اخبار فرهنگی

۴ خانواده می گویند عزیزانشان زیر آوار پلاسکو زنده اند

آوار پلاسکو ، حادثه پلاسکو
عملیات سنگین برداشتن آوار پلاسکو شب و روز ادامه دارد و امید برای دیدار دوباره با آتش نشانان هنوز قطع نشده است.

اصرار ۴ خانواده بر زنده بودن عزیزانشان زیر آوار پلاسکو

معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران با اشاره به اینکه دستگا ه های بیورادار و زنده یاب هیچ پیامی دریافت نکرده است گفت:۴ خانواده اصرار داشتند که در محل های خاص این دستگا ه ها نصب و مجدد شرایط بررسی شود.

مرتضی مرادی پور در ارتباط با دستگاه های زنده یاب اظهار داشت:شب گذشته ۴ خانواده از محبوس شدگان زیر آوار تاکید داشتند که عزیزانشان زنده اند و ما علی رغم اقدامات قبلی به احترام آنها مجدد دستگاه های بیورادار را به کار گرفتیم ولی هیچ پیامی از این دستگاه ها دریافت نشد.

وی با اشاره به اینکه احتمال زنده ماندن محبوس شدگان زیر آوار به دلیل حجم آوار و شدت گرما و حرارت بسیار اندک است گفت:عملیات آواربرداری و نجات میان چند دستگاه به صورت پیوسته انجام می گیرد و پس از کندن نیروهای آتش نشان تیم های آنست هلال احمر به لایه ها نزدیک شده و سگ ها همراه با مربی به جستجو می پردازند.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران خاطرنشان کرد:دو دستگاه زنده یاب صوتی بوده که چندان نمی توان به پالس های دریافت شده اطمینان کرد چرا که در محل حادثه صدا زیاد بوده و پیام دستگاه های بیورادار و یا مغناطیسی که پیشرفته بوده حائز اهمیت است.

%image_alt%

یکی از نیروهای امدادی حاضر در محل با بیان این مطلب، تاکید می‌کند که هر آنچه درباره زنده بودن افراد در زیر آوارهای ساختمان پلاسکو گفته می‌شود، بر اساس یک دستگاه موبایل روشن در زیر آوار بوده است.

تا ساعاتی پیش این تلفن همراه روشن بود اما از ابتدا هم مشخص نبود که آیا این فرد زنده است یا خیر !

این نیروی امدادی تاکید دارد: تمام اخبار منتشر شده مبنی بر صدای کوبیدن افراد محبوس به دیوار و یا زندانی شدن ۴ نفر زیر آوار تکذیب می‌شود و هیچ نشانه و علامتی در محل مشاهده نمی‌شود.

%image_alt%

۴ خانواده می گویند عزیزانشان زیر آوار پلاسکو زنده اند

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا