داروهای گیاهی و طب سنتی

کندر و بیش فعالی

خوردن کندر در دوران بارداری,مصرف کندر در دوران بارداری

مصرف کندر بیش از ۳ ماه در بارداری، موجب بیش فعالی کودک می شود

 

کندر در حقیقت صمغ گیاهی به همین نام است که مزه ای گس و تلخ دارد. این صمغ از زمان های بسیار قدیم توسط درمانگران طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده بوده و امروزه نیز به ۳ صورت خوراکی، موضعی و بخور مصرف می شود.

کندر در حقیقت صمغ گیاهی به همین نام است که مزه ای گس و تلخ دارد. این صمغ از زمان های بسیار قدیم توسط درمانگران طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده بوده و امروزه نیز به ۳ صورت خوراکی، موضعی و بخور مصرف می شود. به باور بسیاری از مردم، مصرف کندر موجب افزایش حافظه و تقویت ضریب هوشی افراد می شود. بیشتر در کوهستانها و بویژه در نواحی عمان و یمن میروید و در تابستان صمغ آن را از درختی به نام Olibanum می گیرند.

انواع کندر:
از میان انواع کندر، نوعی که گرد و رنگ آن سرخ است را کندر ذَکَر گویند و آنچه را که سفید و سست است، اُنثی می نامند. اگر کندر تازه را در کیسه کرده و با حرکت مدور پوسته پوسته کنند آن را «قشار کندر» می گویند و آن چیزی که غیر از پوسته باشد را «دقاق کندر».

چنانچه در منابع طبی آمده، خواص کندر تا بیست سال باقی می ماند و بهترین آن، کندر نرم تازه و خالص است که ظاهر سفید دارد و به راحتی شکسته نمی شود و وقتی آن را می شکنیم داخل آن حالت چسبنده داشته و زرد طلایی باشد.

خوردن کندر در دوران بارداری,مصرف کندر در دوران بارداری

برای افزایش میزان هوش و تقویت حافظه نوزاد خوردن یک ماه کندر کفایت می کند

 
کندر و بیش فعالی کودک
باوری وجود دارد که مصرف صمغ توسط مادران باردار موجب افزایش هوش و ضریب هوشی جنین و کودک آینده آن ها می شود. این نکته صحیح است اما مادران باردار باید مراقب باشند که مصرف کندر بیش از ۳ ماه موجب بیش فعالی کودک آن ها شده و این مسئله در آینده آن ها را با مشکلات متعددی روبه رو می کند. بنابراین مادران باردار باید توجه داشته باشند که برای افزایش میزان هوش و تقویت حافظه نوزاد خوردن یک ماه کندر کفایت می کند و این یک ماه باید بعد از ۴ ماهگی جنین صورت گیرد.

 

نظر متخصص طب سنتی راجع به مصرف کندر در بارداری

بعضی از مادران زمانی که باردار هستند، به ما می گویند که شنیده ایم مصرف کندر یا رازیانه، باعث بالا رفتن هوش بچه می شود. اما مصرف اقلام ذکر شده برای جنین در حال رشد مفید نیست و ممکن است سبب بروز بیش فعالی در آن ها شود و حتی مطالعات جدیدی که در این زمینه انجام شده است نیز این مساله را تایید می کند. اگر مادران باردار می خواهند بچه ای خوش اخلاق و آرام و با بهره هوشی بالا داشته باشند ما توصیه می کنیم از میوه «به» برای این منظور استفاده کنند که علاوه بر نکاتی که گفتم مقوی قلب نیز است و هیچ عارضه جانبی دیگری نه برای مادر ونه برای جنین در پی ندارد. و اینکه صرف اینکه دیگران چه گفته اند و مصرف چه ماده ای باعث باهوش شدن بچه می شود به حرف آن ها تکیه نکنند.

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا