بارداری

سوالات رایج پس از عمل واریکوسل

anatomy_varicocele

۱- پس از عمل از کی میتوان راه رفت؟ حدود چند ساعت پس از عمل می توانید روی تخت بنشینید و پاها را از لبۀ تخت آویزان کنید و سپس با کمک همراه راه بروید.ولی بهتر است تا ۴۸ ساعت اول بعد از عمل فعالیت محدود داشته و فقط در موارد ضروری(مثلا برای رفتن به دستشویی) از جای خود حرکت کنید.

۲- رژیم غذایی پس از عمل چیست؟ حدود هشت ساعت پس از عمل می توانید بتدریج از مایعات استفاده کنید .چنانچه از بیهوشی عمومی برای شما استفاده شده است ، بهتر است غذاهای معمولی را از روز بعد شروع کنید.

۳- پس از عمل چند روز باید بستری بود؟چنانچه مشکل خاصی وجود نداشته باشد ، عصر همان روز یا صبح روز بعد از عمل ترخیص خواهید شد.

۴- پس از چه مدت می توان به سر کار رفت؟ از یک هفته پس از عمل می توان به فعالیتهای عادی بازگشت.طی دو هفتۀ اول بعد عمل باید از انجام کارهای سنگین خودداری کرد ولی پس از آن ورزش و فعالیت سنگین موجب عود واریکوسل نمی شود و بلامانع است.

۵- پس از جراحی تا کی باید پانسمان را تعویض کرد؟پانسمان شما قبل از ترخیص از بیمارستان تعویض خواهد شد. این پانسمان را دو روز بعد از عمل بردارید و اگر ترشحی وجود نداشته باشد پس از آن دیگر نیاز به پانسمان ندارید.

۶- چه مدت پس از عمل می توان به حمام رفت؟در صورتی که محل زخم ترشح نداشته باشد ، دو روز بعد از عمل می توان به حمام رفت.

۷- بخیه ها کی خارج می شوند؟ بسته به نظر پزشک پس از هفت الی ده روز خارج می شوند.

۸- پس از ترخیص چه دارویی نیاز است؟بسته به نیاز، مسکن وآنتی بیوتیک توسط پزشک تجویز می شود و در صورتی که عمل به علت ناباروری بوده است، داروهای دیگری هم لازم است.

۹- آیا جای برش عمل باقی می ماند؟جای یک برش حدود چهار سانتیمتری در محل عمل باقی می ماند که بتدریج کم رنگ می شود. برش در محلی است که اثر آن توسط لباس زیر مخفی می شود و معلوم نیست.

۱۰- آیا عمل واریکوسل در کسی که ناباروری دارد ، همیشه موجب بچه دار شدن او می شود؟ اگر عمل واریکوسل در نوجوانی یا ابتدای جوانی انجام شود از اثرات سوء آن بر اسپرم سازی جلوگیری می شود ودر اکثر موارد منجر به ناباروری نخواهد شد.اما در کسی که به مدت طولانی واریکوسل داشته و اکنون بعد از ازدواج با ناباروری مراجعه کرده است، عمل جراحی در ۵۰ درصد از بیماران باعث بهبود آزمایش اسپرم می شود و فقط در حدود ۳۰ درصد موارد منجر به بچه دار شدن خواهد شد آن هم به شرطی که علت ناباروری فقط مربوط به مرد و به علت واریکوسل وی باشد.

توصیه های لازم:
۱-چنانچه به علت ناباروری تحت عمل واریکوسل قرار گرفته اید، باید در فواصل سه ماهه با آزمایش اسپرم به پزشک مراجعه نمائید. بهبود آزمایش حدود سه الی دوازده ماه طول می کشد.

۲-در صورت وجود این علائم پس از عمل،فوراَ به پزشک معالج مراجعه نمائید:تب بالاتر از ۳۸ درجه،خونریزی یا ترشح زیاد از محل عمل،تورم شدید در ناحیۀ عمل یا اطراف بیضه ها.

۳/۵ - (۲ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا