آموزش قلاب بافی و بافتنی

آموزش بافت مانتو


برای بافت این مانتو شما به ٧ کلاف ١٠٠ گرمی متوسط نیاز دارید

 

طرز بافت تیکه پشت کار

 

۶٠ دانه سر می اندازید ورج اول را ١٠ دانه زیر و ١٠ دانه رو میبافید تا اخر
رجهای برگشت دونه ها رو همون جور که میبینید میبافید تا ١٢ رج به همین صورت میبافید.از اینجا به بعد ١٠ دانه از رو و ١٠ دانه از زیر کار راتا ١٢ رج دیگر ادامه میدهید.  به همین ترتیب میبافید تا کادرها تشکیل بشه هر ١٢ رج نوع بافت رو برعکس میکنید.
٧۵ سانت می بافید البته این بستگی به خودتون داره  اگر کوتاه خواستید ۶٠ سانت ببافید و جهت حلقه استین از دو طرف کار  یک بار ۴ دانه کم کنید رج برگشت را ببافید و باز در رج رفت ٣ دانه کم کنید رج برگشت را ببافید و باز در رج رفت ٢ دانه کم کنید و بقیه بافت را تا ٢٣ سانتی متر ک این حلقه استین شماست می بافید و بافت را کور کنید.

 

طرز بافت تکه جلو

۴٠ دانه سر می اندازید مثل پشت کار ١٠ دانه زیر و ١٠ دانه رو کار را ادامه میدهید تا ١٢ رج و هر ١٢ رج نوع بافت رو عوض میکنید تا ٧۵ سانت یا ۶٠ سانت و جهت حلقه استین از یک طرف کار ۴+٣+٢ دانه کم میکنید درست مثل پشت کار فقط رجهای رفت دانه کم میکنیم و در رفتهای برگشت دانه ها رو همون طور که میبینیم می بافیم و ٢٣ سانت دیکه می بافیم و بافت رو کور میکنیم. در یک طرف پیش ها برای برگها به این طریق عمل میکنیم. بعد از اینکه ۴تا کادر ١٢ رجی را بافتیم  در رج ۴١ از سمت رو در کادر دوم برگها رو باز میکنیم

 

طریقه بافت برگ

 

هر جا ک بخواهیم برگها رو شروع کنیم در رج رفت که سمت روی کار میشه ٣ دانه از زیر میبافیم  برای این کار دو بار این کار انجام میدیم چون دو تا برگ می خواهیم داشته باشیم  رج های برگشت دونه ها همون جور که دیده میشن می بافیم .

در رج سوم بعد از اینکه کار را بافتیم و به قسمتی رسیدیم که برگ را باز کردیم یعنی ٣ دانه ای ک از زیر بافتیم یک دانه از زیر می بافیم یک دانه اضافه میکنیم و باز یک دانه از زیر تا اخر کار دانه ها رو همون جور ک می بافتیم به بافت ادامه میدهیم تا سه رج قبل و بعد از دانه وسط دانه اضافه میکنیم و بعد از ۶ رج بافت در هر رج رفت دو دانه را با هم یکی میکنیم از دو طرف دانه وسط این کار را تا سه بار ادامه میدهیم تا به ٣ دانه اول برسیم به این صورت روی کار شما یک برگ بر جسته درست میشه.
طریقه بافت استین

 

۴٠ تا دانه سر می اندازیم طریقه بافت شبیه به پشت و جلوی کار هستش  ۵۵ سانتی متر میبافیم و بعد در رجهای رفت هر بار ٣ و٢ و ١ دانه کم میکنیم .

و بافت را کور میکنیم اگه دوست داشتید می تونید روی یکی از استینها به طریقی ک اموزش دادم برگ در بیارید. حالا قسمتهای پیش و پشت را به هم وصل کنید و استینها رو هم وصل کنید این مانتو با یک گل سینه خشگل بسته میشه .

 

نکته اگر در اوردن برگها براتون سخت بود کار رو ساده ببافید و بعد با کمک قلاب این برگهای تزیینی رو جداگانه ببافید و روی کارتون بدوزید .

کاموای ۱۰۰گرمی پشمی ۱۲عدد، میل شمارۀ ۵

سایز  ۳۸

۴۰ دانه سر می‌اندازیم. ۶۶ سانتی‌متر تا یقۀ پالتو می‌بافیم. برای شروع یقه دو دانۀ سمت یقه را به ۴دانه تبدیل می‌کنیم. (یک دانه بافته، یک دانه اضافه می‌کنیم مجدد یک دانه بافته و یک دانه اضافه می‌کنیم). نقشه فقط برای یقۀ پالتو است و متن پالتو را ساده (یک رج از زیر و یک رج از رو) می‌بافیم. بعد از تبدیل ۲دانه به ۴دانه، از متن بافتنی هم یک رج در میان تا سه مرحله به دانه‌های یقه اضافه می‌کنیم. یقه را بعد از ۴ دانه ـ که برای برگشت یقه روی پالتو شکل داده‌ایم ـ تا ۱۰دانه یک رج در میان اضافه می‌کنیم (از سمت برگردان یقه روی پالتو). از سمت متن بافتنی هم هر ۶ رج، یک دانه به دانه‌های یقه اضافه می‌شود. بعد از بافت ۸۲ سانتی‌متر (یعنی ۶۶سانتی‌متر تا یقه و ۱۶سانتی‌متر بعد از یقه) حلقه آستین را طبق الگو می‌بافیم. بعد از حلقه آستین،۲۲سانتی‌متر بافته سرشانه را در سه مرحله(۵- ۵- ۶) کور می‌کنیم. و در آخر برای یقه  ۲۷ دانه خواهیم داشت که بعد از کور کردن سرشانه ۲۷دانۀ یقه را به اندازۀ ۲/۱ پشت یقه بافته و سپس یقه را هم در سه مرحله (۹- ۹- ۹ )کور می‌کنیم. نیمۀ دوم پیش را هم مثل نیمۀ اول می‌بافیم.

آستین

۴۰دانه سرمی اندازیم. ۱۸سانتی‌متر بافته و هر ۶ رج، در طرفین آستین یک دانه اضافه (هر طرف آستین ۵ دانه) می‌کنیم.  ۱۶سانتی‌متر (۳۴=۱۶+۱۸)بافته و حلقۀ آستین را طبق الگو می‌بافیم. بعد از حلقه‌آستین هر ۵ رج از طرفین آستین کم کرده تا ۲۲ دانه باقی بماند. ۲۲ دانه را از هر طرف ۲ دانه در ۲مرحله کور کرده، و ۱۴ دانۀ باقیمانده را سه رج بافته و کور می‌کنیم.

 

بعد از اتمام بافت،قسمت جلوژاکت پشت و آستین‌ها را به هم بدوزید.لبه های بافتتون را قلاب بافی کنید

 

 

۳.۷/۵ - (۳ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا