بدانیم تا سالم بمانیم

علل و درمان عفونتهای زنانه

,راه درمان عفونت زنانه,داروی واژینال عفونت زنانه

ترشحات غیرطبیعی در زنان با علائمی مثل بوی بد، سوزش و خارش ود را نشان میدهند

 

یکی از مهم‌ترین مسائلی که سلامت یک خانم را نشان می‌دهد، ترشحات طبیعی و بی‌رنگ و بی‌بو است.

اما امان از آن روز که یک خانم متوجه ترشحات بدبو، بدرنگ یا سوزش و خارش در ناحیه تناسلی شود، آن‌وقت است که انواع و اقسام فکر و خیال سراغ‌تان می‌آید که علت آن چیست و برای درمان چه باید کرد.

در این مواقع به هر روش و هر دارویی متوسل می‌شوید تا هر چه زودتر از شر این ترشحات بدبو که اعصاب‌تان را به‌هم ریخته رها شوید.

شاید در این میان از دوستان و آشنایان هم راهکارهای زیادی بگیرید که شاید حتی بعضی از آنها عجیب و غریب یا حتی مضر باشد.

اگر خدای نکرده مشکل‌تان ادامه‌دار و شدید باشد که قطعا باید دست به کار شوید و هرچه زودتر برای درمان به متخصص مراجعه کنید.

اما اگر مشکل‌تان کمتر باشد، می‌توانید با استفاده از طب سنتی و روش‌های کارآمد آن مشکل‌تان را با خیال راحت و در خانه حل کنید.

در این مطلب بعیری، متخصص طب سنتی، راه‌های آسان و مفیدی برای مشکل‌تان ارائه می‌دهد تا خیال‌تان راحت باشد که سالم هستید.

درمان عفونت ‌های زنانه با طب سنتی
اگر ترشحات همراه با سوزش و خارش باشد، نصف استکان سرکه سیب طبیعی و آب در یک لگن ریخته و به مدت ۲۰دقیقه در آن بنشینید.

به‌علاوه می‌توانید خود را با این محلول شست‌وشو دهید. گل‌سرخ، بابونه، پنیرک و ختمی را به‌صورت مساوی با هم ترکیب کرده

و یک مشت از آن را با ۴لیوان آب جوشانده و صاف کنید. این داروی آماده شده را در یک لگن بزرگ پر از آب گرم ریخته و روزی ۲۰دقیقه داخل لگن بنشینید.

نشانه‌های ترشحات طبیعی
در خانم‌ها به‌طور طبیعی ترشحاتی از دستگاه تناسلی وجود دارد که نیازی به درمان ندارند.

در نیمه دوم دوران قاعدگی خانم‌ها به‌دلیل وجود ترشحات هورمونی افزایش ترشحات از رحم به‌وجود می‌آید. این ترشحات که طبیعی هستند بدون درد، بدون خارش، سوزش، رنگ و بو هستند.

در این دوران (یعنی ۱۴روز دوم دوران قاعدگی خانم‌ها) ترشحات غلیظ‌تر و میزان آن بیشتر است.

عفونت دستگاه تناسلی خانم‌ها به‌معنای دفع رطوبت و ترشحات غیرطبیعی از رحم است.

ترشحاتی هم در خانم‌های باردار دیده می‌شود که اگر در اوایل بارداری و همراه با بوی بد، خارش و سوزش نباشد تا حدودی طبیعی است و نیازی به اقدام برای رفع آن نیست.  

راه درمان عفونت زنانه,داروی واژینال عفونت زنانه

در خانم‌ها به‌طور طبیعی ترشحاتی از دستگاه تناسلی وجود دارد که نیازی به درمان ندارند

کدام ترشحات غیرطبیعی هستند؟
نوعی از ترشحات هستند که غیرطبیعی هستند و می‌تواند ناشی از وجود یک ماده زاید در کل بدن باشد.

از آنجا که ترشحات در خانم‌ها نقش پاکسازی بدن دارد، می‌تواند به‌عنوان یک نشانه مهم تلقی شود. وقتی میزان یک خلط یا ماده‌ای در بدن زیاد شود طبیعت بدن این موضوع را درک کرده و آن را از طریق ترشحات دستگاه تناسلی دفع می‌کند. مثلا کسی که دچار سوءمزاج بلغمی می‌شود، کیفیت یا میزان این بلغم در بدنش تغییر می‌کند. رحم این موضوع را تشخیص داده و به دفع بلغم می‌پردازد و ما آن را به شکل ترشحات غیرطبیعی می‌بینیم.

اختلالات رحم یا کل بدن؟
گاهی اوقات ترشحات غیرطبیعی مربوط به بیماری‌های خود رحم است، نیروی نگهدارنده رحم کاهش یافته و قادر نیست موادی که می‌رسد را نگه دارد، بنابراین این مواد را دفع می‌کند، در نتیجه ضعفی در رحم وجود دارد که سبب دفع ترشحات غیرطبیعی می‌شود.

نشانه‌های ترشحات عفونی
ترشحات غیرطبیعی معمولا با عوارض دیگری مثل بوی بد، رنگ غیرطبیعی، سوزش، خارش، قرمزی و التهاب ناحیه تناسلی، میزان و غلظت بالا، تب و… همراه هستند.

این ترشحات حتما نیاز به درمان دارند و باید هر چه سریع‌تر برای آن اقدام کرد.
 
برای اختلالات بدن چه باید کرد؟
اگر علت ترشحات غیرطبیعی رحم، وجود بدکارکردی‌هایی در کل بدن باشد، مثلا فرد علاوه بر ترشحات رحم، صورتش پف کرده، ترش می‌کند، فخ معده و آبریزش دهان یا سایر علائم گوارشی دارد؛ در این صورت به یک سوءمزاج در کل شک می‌کنیم و باید این موضوع را بررسی کنیم.

حتما باید یک پاکسازی برای کل بدن (با استفاده از تغذیه یا برخی داروها و گیاهان) و به‌علاوه پاکسازی و تقویت رحم انجام دهیم.

اگر علت اختلالات رحم باشد
سه نوع عمده عفونت داخل رحم دیده می‌شود؛ عفونت‌های قارچی، انگلی و باکتریایی. اگر علت ترشحات غیرطبیعی فقط ناشی از کژکاری خود رحم باشد،دیگر نیازی به پاکسازی کل بدن نیست و فقط رحم را پاکسازی می‌کنیم.

روش‌های مختلفی برای این پاکسازی وجود دارد که یکی از آنها استفاده از شیاف‌های ضدعفونی‌کننده داخل رحمی است.

 درمان ترشحات بدون سوزش و خارش در خانم‌های متاهل
اگر ترشحات بدون سوزش و خارش باشد، می‌توان با کمک مقداری عسل رقیق شده که با تجویز پزشک توصیه شده به صورت موضعی عفونت را برطرف کرد.

درمان عفونت زنانه،علائم عفونت زنانه

سه نوع عمده عفونت داخل رحم دیده می‌شود؛ عفونت‌های قارچی، انگلی و باکتریایی

 

 یک نسخه طبیعی
اگر  دچار ترشحات غیرطبیعی و عفونی رحم شده‌اید، می‌توانید از عسل رقیق شده با آب جوش استفاده کنید اما با این تفاوت که باید خود را با این محلول شست‌شو دهید یا آن را در لگن ریخته و داخل آن بنشینید. قبل از تجربه این روش بهتر است در این زمینه با پزشک‌تان مشورت کنید.

چطور پیشگیری کنید؟
افرادی که به دیابت مبتلا هستند و نقص‌هایی در دستگاه ایمنی دارند، بیشتر از دیگران به ترشحات غیرطبیعی و عفونی دستگاه تناسلی مبتلا می‌شوند. مسلما در این افراد و افراد دیگر نیاز به پیشگیری وجود دارد.

مهم‌ترین کاری که برای پیشگیری از عفونت و ترشحات غیرطبیعی دستگاه تناسلی می‌توان انجام داد،این است که این قسمت از بدن را همیشه خشک نگه دارید. هرقدر رطوبت در لباس زیر و قسمت تناسلی بیشتر باشد ابتلا به عفونت‌ها، خصوصا انواع قارچی آن بیشتر خواهد بود.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟
برای رفع عفونت‌های تکرار شونده و شدید که با این درمان‌ها قابل حل نیستند باید حتما به پزشک متخصص مراجعه کرده و کمک‌های تخصصی‌تری دریافت کنید.

کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دیگری مثل سرطان یا عفونت‌های مکرر در دوران بارداری را هم همراه با ترشحات غیرطبیعی دستگاه تناسلی دارند، حتما باید به پزشک مراجعه کنند و تحت درمان متخصص باشند.

بهترین لباس زیر برای پیشگیری از عفونت
لباس‌های زیر بسیار تنگ و چسبان یا آنهایی که جنسی غیرنخی دارند (پلاستیکی، الیاف مصنوعی و…) می‌توانند شانس ابتلا به این عفونت‌ها را بیشتر کنند، بنابراین توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از ترشحات عفونی از لباس‌های زیر نخی، نرم و ضدحساسیت استفاده شود. به‌علاوه شست‌وشوی مکرر لباس‌های زیر و خشک کردن آنها در مقابل آفتاب و هوای آزاد می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

یک توصیه بسیار آسان و ساده برای کاهش میزان ترشحات و پیشگیری از عفونت این است که در ساعاتی از روز به جای شلوار از دامن استفاده کنید.

منبع: مجله سیب سبز/برترین ها



به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا