آموزش انواع غذاها

طرز تهیه انواع سمبوسه پیتزایی

سمبوسه پیتزایی

سمبوسه پیتزایی

سمبوسه یک غذای پرطرفدار و خوشمزه هستش مخصوصا اگر با مواد پیتزا باشه براتون انواع طرز تهیه سمبوسه پیتزایی را قرار داده ایم هم با نان لواش هم با خمیر یوفکا و هم با نان تست که میشه سمبوسه میکری درست کنید و از طعم بی نظیرش لذت ببرید حتما طرز تهیه مانتی یک غذای ترکیه ای خوشمزه را هم  بخوانید

سمبوسه پیتزایی با خمیر یوفکا

 

مواد لازم برای سمبوسه پیتزایی :

▫️خمیر یوفکا……به مقدار لازم
▫️قارچ……۱۵۰ گرم
▫️ژامبون یا سوسیس……۱۵۰ گرم
▫️فلفل دلمه ای…..۱عدد
▫️سیب زمینی پخته…..۱عدد
▫️جعفری…..نصفه پیمانه
▫️نمک و فلفل و آویشن

سمبوسه پیتزایی با خمیر یوفکا :

ابتدا سیب زمینی رو بپزید.سپس نگینی خرد کنید.در یک تابه قارچ رو خرد کرده.در کمی کره تفت بدید تا آبش جمع بشه.قارچ با حرارت بالا و کمی آبلیمو تفت بدید.که سیاه نشه.

سپس بهش سوسیس خرد شده و فلفل دلمه ای خرد شده را اضافه کنید.در آخر سیب زمینی خرد شده.نمک و فلفل و آویشن و جعفری خرد شده هم بریزد.

بزارید مواد کامل خنک بشه.بعد از خمیر یوفکا مخصوص سمبوسه بگیرید.مواد رو یه طرف مواد به صورت سه گوش بریزد و بپیچید.لایه آخر کمی آب بزنید که کامل به هم بچسبه.بعد در روغن داغ سرخ کنید

سمبوسه با خمیر یوفکا

سمبوسه پیتزایی با خمیر یوفکا و مرغ

 

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی با مرغ

 

من نصف سینه مرغ راهمراه پیاز وبرگ بو ویه حبه سیر وکمی نمک آبپز کردم و رنده درشت زدم. ۳عدد سیب زمینی هم آبپز کردم و با وسیله‌ای که میبینید پوره کردم شما رنده درشت بزنید.
چندتا خیار شور هم رنده درشت زدم، میتونید ریز خرد کنید.
یه دونه پیاز و چند عدد قارچ را ریز خرد کردم و تفت دادم ویک تکه فلفل دلمه خردشده هم اضافه کردم و نمک و فلفل و پودر آویشن وکمی پودر سیر زدم.
همه مواد را مخلوط ومقداری هم پنیر پیتزا اضافه کردم و ۲ قاشق ماست سفت و ۳ ق غ هم سس مایونز کم چرب و همه مواد که مخلوط شد گذاشتم نیم ساعت بمونه و بعد طبق کلیپ سمبوسه هارابا خمیر یوفکا که من از دو ورقه استفاده کردم موقع پیچیدن و لبه های خمیر را آب زدم تا بچسبه و بعد در روغن داغ سرخ کردم.

سمبوسه پیتزایی میکری

مواد لازم :

نان تست یک بسته
سیب زمینی چهار عدد
سوسیس چهار عدد
پیاز یک عدد
جعفری ریز خرد شده یک پیمانه
نمک فلفل زردچوبه به میزان لازم
پنیر پیتزا یک لیوان
رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

سمبوسه میکری

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی میکری :

 

سیب زمینی را پوست کنده نگینی خرد کنید با کمی آب و‌نمک داخل تابه بریزید با در بسته بپزید .
در تابه ای دیگر پیاز را ریز خرد کرده طلایی سرخ کنید سوسیس نگینی را اضافه کرده با پیاز تفت دهید سپس رب گوجه ، ادویه ها ، سیب زمینی پخته و جعفری را نیز اضافه کرده کمی تفت دهید .

دستگاه ساندویچ ساز را روشن کنید تا گرم شود در این فاصله روی نان تست کمی از مواد آماده شده و مقداری پنیر پیتزا ریخته نان دیگر را روش قرار دهید داخل دستگاه بزارید تا طلایی شود . ( من از سینی گریل دستگاه استفاده کردم به این شکل در اومد . )
سمبوسه ها را با سس کچاپ سرو کنید نوش جان .

نکته :

میتونید به جای سوسیس از گوشت چرخ کرده هم استفاده کنید .

 

سمبوسه پیتزایی با نان لواش

 

مواد لازم برای تهیه سمبوسه

گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
قارچ ۵۰۰ گرم
پیاز یک عدد متوسط
رب گوجه یک قاشق غذاخوری
فلفل دلمه یک عدد متوسط
پنیر پیتزا یک بسته
پودر آویشن و نمک و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه مواد سمبوسه پیتزا

 

برای تهیه مواد سمبوسه پیتزا، باید همه مواد رو تفت بدیم. به این صورت که در ماهی تابه چند قاشق روغن میریزیم و پیاز رو خرد میکنیم. کمی که با زردچوبه و روغن تفت خورد، گوشت چرخ کرده رو اضافه میکنیم و تفت میدیم. بهتر اینه که ده دقیقه ای گوشت و پیاز روی حرارت ملایم باهم تفت بخورن تا آب گوشت گرفته بشه و پخته هم بشه.

قارچها رو به شکل دلخواه خرد میکنیم و به همراه فلفل دلمه نگینی خرد شده، به گوشت و پیاز اضافه میکنیم و تفت میدیم. آب قارچها که گرفته شد و در اصطلاح سبک شد، رب گوجه رو در گوشه ای از تابه کمی تفت میدیم و با کل مواد مخلوط میکنیم. نمک و آویشن رو هم اضافه میکنیم. فقط دقت داشته باشین که آویشن رو زیاد استفاده نکنین، چون مقدار بیش از حدش توی غذا تو ذوق میزنه.

پخت سمبوسه پیتزایی, طرز پیچیدن سمبوسه

طرز پیچیدن سمبوسه

مواد رو که آماده کردیم، نان لواش رو به دو قسمت طولی تقسیم میکنیم و دو مستطیل با طول زیاد به دست میاد. مواد رو در انتهای نان مستطیل شکل میریزیم و پنیر پیتزا رو روی مواد میپاشیم و به شکل مثلثی، از یکی از گوشه ها شروع به پیچیدن سمبوسه میکنیم. وقتی که پیچیدن سمبوسه ها تموم شد، در تابه ای روغ میریزیم و هر دو طرفشون رو سرخ میکنیم.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا