گردشگری

دره عجیب و دیدنی گوبلین در یوتا

گردشگری,تور گردشگری

دره عجیب و دیدنی گوبلین در یوتا

 

 یکی از عجیب ترین مکان های یوتا، ایالات متحده، دره گوبلین بین شهرهای گرین ریور و هنکسویل است. این دره که تنها ۱٫۶ کیلومترعرض و ۳ کیلومتر طول دارد با هزاران هودو (سنگ های ماسه ای فرسوده شده که توسط باد و آب به شکل اجنه سایر موجودات افسانه ای درآمده است.) پر شده است. چشمگیرترین آن ها سه هودوی مجزا با ابعاد بسیار بزرگ است که روی یک لبه باریک ایستاده اند و توسط زمین های تخت پوشیده از چمن احاطه شده اند. 

گردشگری,تور گردشگری

 یکی از عجیب ترین مکان های یوتا، ایالات متحده، دره گوبلین بین شهرهای گرین ریور و هنکسویل است

  

هودو ها با فرسایش ماسه سنگ ها در دوره ژوراسیک، بین ۱۸۰ تا ۱۴۰ میلیون سال پیش ایجاد شده اند، زمانی که این منطقه در کنار یک دریای باستانی قرار داشت. این اشکال عجیب و غریب به این علت پدید آمدند که سنگ ها از انواع مختلف سنگ های رسوبی با درجه سختی متفاوت تشکیل شده بودند که موجب می شد به صورت متفاوتی ساییده شوند. سنگ های نرم تر، سریعتر از سنگ های سخت ساییده می شدند. 

گردشگری,تور گردشگری

دره گوبلین تنها ۱٫۶ کیلومترعرض و ۳ کیلومتر طول دارد

 
دره گوبلین اولین بار توسط گاوبازها که به دنبال گله گاو می گشتند کشف شد. سپس در اواخر سال های ۱۹۲۰، «Arthur Chaffin» با همراهانش دوباره کشف شد. گفته می شود آرتور و همراهانش از آن چه دیده بودند بسیار شگفت زده شده بودند. او این دره را دره قارچ نامید و در سال ۱۹۴۹ دوباره به آن بازگشت و چند روز به  بررسی این دره اسرارآمیز و عکاسی از آن پرداخت. این دره در سال ۱۹۶۴ رسما به عنوان یک پارک ایالتی تعیین شد.   

گردشگری,تور گردشگری

دره گوبلین اولین بار توسط گاوبازها که به دنبال گله گاو می گشتند کشف شد

  

گردشگری,تور گردشگری

 

گردشگری,تور گردشگری

 

گردشگری,تور گردشگری

 

منبع:bartarinha.ir

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا