آموزش قلاب بافی و بافتنی

آموزش بافت عروسک ماهی

????مرحله ۱ – کاموا و میله????

نوشته های مشابه
چند تا کاموای رنگ روشن و خوشرنگ انتخاب کنید. و یک جفت میله ۳ میلی متری هم لازم داریم. من از کاموای سه میلی متری استفاده کردم چون بافت زیبایی رو به بافتنی میده. برای شروع از رنگ قرمز روشن استفاده کردم.

????مرحله دوم. دم ماهی????
بافتن رو از دم ماهی شروع کنین. برای شروع ۱۲ جفت گره  بزارید . و شروع کنید به بافتن یک ردیف رو کامل ببافین . بافت رو یکی از زیر یکی از رو یعنی به حالت کشباف انجام بدین. از ردیف دوم به بعد  توی هر رجی هم که میبافین یک دونه رو کم کنید. که بعد از بافتن چند رج دم ماهی به شکل مثلث دربیاد . همونطوری که توی تصویرها میبینین. اگر خواستین دم ماهی بلندتر باشه با گره های بیشتری شروع کنین. پس دقت کنین از ۲۴ گره شروع کردیم و در هر رج یکی کم کردیم. برای کم کردن دو تا دونه ی آخر رو یکی کنین و با هم از روی میله بردارین.

من معمولا دونه ی اول هر ردیف رو هم نمیبافم و همینطوری روی میله میزارم اینطوری بافتمون تمیزتر درمیاد.
بعد از اینکه تعداد گره ها به دو جفت یا سه جفت رسید، سه رج رو بدون کم کردن ببافین
????مرحله سه. بدنه ماهی ????
بعد تموم شدن دم ماهی اگر دوست داشتین کاموا رو عوض کنین که بدن ماهی یک رنگ دیگه باشه. بعد از همون قسمت دم شروع کنین به بافتن و توی هر ردیف از راست فقط یک دونه اضافه کنید به گره ها. برای اضافه کردن دوتا گره رو توی گره میبافیم. بافنن به همین روش رو ادامه بدین تا به ۲۴ گره برسین.

بعد یک رج رو کامل ببافین.

می تونید توی این قسمتها از کامواهای دلخواهتون استفاده کنین برای طرح دادن به ماهی .

کم کردن گره ها برای سر ماهی

برای قسمت سر ماهی دوباره شروع میکنیم به بافتن و توی هر ردیف یک گره رو دوباره کم میکنیم تا به دو جفت برسیم. بعد این دوجفت رو ببندید به این صورت که دوتا رو با هم ببافین دونه ی بافته شده رو دوباره روی میله برگردونید و با دونه بعدی به هم ببافید و دوباره همین کار رو ادامه بدین بعد آخرش فقط یک دونه میمونه که کاموا را ببرین و از توی گره دربیارید . حواستون باشه همینطوری نکشید کاموا رو که هر چی بافتین باز شه.
????مرحله چهارم. بافتن دوباره????

این بافتی که انجام دادین فقط برای یک طرف ماهی بود و باید عین همون رو دوباره ببافین برای طرف دیگه ی ماهی.
????مرحله پنجم.  دوختن دور ماهی ????

بعد از اینکه دومی رو هم بافتین اونها رو از طرف روی کار روی هم قرار بدین و از نوک بینی ماهی مثل تصویر به هم بدوزین . انتهای دم ماهی رو باز بزارین و ندوزید.

از قسمت دم که دوخته نشده ماهی رو به برگردونید به سمت رو و داخل ماهی رو با پنبه یا پشم شیشه یا چیزی شبیه این دو پر کنید اگه خواستید ماهی تپل باشه کامل داخل ماهی رو پر کنید. بعد از اینکه به اندازه ی کافی ماهی پر شد خیلی تمیز انتهای دم ماهی رو هم به هم بدوزید.

????مرحله ششم. تغییر دادن ماهی????

ببینید الان یک ماهی پرشده دارین و میتونید این ماهی رو به روش های مختلفی تزئین کنید. براش چشم بزارید (البته در هر دو طرف) یا یک لب خندون ! من اینجا یک خط قرمز در هر دو طرف برای جدا کردن سر و بدن ماهی اضافه کردم. مثل تصویر می تونید قسمتی از بدنه ماهی رو هم بدوزید تا قسمت باله های ماهی هم مشخص بشه. باز هم میتونید برای زیباتر شدن ماهی کوچولو روی دو طرف اون چند تا گل کوچک هم اضافه کنید.
۳/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا