تزیینات شب یلداکودک

کاردستی شب یلدا برای پیش دبستانی

کاردستی شب یلدا

ساخت کاردستی ایده جالب و جذابی برای کودکان است که اغلب والدین عزیز و همچنین مربیان مهدکودک ها اقدام به ساخت آن می نمایند. در این مطلب قصد داریم آموزش دو نوع کاردستی زیبا و راحت را برای شما عزیزان قرار دهیم

 کاردستی هندوانه شب یلدا

نوشته های مشابه

کاردستی شب یلدا برای پیش دبستانی و دبستان

کاردستی هندوانه شب یلدا

کاردستی شب یلدا

این کاردستی ها را بچه ها به براحتی می تونند برای شب چله درست کنند

کاردستی شب یلدا

کاردستی شب یلدا برای مدرسه

کاردستی شب یلدا برای مدرسه

کاردستی کلاه شب یلدا

کاردستی انار

کاردستی انار شب یلدا

کاردستی شب یلدا با کاغذ رنگی

 

کاردستی با کاغذ رنگی

کاردستی شب یلدا

کاردستی کلاه شب یلدا

کاردستی-شب-یلدا-(۵)

آموزش کاردستی برای کودکان :

 در ادامه آموزش مرحله به مرحله ی ساخت یک تکه هندوانه را با کاغذ که به عنوان کاردستی برای کودکان در نظر گرفته شده است را دنبال کنید .

این کاردستی ساده که به عنوان یک کاردستی مناسب برای کودکان و ویژه ی شب یلدا می باشد ، یک نوع کاردستی تزیینی هندوانه است .

برای ساخت این هندوانه به سه رنگ کاغذ رنگی نیاز دارید . قرمز ، سبز و سیاه

کاغذ سبز رنگ و قرمز رنگ هر دو عرض هم اندازه دارند اما کاغذ سبز رنگ چون زیر کاغذ قرمز رنگ قرار می گیرد وبه عنوان پوست سبز هندوانه است از نظر طول نسبت به قرمز بیشتر است .

کاردستی-شب-یلدا

کاغذ قرمز رنگ را وسط کاغذ سبز رنگ طوری بچسبانید که طول آن ها روی هم قرار بگیرد .

کاردستی-شب-یلدا-(1)

حالا تاخوردگی های زیر و رو را روی طول کاغذ ایجاد کنید . فاصله ی این چین خوردگی ها را به سلیقه ی خود تنظیم کنید . اما چون قرار است سه تا از این مدل بسازید پس یک واحد یکسان داشته باشید و قبل از کار آن را روی کاغذ درجه بندی کنید .

کاردستی-شب-یلدا-(3)

پس از تا خوردگی ها کاغذ را از وسط نصف کنید و تا بزنید .

کاردستی-شب-یلدا-(2)

دو طرف آزاد داخل تاخوردگی را به هم بچسبانید تا یک قاچ از هندوانه را ساخته باشید .

کاردستی-شب-یلدا-(4)

آموزش کاردستی برای کودکان

برای ساخت یک اسلایس از هندوانه به شکل زیر شما به سه الی چهارتا از قاچ های هندوانه بالایی نیاز دارید که در آخر همه ی آن ها را بهم می چسبانید و یک هندوانه گرد خوشگل خواهید داشت .

کاردستی-شب-یلدا-(5)

کاردستی شب یلدا با نمد

در آخر از کاغذ مشکی رنگ دانه هایی را برش زده و روی هندوانه کاغذی و چین خورده بچسبانید . به این ترتیب در کمترین زمان ممکن یک هندوانه خوشگل خواهید ساخت که مناسب شب یلدا می باشد .

ساخت این کاردستی ساده برای مربیانی که با گروهی از کودکان کار می کنند مناسب است و می توانند از این کاردستی به عنوان واحد کار شب یلدا استفاده کنند .

ساخت کاردستی شب یلدا با وسایل ساده :

علاوه بر کاغذ و مقوا می توانید با انواع مختلف وسایلی که در دسترس دارید، کاردستی های متنوع و زیبایی تهیه نمایید. همه نوع وسایل دور ریختتنی، انواع ظروف یکبار مصرف، کاموا، پارچه و حتی سی دی های بدون استفاده برای این کار مناسب هستند و می توانید به کمک آنها، مدل های مختلف کاردستی شب یلدا برای کودکان را تهیه نمایید. تصاویر زیبایی که در ادامه مشاهده می فرمایید انواع مختلف کاردستی کودکانه است که اغلب برای جشن شب یلدا و آغاز فصل زمستان تهیه شده اند و با الهام گرفتن از آنها می توانید زیباترین و جذاب ترین مدل های کاردستی را خلق نمایید.

کاردستی زمستانی

یک راه ساده دیگر برای درست کردن شب یلدایی این است که با ماژیک یا مداد رنگ محیط یک هندوانه یا انار را روی کاغذ بکشید سپس مقوا های رنگی را به قطعات خیلی ریز خرد کرده از کودک خود بخواهید با آن مقوا رنگی های ریز و کمی چسب کاغذ داخل شکل را کاملا بپوشاند نمونه هایی از این تزیین را پایین خواهید دید .

 

کاردستی هندوانه شب یلدا

کاردستی هندوانه

 

کاردستی آدم برفی

کاردستی کلاه شب یلدا

کاردستی برای کودکان

کاردستی با کاغذ رنگی

کاردستی خلاقانه با نمد

کاردستی با کاموا

کاردستی با لیوان یکبار مصرف

کاردستی کلاه شب یلدا

کاردستی انار

کاردستی زمستانی

آموزش ساخت کاردستی

کاردستی

آموزش کاردستی برای شب یلدا :

  • روی یک کاغذ یک انار بکشید یا با پارچه یا نمد ببرید و روی کاغذ بچسبانید سپس با کمک کودکتان با دانه های پولک یا مروارید رنگی داخل آن را پر از دانه های شبیه انار کنید .
  • با استفاده از نمد یا مقوا چند دایره به رنگ سبز (بزرگتر) و سرخ ( کوچکتر ) بکشید و آنها را درون هم بچسبانید (شبیه هنوانه ) سپس آن را از  وسط تا کنید و روی آن چشم و ابرو بگذارید یا با مقوای رنگ متفاوت برای هندونه تان دست و پا بگذارید .

کاردستی شب یلدا با نمد

۴.۱/۵ - (۱۱۸ امتیاز)

‫۱۱ دیدگاه ها

    1. فوقلادست این کاردستیامن عاشق اینام منهمهی اینارو درست کردم

      ????❤?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا