کودک

به کودکان به اجبار غذا ندهید !

تغذیه کودک,غذا دادن به کودک,غذا خوردن کودک

غذا دادن اجباری به کودک، مانع هضم غذای وی می شود 

تغذیه کودک

– غذا دادن اجباری به کودک، موجب کندی جریان ترشح معده کودک و مانع از هضم غذای وی می شود. به گزارش خبرنگار وب دا، انجمن ترویج تغذیه با شیر مادر اعلام کرد: فعالیت زیاد و خستگی، فعالیت کم و در نتیجه کمتر گرسنه شدن، نخوابیدن، کم بودن فاصله میان وعده ها با غذاهای اصلی و اظهار نظر مبنی بر دوست نداشتن غذا توسط بزرگترها از علل امتناع از غذا خوردن در کودکان است.

بنابراین گزارش، کودک از توجه والدین لذت می برد و می آموزد که امتناع از خوردن، یکی از راه های جلب توجه آنان است غذا نخوردن کودک ممکن است وسیله ای باشد که کودک می خواهد وابستگی و استقلالش را نشان دهد.

این گزارش می افزاید، کودک معمولا غذای به خصوصی را برای مدتی دوست دارد و بعد ممکن است به غذای دیگری علاقه نشان دهد در این مورد، والدین با تغییراتی از قبیل تغییر در درجه حرارت و یا نوع پخت، شکل غذا و تعریف و تمجید از غذا می توانند آن را مورد پسند و دلخواه کودک کنند.

بر اساس این گزارش، اگر کودک باز هم از خوردن غذا امتناع کرد، والدین باید صبور باشند و کودک را به اجبار وادار به خوردن نکنند و پس از تمام شدن غذا بشقاب او نیز با سایر بشقاب ها برداشته شود بدین ترتیب هم کودک یاد می گیرد که زمان صرف غذا نامحدود نیست و هم باعث می شود در وعده غذایی بعد، به اندازه کافی گرسنه باشد و غذا بخورد.

منبع:webda.ir

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا