عجیب و دیدنی و خواندنی

بلندترین برج ساخته شده با اسباب‌بازی / تصاویر

یک گروه با الگوسازی از بلندترین برج جهان که ۸۳۰ متر ارتفاع دارد، بلندترین برج ساخته شده از اسباب‌بازی لِگو را در ارتفاع ۱۷ متر ارایه کردند.

 به گزارش فارس، چندی پیش گروهی از افراد موفق شدند با اسباب‌بازی‌های لِگو (Lego) پل سِوِرن انگلستان را که ۱۶۰۰ متر طول دارد، با مدل‌سازی واقعی به طول ۳۱ متر بسازند و نام خود را در کتاب رکوردهای جهانی ثبت کنند. این بار ساخت برج خلیفه به عنوان بلندترین ساختمان جهان با اسباب‌بازی لِگو رکورد دیگری را به ثبت رساند.

 

نوشته های مشابه

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,بلندترین برج با اسباب بازی

 

بلندترین برج جهان که برج خلیفه نام دارد، با ۱۶۳ طبقه و ۸۳۰ متر ارتفاع در شهر دبی واقع شده است و هم‌اکنون گروهی از افراد با مدل‌سازی از روی آن، بلندترین بنای ساخته شده با اسباب‌بازی لِگو را به ارتفاع ۱۷ متر ارایه کردند.

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,بلندترین برج با اسباب بازی

  

در این برج اسباب‌بازی از ۴۳۹ هزار قطعه لِگو استفاده شد و ساخت این بنای عظیم بیش از ۵ هزار ساعت زمان برد. وزن این ساختمان اسباب‌بازی بزرگ حدود یک تن محاسبه شد و برای آنکه رکورد جهانی زیباتر به نظر برسد، در آن از چراغ‌های LED استفاده شد تا شکل ظاهری آن کاملا شبیه برج خلیفه شود.

   

افرادی که به مرکز لِگولند دبی می‌روند، این روزها می‌توانند شاهد بلندترین برج ساخته شده با اسباب‌بازی لِگو باشند. این مرکز در پارک مینی‌لند دبی واقع شده است که البته مردم برای ورود به این مرکز می‌بایست ۳۵۰ دِرهم امارات (معادل ۶۸ دلار) بپردازند. 

 

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا