اخبار فرهنگی

ابراهیم آبادی: تلویزیون حالت مافیایی پیدا کرده

اخباربازیگران,خبرهای هنرمندان,ابراهیم آبادی

ابراهیم آبادی، بازیگر پیشکسوت تئاتر و تلویزیون که بعد از مدت‌ها قرار است با سریال جدید محمدحسین لطیفی به تلویزیون بازگردد، با بیان اینکه «مدتی است فضای تلویزیون حالت مافیایی پیدا کرده است»، خاطرنشان کرد: ما بازیگران تحصیلکرده و با سواد زیادی در کشورمان داریم که متاسفانه آنها را نادیده می‌گیریم.

وی که خود تئاتر تدریس می‌کند در گفت‌و‌گو با ایسنا درباره اینکه چه پیشنهادی در جهت پیشرفت صداوسیما دارد؟ با برشمردن ضعف‌های تلویزیون مطرح کرد: به نظرم هیچ اتفاقی بدتر از این نیست که یک گروه هنری حالت مافیایی داشته باشند. متأسفانه در حال حاضر تلویزیون ما یک حالت مافیایی پیدا کرده است و یک عده دور هم جمع شده‌اند و ما فقط همان‌ها را می‌بینیم؛ این در حالی است که مردم اینگونه نمی‌پسندند؛ به عنوان مثال من مدتی پیش که به یکی از کشورهای خارجی سفر کردم مدام از من سوال می‌کردند که آیا ایران فقط همین بازیگران را دارد؟ به نظرم این اتفاق یکی از عیوب بزرگ ماست که بازیگرانمان تکراری هستند؛ در حالی که ما بازیگران تحصیلکرده و باسواد زیادی داریم که آن‌ها را نادیده می‌گیریم؛ به عنوان مثال چرا باید یک بازیگر را در یک کار از دوران جوانی تا پیری‌اش انتخاب کنیم؟

آبادی در همین زمینه ادامه داد: یکی دیگر از معضلات سریال‌های تلویزیونی ما این است که داستان‌ها را کِش می‌دهیم و بعد در ۲۰ دقیقه آخر همه چیز را جمع و جور می‌کنیم. مشکل ما این است که شِناژ نداریم. وقتی شناژ و ساختمان ما محکم باشد این اتفاق نمی‌افتد اما زمانی که نوشته ضعیف باشد قطعا ساختمان هم می‌لرزد. من گاهی اوقات تلویزیون را نگاه می‌کنم و به عنوان مثال می‌بینم فلان نقش برای من بوده که به بازیگر دیگری داده‌اند و او هم نتوانسته نقش را بازی کند. منظورم از این حرف این نیست که می‌خواهم التماس کنم که مرا دعوت به کار کنند، خیر؛ چراکه احتیاجی ندارم، اما دلم می‌سوزد.

بازیگر سریال‌های «مدرسه مادربزرگ‌ها»، «در چشم باد»، «مختارنامه»، «معصومیت از دست رفته»، «شب دهم» و «پاورچین» همچنین عنوان کرد: اکنون درخواستی که دارم این است که تلویزیون کمی به خودش بیاید. حیف است تشکیلاتی که ما داریم و در خارج از کشور هم دیده می‌شود، آبرومند نباشد. ما باید از تشکیلاتمان استفاده درست کنیم. من شخصا کمی دلواپسم از این بابت که تعداد کارگردانان ما از بازیگرانمان بیشتر شده و این کمی دردآور است. با تمام این حرف‌ها آرزو می‌کنم اتفاقات خوبی برای رسانه ملی بیفتد.

این بازیگر پیشکسوت سپس درباره حضورش در مجموعه «پادری» (دودکش ۲) به کارگردانی محمدحسین لطیفی توضیح داد: در سریال آقای لطیفی نقش یک صاحبخانه را بازی کردم که به نظرم نقشی که در این مجموعه دارم به دور از کارهای دیگرم بوده و خیلی متفاوت است. طی این مدتی هم که نبودم چندین پیشنهاد برای تلویزیون داشتم اما آنها را نمی‌پسندیدم.

وی درباره همکاری‌اش با محمد حسین لطیفی گفت: به نظرم آقای لطیفی جزو کارگردانانی است که اعمالش خیلی درست است و کارش را بلد است. او دقت عمل بالایی در کارش دارد و همیشه به کارهایی دست می‌زند که مورد پسند مردم است. به نظرم مجموعه طنز «پادری» هم می‌تواند کار خوبی در تلویزیون باشد. آقای لطیفی در شناخت نقش‌های بازیگران و ارزشیابی‌اش با نقش هنرمندان بسیار حرفه‌ای عمل می‌کند و به نظرم هیچ اشتباهی در کارهایش نیست. سریال «پادری» هم فکر می‌کنم کار خوبی از آب درآمده باشد ولی تا زمانی که به مرحله نهایی نرسد نمی‌توان قضاوت کرد.

بازیگر نقش اردشیر خان در سریال «پادری» همچنین درباره تجربه همکاری‌اش با محمدحسین لطیفی اعلام کرد: من ۲۰ سال پیش «دنیای وارونه» را با آقای لطیفی کار کردم که خیلی هم کار دشواری بود.

ابراهیم آبادی در پایان گفت‌و‌گوی خود درباره اینکه در سریال «پادری» قرار است تا چه حد طنز بازی کند؟ خاطرنشان کرد: به نظرم نقشم در این مجموعه با تمام کارهایی که تا به امروز انجام دادم متفاوت است و در کل فکر می‌کنم با اتفاقاتی که در داستان می‌افتد طنز به وجود می‌آید و نقشم صرفا این طور نیست که بخواهیم مردم را بخندانیم.

 

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا