اخبار فرهنگی

هنرمندان در مراسم تشییع پیکر حسن جوهرچی + عکس

حسن جوهرچی ، تشییع پیکر حسن جوهرچی
مراسم تشییع پیکر مرحوم حسن جوهرچی بازیگر سینما, تئاتر و تلوزیون از مقابل خانه سینما با حضور هنرمندان برگزار شد.
خداحافظی هنرمندان با حسن جوهرچی/ بدرقه هنرمند فقید سینما و تلویزیون به خانه ابدی

مراسم تشییع پیکر حسن جوهرچی

امروز در خانه سینما جمع زیادی از هنرمندان سینما و تلویزیون و البته علاقه مندان به این هنرمند فقید، دور هم آمدند تا برای آخرین بار با حسن جوهرچی خداحافظی و پیکر او را به خانه ابدی بدرقه کنند.

مراسم تشییع پیکر حسن جوهرچی با حضور برخی هنرمندان و خانواده آن مرحوم در خانه سینما برگزار شد.

از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم می توان به کوروش سلیمانی، لعیا زنگنه، حسن پورشیرازی، رضا ناجی، جواد افشار، همایون اسعدیان، منوچهر شاهسواری، امین تارخ، پژمان بازغی، کامران ملکی، حبیب دهقان نسب و … اشاره کرد.

امروز در خانه سینما جمع زیادی از هنرمندان سینما و تلویزیون و البته علاقه مندان به این هنرمند فقید، دور هم آمدند تا برای آخرین بار با او خداحافظی و پیکر او را به خانه ابدی بدرقه کنند.

تشییع پیکر حسن جوهرچی

دختر حسن جوهرچی

امین تارخ

امیرحسین مدرس در مراسم تشییع پیکر حسن جوهرچی

خداحافظی هنرمندان با حسن جوهرچی/ بدرقه هنرمند فقید سینما و تلویزیون به خانه ابدی

آغاز مراسم با روضه خوانی داوود حدادی همراه بود. او با تمجید از ویژگی های مثبت اخلاقی مرحوم جوهرچی، برای آرامش روح این هنرمند دعا کرد.

دقایقی پس از روضه خوانی، پیکر مرحوم حسن جوهرچی بر دوش هنرمندان و علاقه مندان، وارد خانه سینما شد. ازدحام جمعیت در مراسم به حدی است که انتقال پیکر این بازیگرِ فقید به سختی انجام می شود.

امین تارخ بازیگر سینما و تلویزیون، در ابتدای این مراسم ضمن تسلیت به بازماندگان مرحوم حسن جوهرچی گفت:درخواست می کنم قدری نظم مراسم را رعایت کنید. ابتدا تشکر می کنم از همه مردم نازنین این دیار که در فضای مجازی یار ما بودند و با ما همدردی کردند.

حسن جوهرچی

مراسم تشییع  پیکر حسن جوهرچی

وی اظهار داشت:هر وقت عزیزی را از دست می دهیم، بخشی از وجودمان را از دست می دهیم و در سال ۹۵ ما تکه های بسیاری از وجودمان را از دست دادیم؛ از عباس کیارستمی گرفته تا امروز که در غم فقدان حسن جوهرچی نشسته ایم.

تارخ در پایان صحبت های خود ضمن تسلیت دوباره به خانواده جوهرچی، یاد شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو را گرامی داشت.

منوچهر شاهسواری مدیر عامل خانه سینما، هم با ابراز تاسف از درگذشت حسن جوهرچی اظهار داشت:من نمی دانم در مقام مدیر عامل خانه سینما حرف بزنم و یا تهیه کننده سریال «در پناه تو» که حسن جوهرچی در آن ایفای نقش کرد. ما در این حیاط خیلی مراسم تشییع برگزار کردیم و من شرمنده همسایه های خانه سینما هستم که هر بار با فضای غمباری مواجه می شوند.

اکبر جوهرچی برادر بزرگتر مرحوم جوهرچی هم ضمن تشکر از حضور مردم گفت:فکر نمی کردم با این جمعیت روبرو شوم. حسن همانی که دیدید، بود. ما در جوانی خیلی شیطنت می کردیم و حسن مظلوم ترین بود. بچه هیئتی بود و ماه رمضان و محرم در هیئات با دوستانش همراه می شد. خیلی زود بود که از میان ما برود.

در پایان علی جوهرچی فرزند زنده یاد حسن جوهرچی گفت:خیلی ممنون از همه کسانی که در این مراسم حضور دارند. سینما و تلوزیون امروز یک بازیگر را از دست داد اما من پدرم را از دست دادم، پدر برای من یک الگو بود، نه برای من که برای همه دانشجویان هنر.

در آخر، پیکر حسن جوهرچی بر دستان مردم و هنرمندان به سمت قطعه هنرمندان تشییع شد.

حسن جوهرچی

مراسم تشییع پیکر حسن جوهرچی

گفتنی است؛ حسن جوهرچی بازیگر سینما و تلویزیون، صبح جمعه ۱۵ بهمن ماه درگذشت.

جوهرچی در سال ۱۳۴۷ در یک خانواده اردبیلی در تهران متولد شد. لیسانس عکاسی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دارد. بازی در سینما را در سال ۱۳۶۷ با «فیل در تاریکی» شروع کرد. اولین بازی مطرح او در سینما در سال ۱۳۷۰ با فیلم «برخورد» به کارگردانی سیروس الوند بود. اما با بازی در سریال در پناه تو در سال ۱۳۷۳ به شهرت رسید.

این روزها از مرحوم جوهرچی سریال تلویزیونی «آرام می گیریم» از شبکه دو سیما در حال پخش است.

هنرمندان در مراسم تشییع پیکر حسن جوهرچی + عکس

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا