فناوری اطلاعات

تبدیل میزهای معمولی به نمایشگرهای لمسی!

تبدیل میزهای ساده به نمایشگر لمسی, نمایشگر لمسی,اختراعات جدید

تبدیل میزهای ساده به نمایشگر لمسی

 

گروه تحقیق و توسعه سونی موفق به عملی کردن یک ایده جاه طلبانه شد؛ تبدیل میزهای معمولی به نمایشگرهای لمسی برای پیشبرد فعالیت های شخصی و حرفه‌ای.

 

نمونه اولیه چنین میزی در نمایشگاه SXSW در آستین تگزاس به نمایش درآمده است. به همین منظور پروژکتور خاصی طراحی شده که نور خود را به هر سطح مسطحی می تاباند و آن را به صفحه ای لمسی برای طراحی، نگارش و … مبدل می کند. بدین منظور از حسگرهای خاص و ابزار ردگیری حرکات دست کاربر استفاده شده است. در واقع این میز نمونه پیشرفته تری از میزی محسوب می شود که در سال ۲۰۱۲ با استفاده از چشم هوشمند دستگاه پلی استیشن و حسگر کینکت شرکت مایکروسافت ساخته شد.

 

کارکنان سونی به منظور نشان دادن قابلیت های این میز کتاب آلیس در سرزمین عجایب را بر روی میز مذکور قرار داده و شخصیت های کارتونی نقاشی شده در این کتاب را از داخل آن کپی کرده و بر روی میز مذکور جابجا کرده و با آنها تعامل کردند.

 

تبدیل میزهای ساده به نمایشگر لمسی,اختراعات جدید,نمایشگر لمسی

از این نمایشگرهای لمسی در امور آموزشی، پزشکی، مهندسی و … استفاده می شود

 

در صورتی که کاربر انگشت دست خود را بر روی این میز فشار دهد، نشانگری جهت حرکت دست وی را تعقیب می کند و می توان از این روش برای انجام اقدامات مختلف بهره برد. کارشناسان معتقدند این فناوری قابلیت های فراوانی دارد و می توان از آن در امور آموزشی، پزشکی، مهندسی، تفریحی و سرگرم کننده و … استفاده کرد. هنوز مشخص نیست آیا برنامه ای عملی در آینده نزدیک برای عرضه محصول مذکور در بازار وجود دارد یا خیر.

منبع : farsnews.com



به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا