اخبار فرهنگی

دعوت مدیری از کتایون ریاحی برای حضور در «دورهمی» / بلوکات: قرار بود من نقش «زلیخا» را بازی کنم

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,دورهمی

مهران مدیری در برنامه شب گذشته خود، با لیلا بلوکات درباره نقش‌آفرینی‌اش در «یوسف پیامبر» و مدیریت خیریه «مهر لیلا» گفتگو کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ موضوع استعدادیابی و کشف مهارت‌های انسانی بارها در برنامه‌های تلویزیونی مطرح شده است. این بار مهران مدیری با مجموعه تلویزیونی «دورهمی» به این موضوع پرداخت و در ادامه میزبان لیلا بلوکات بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون شد.
 
کارگردان این برنامه تلویزیونی در ابتدا بیان کرد: طی نظریه‌های مختلف، انسان بی‌استعداد وجود ندارند. هرکسی قطعا حداقل یک استعداد ویژه برای دستیابی به موفقیت‌های بیشتر دارد و در حال حاضر شاهد فراوانی اجرای مسابقه‌های استعدادیابی در رسانه‌ها هستیم.
 
مدیری بعد از این حرف‌ها و اجرای بخش نمایشی، به گفتگو با لیلا بلوکات بازیگر سینما و تلویزیون نشست.
 
بازیگر سریال «یوسف پیامبر(ع)» در خصوص ابهامات سن و سالش گفت: با توجه به اینکه سن من در هر صفحه‌ مجازی یک رقم متفاوت است، باید بگویم که ۳۲ ساله هستم.
 
وی درباره چگونگی ورودش به عرصه بازیگری اظهار داشت: اولویتم برای تحصیل، شرکت در هنرستان صدا و سیما بود که متاسفانه ظرفیت‌ها پر شده بود. در نتیجه من را به هنرستان کار و دانش معرفی کردند تا آنجا ادامه تحصیل دهم. در آن مدرسه هم فقط رشته فرش بافی ظرفیت خالی داشت و مجبور شدم برای ورود به رشته هنری ثبت‌نام کنم. نهایتاً به دانشگاه راه پیدا کردم و در کنارش کلاس‌های بازیگری میکائیل شهرستانی، امین تارخ و ورکشاپ‌های استاد سمندریان را گذراندم. سال ۷۷ بود که در فرهنگسراها تئاتر اجرا می کردم و برای اولین بار در سریال سیروس مقدم و مجید اوجی جلوی دوربین رفتم.
 
بلوکات درباره حضورش در مجموعه تلویزیونی «یوسف پیامبر» بیان کرد: قبل از بازی در سریال «یوسف پیامبر»، نقش‌های بسیاری را هم در تئاتر و هم سینما و تلویزیون داشتم. حتی چند انتخاب اشتباه داشتم اما بعد از این مجموعه تلویزیونی بیشتر دیده شدم. ابتدا قرار بود من نقش «زلیخا» را بازی کنم که متاسفانه یک سانحه رانندگی و تصادف مانع شد. در آن زمان هم سن من بسیار پایین بود و ترجیح دادند که خانم ریاحی این نقش را ایفا کنند. الحق که از بازیگران بسیار خوب ما هستند و توانستند به خوبی از عهده شخصیت «زلیخا» بر بیایند.

با صحبت‌های بلوکات، مهران مدیری از کتایون ریاحی برای حضور در برنامه «دورهمی» دعوت کرد. مدیری در ادامه از مهمان برنامه درباره حضور پر رنگ وی در مجالس، کنسرت های موسیقی و جشن های آیینی و هنری پرسید.
 
بازیگر سریال «آسمان همیشه ابری نیست» اظهار داشت: من هر جا کار خیری باشد، نفر اول هستم. کنسرت دوستان را تا جایی که بتوانم به خاطر حضورشان در خیریه می‌روم. افتتاحیه و اختتامیه مراسم ها را دوست دارم و با آرزوی اینکه روزی خودم بالای صحنه بروم، برای بقیه همکاران دست می‌زنم.
 
بلوکات از تاسیس خیریه «مهر لیلا» گفت: من همیشه از همان کودکی دوست داشتم، به دیگران کمک کنم. چنین خیریه‌ای داشته باشم و خدا را شکر بعد از رسیدن به بازیگری و به همت و کمک خانواده و دوستانم این آرزو محقق شد. اول برای شروع با هشت کودک معلول شروع کردم. حالا نزدیک به هزار فرزند دارم که می‌توانم آرزوهای آنها را برآورده کنم.
 
در ادامه لیلا بلوکات از مهران مدیری برای حضور در جمع کودکان بی سرپرست و یا بد سرپرست خیریه «مهر لیلا» دعوت کرد.
 
بلوکات درباره دلایل مجرد ماندش اظهار داشت: بازیگری و حرفه ما مسئولیت‌های خاص خودش را دارد. من هم در کنار شغلم، فرزندانی دارم که بار مسئولیت آنها هم هست. احساس می‌کنم رسیدگی به یک زندگی و برطرف کردن خواسته های طرف مقابلم از چشمم دور می‌ماند.
 
وی در ادامه به حضورش در فیلم سینمایی «آس و پاس» اثر آرش معیریان اشاره کرد و در خصوص نقش متفاوتش اظهار داشت: «آس و پاس» فیلمی فانتزی و طنز است. من برای اولین بار، در این اثر اجرایی متفاوت را تجربه کردم.
 
بلوکات در پایان این گفتگو با بیان اینکه فرش‌ می‌بافد، یکی از تابلو‌های خودش را به موزه «دورهمی» اهدا کرد. او از مهران مدیری و تهیه‌کنندگان، قول حضور فرزندان خودش را به عنوان مهمان در برنامه «دورهمی» گرفت.

 

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا