اخبار فرهنگی

ویژه برنامه‌های تلویزیون در شب یلدا

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,یلدا

شبکه های سیما در آستانه شب یلدا ویژه برنامه هایی متنوع و شاد در نظر گرفته اند که همراه با بینندگان به شب نشینی در این بلندترین شب سال می روند.

به گزارش  تسنیم، ویژه برنامه شاد و مفرح «مثبت یک» به تهیه کنندگی افشین حسین خانی، نام ویژه برنامه یلدایی شبکه یک است که از ساعت ۲۳ سه شنبه ۳۰ آذر ماه به مدت ۳ ساعت و با اجرای علی ضیا، در شبکه یک سیما به روی آنتن می رود.

 

این برنامه مهمان محور، در باغ موزه هنر ایرانی و با دکوری زیبا اجرا می شود. ورزشکاران، هنرمندان سینما و تلویزیون و خوانندگان از مهمان خاص این برنامه هستند.

 

تم برنامه شاد و مفرح و فضای امید بخش خواهد داشت و اجرای زنده از سوی چند خواننده جوان در برنامه پیش بینی شده است.

 

حجت اشرف زاده خواننده، مهدی و هادی مهدوی کیا فوتبالیست های سابق پرسپولیس و تیم ملی و لیلا رجبی عضو تیم ملی پرتاب وزنه ایران به همراه همسرش پیمان رجبی مهمانان «مثبت یک» هستند.

 

محسن بروفر دابسمش باز فضای مجازی که با ساخت دابسمش های فوتبالی مخصوصا بر روی صدای آقای علیفر گزارشگر فوتبال، سر و صدای زیادی در فضای مجازی به پا کرد به همراه سرهنگ علیرضا علیفر گزارشگر خوب فوتبال به برنامه «مثبت یک» دعوت هستند.

 

اجرای برنامه نقالی خوانی شاهنامه توسط تعدادی از بچه ها از دیگر برنامه های شب یلدای «مثبت یک» خواهد بود.

 

شبکه سه سیما

برنامه ای «حرف تو برف» ویژه‌برنامه شب یلدا به تهیه‌کنندگی مصطفی شریفی و با اجرای فرزاد حسنی به روی آنتن شبکه سه می رود. این برنامه با آیتم های گزارشی و طنز با حضور مهمانان ویژه ای پخش می شود. همچنین تعدادی از خوانندگان با تمام اعضای گروهشان به برنامه می‌آیند و به‌صورت زنده اجرای برنامه می‌کنند.

 

ویژه برنامه «حرف تو برف» سه شنبه ۳۰ آذر ماه بعد از خبر شبانگاهی به صورت زنده از شبکه سه سیما پخش می شود .

 

همچنین برنامه «نود» با اجرای عادل فردوسی پور در شب قبل از شب یلدا، در بخشی از برنامه به گفت و گوی ورزشی با شهاب حسینی می پردازد. این گفت و گو در قالب پلی بک ۲۰ دقیقه‌ای خواهد بود.

 

برنامه «نود» دوشنبه ۲۹ آذر ساعت ۲۲:۱۵ پخش خواهد شد.

 

شبکه چهار سیما

«چشم شب روشن» ویژه برنامه شب یلدای شبکه چهار است که از ساعت ۲۲ آغاز و تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت.

 

در این ویژه برنامه که به تهیه کنندگی امیر قمیشی و با اجرای محمد صالح علاء برگزار می شود، میهمانانی از حوزه موسیقی، فرهنگ، هنر و طنز و ادبیات حضور خواهند داشت.

 

در بخش موسیقی این ویژه برنامه، رضا مهدوی مجری کارشناس میزبان لوریس چکناوریان آهنگساز و رهبر ارکستر خواهد بود.

 

مرتضی امیری اسفندقه و علیرضا بدیع بخش شعر و ترانه، دکتر صفاری نیا و دکتر علیپور بحث روانشناسی مثبت، محیط طباطبایی در بخش فرهنگ عامه، رشید کاکاوند حوزه ادبیات و احمد عربانی بخش طنز و کاریکاتور را برگزار می کنند.

 

حافظ خوانی، موسیقی و کلیپ های شاد و متنوع از دیگر آیتم های «چشم شب روشن» خواهد بود.

 

شبکه پنج سیما

برنامه «ناردونه» یک برنامه زنده و ترکیبی به تهیه کنندگی محمد حسین رضوی است که سه شنبه ۳۰ آذر ماه ساعت ۲۰ روی آنتن می رود.

 

اجرای این ویژه برنامه را احسان کرمی بر عهده و دارای بخش های مختلفی همچون مصاحبه با هنرمندان و خوانندگان، وله، گزارش مردمی و…. است. همچنین در این ویژه برنامه اجرای موسیقی زنده نیز یکی از آیتم های برنامه است و یک هنرمند مطرح سینمایی به عنوان مهمان ویژه در برنامه حضور دارد.

 

دومین ویژه برنامه شب یلدا شبکه پنج سیما برنامه تولیدی «قاب شب» نام دارد که به تهیه کنندگی حسین عباسی تهیه شده است. این ویژه برنامه یک جنگ ترکیبی شاد و جذاب با حضور هنرمندان و خوانندگان کشور (مرجانه گلچین، امیر تاجیک و…) است. در این ویژه برنامه فال حافظ شب یلدا را علیرضا افتخاری خواننده کشورمان گرفته و آن را برای مخاطبان می گیرد.

 

تقلید صدا، وله های شاد، تبریک مردمی با گویش های مختلف و…. از بخش های این ویژه برنامه است.

 

جنگ شاد «قاب شب» سه شنبه ۳۰ آذر ماه ساعت ۲۳ به مدت ۵۵ دقیقه با اجرای حسین مولایی و حسین عباسی  از شبکه پنج سیما پخش می شود.

 

شبکه نسیم

فصل چهارم «خندوانه» با اجرای رامبد جوان، همزمان با شب یلدا از شبکه نسیم پخش خواهد شد. از نکات مهم در سری جدید خندوانه برگزاری مسابقه «خنداننده شو» برای انتخاب بهترین خنداننده از میان مردم است.

 

در فصل جدید از «خندوانه» تغییرات چندانی ایجاد نشده است و مخاطبان از اول دی ماه با همان شکل و شمایل همیشگی این برنامه را خواهند دید.

 

زمان پخش این برنامه سه‌شنبه ۳۰ آذر ساعت ۲۲ خواهد بود.

 

هم‌سایه‌ها

در حالی که چند قسمت از سریال «همسایه‌ها» به کارگردانی مهران غفوریان از شبکه دو سیما پخش شده بود، در اتفاقی کم‌سابقه پخش این مجموعه به شبکه نسیم واگذار شد.

 

به گزارش ایسنا، این تغییر که به گفته‌ تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «همسایه‌ها» به دلیل پر بودن کنداکتور شبکه دو سیما بوده است، از سوی مدیر گروه فیلم و سریال این شبکه به گونه‌ای دیگر تعبیر می‌شود. مسعود صباح گفته است که «جعفری‌جلوه (مدیر شبکه دو) با جزئیات این کار اختلاف سلیقه داشت و البته نظراتی هم داد که در تولید خیلی موثر بود. به هر ترتیب کار روی آنتن رفت، اما در نهایت وی احساسش این بود که ادامه پخش این کار از شبکه دو سیما امکان‌پذیر نیست.»

 

شبکه دو سیما به عنوان شبکه‌ای که اخیرا با پخش سریال‌های ملودرامی همچون «هشت‌ونیم دقیقه» و «کیمیا»، شناخته شده است، این بار برای انتخاب یک سریال طنز برای پخش مواجه شد؛ در ادامه در حالی که تیزرهای سریال «همسایه‌ها» از این شبکه پخش می‌شد، اینطور تصمیم گرفته شد که پخش آن به دلایلی به تعویق بیفتد. اما پس از پخش سریال هم همسایه‌ها در شبکه دو ماندنی نشد تا اعلام شود که پخش آن به شبکه نسیم منتقل شده است.

 

علیرضا سبط‌احمدی (تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «همسایه‌ها») در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره‌ی علت انتقال مجموعه «همسایه‌ها» از شبکه دوم به شبکه نسیم، اظهار کرده بود که «با توجه به سیاست‌هایی که سیما پیش گرفته است، کارهای شاد و طنز قرار است بیشتر به شبکه نسیم سوق پیدا کند، اما یکی از علت‌های اصلی این جابه‌جایی به محدودیت کنداکتور شبکه دوم سیما و پخش برنامه‌های گفت‌وگومحور برمی‌گردد که معاونت سیما تصمیم گرفت این مجموعه را از شبکه نسیم پخش کند.»

 

این تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی با اشاره به این که «همسایه‌ها» برای شبکه دوم سیما تولید شده بود، گفت: این سریال زیر نظر مدیر گروه شبکه دو سیما تولید شده بود، اما ما به تصمیم‌گیری‌ها احترام می‌گذاریم؛ شاید اگر کنداکتور شبکه دوم سیما فشرده نبود و محدودیت زمانی وجود نداشت کار قابل پخش بود؛ البته وقتی یک اثر در یک شبکه تولید می‌شود، صاحب آن اثر دوست دارد از همان مجموعه کارش بر روی آنتن برود، اما به هرحال ما تابع سیاست‌گذاری‌های سیما هستیم.

 

این در حالی است که مسعود صباح، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو به تازگی در گفت‌وگویی اظهار کرده است که جعفری‌ جلوه اصولا توقعش از کار کمدی، این گونه کارها نیست.

 

به گزارش ایسنا، فارغ از حاشیه‌هایی که در هفته‌های اخیر برای پخش سریال مهران غفوریان پیش آمد و اینکه در نهایت به پخش این مجموعه تلویزیونی از چه شبکه‌ای رأی داده شد، تصمیم و جسارت مدیران ارشد سازمان صداوسیما برای جلوگیری از پخش مجموعه‌هایی که شاید به لحاظ کیفی چندان مطلوب نیستند، می‌تواند اتفاق مثبتی در رسانه ملی تلقی شود که پیشترها هم مورد تاکید بود؛ اما اتفاق مثبت‌تر زمانی رخ می‌دهد که از ابتدای امر جلوی ساخت چنین کارهایی گرفته شود تا هم هزینه بیت‌المال صرف آثار نازل نشود و هم رسانه مجبور نباشد برای جبران این اتلاف سرمایه، به ناگزیر آنتن را برای پخش این قبیل کارها خالی کند.

 

شاید باز پس دادن ساخت سریال‌ها به گروه‌های فیلم و سریال شبکه‌ها که از دوره ریاست محمد سرافراز به مرکز امور نمایشی واگذار شده است، راهکاری برای نظارت بیشتر بر ساخت سریال‌ها و تولید مجموعه‌های نمایشی بر اساس تعریف و کارکرد شبکه‌ها باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا