آن را هم می زنیم تا زماین که کاملاً غلیظ شودو به صورت سمنو در آید . در آخر پسته یا فندق یا بادام با پوست رادر سمنو ریخته بعد از بیست الی سه دقیقه حرارت را خاموش کرده و مورد استفاده قرار می دهیم . قابل ذکر است که این غذای سنتی ایرانی برای کودکان بسیار مفید و مغذی می باشد .

دانلود طرز تهیه سمنو خانگی

۴/۵ - (۵۲ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا