بدانیم تا سالم بمانیم

چگونه می‌توان رشد موی زائد را به تاخیر انداخت؟

لیزر موی زائد

اپیلاسیون به معنی از بین بردن موی ناخواسته است و با روش‌های مختلفی انجام می‌شود‎

 

کند کردن رشد موی زائد احتمالا آرزوی خیلی‌‌هاست. کدام خانمی را می‌شناسید که دوست داشته باشد یک روز درمیان موهای دست و پایش را اصلاح کند یا ماهی یک بار درد اپیلاسیون با موم را به جان بخرد؟

 

راهی برای ایجاد تغییر در چرخه رویش موهای زائد وجود دارد؟ آیا می‌توان کاری کرد که موهای ناخواسته اصلا رشد نکند؟

 

با دکتر نیلفروش زاده، متخصص پوست و رئیس انجمن متخصصان پوست ایران، در مورد روش‌های ایجاد تاخیر در چرخش رویش مو گفت‌وگو کرده‌ایم.

  

آیا روشی وجود دارد که به واسطه آن رشد موها را بعد از اپیلاسیون کند کنیم؟ 

پیش از اینکه به این سوال پاسخ دهم، باید بدانید شکل و سرعت رشد مو در افراد مختلف، متفاوت است و ۳ مرحله دارد که شامل فاز رشد، استراحت و ریزش است. این فاز‌ها در افراد مختلف متفاوت و منحصر به فرد است.

 

– اپیلاسیون به معنی از بین بردن موی ناخواسته است و با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. در روش موم انداختن و وکس که با کمی درد همراه است، مو از ریشه جدا می‌شود. تکرار این عمل به مرور زمان، باعث تضعیف فولیکول مو و کند شدن رشد آن یا از بین رفتن کامل ریشه مو می‌شود.

 

– اپیلاسیون به کمک مواد شیمیایی مثل کرم‌های موبر یا اصلاح موها با تیغ، فقط ساقه مو را از بین می‌برد بنابراین تغییری در رشد مو ایجاد نمی‌کند.

  

لطفا در مورد روش‌های ماندگارتری که باعث توقف کامل رشد موهای زائد می‌شوند، توضیح دهید. 

تنها روش‌های پایداری که به توقف کامل رشد مو کمک یا فاز رویش مو را به شدت کند می‌کنند، الکترولیز و لیزر الکساندرا هستند. با ۴ تا ۷ جلسه لیزر زیر نظر متخصص پوست، ۸۰ درصد موها از بین می‌روند. البته ناگفته نماند در صورتی که مشکلات هورمونی وجود داشته باشد، احتمال رشد مجدد مو وجود دارد بنابراین باید قبل از شروع لیزر این مساله بررسی و درمان آغاز شده باشد.

  

آیا غیر از موم و لیزر، روش‌ دیگری برای کندکردن رشد موها وجود دارد؟ 

داروها، لوسیون‌ها و کرم‌هایی وجود دارد که مدعی هستند رشد مو را کند می‌کنند اما این موضوع هنوز از نظر علمی ثابت نشده است. گفته می‌شود این محصولات حاوی ترکیبات گیاهی خاصی هستند که با نفوذ به ریشه مو رشد آن را به تعویق می‌اندازند. به همین دلیل دقیقا بعد از اپیلاسیون و تا زمانی که هنوز منافذ پوستی باز است، باید استفاده و تا ۱۵ روز بعد از اپیلاسیون، روزانه مصرف شوند. در ضمن این نوع محصولات بر اساس آنچه روی بسته‌بندی قید شده، تنها ۳روز رشد موها را به تاخیر می‌اندازند!

 

منبع:salamat.ir

 



به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا