دانستنی های علمی

کشف رازی بزرگ در دست نوشته های داوینچی

اخبارعلمی,خبرهای علمی,داوینچی

 دانشمندان به تازگی دریافته اند که صفحه ای از دست نوشته های داوینچی که پیش از این یک نوشته بی ربط به حساب می آمده است، در حقیقت نخستین نمونه سازی از قانون اصطکاک به حساب می آید.

به گزارش سیناپرس، لئوناردو داوینچی را می توان یکی از متفاوت ترین مغزهای علمی که بر روی کره زمین زندگی کرده است دانست. این دانشمندان که اختراعات بسیاری را پیش از زمان ساخت واقعی آنها طراحی کرده بوده است، هنوز موارد ناشناس بسیاری را برای دانشمندان به جای نهاده است که به تازگی یکی از این موارد، توسط دانشمندان کشف شده است.

نوشته های مشابه

به نظر می رسد که داوینچی توانسته بوده است تا قرن ها پیش از بررسی دقیق قانون اصطکاک، این قانون را کشف کرده و حتی محاسبات اولیه برای آن را نیز به انجام برساند.

یک صفحه دست نوشته از لئوناردو داوینچی به جای مانده بوده است که تاریخ آن به سال ۱۴۹۳ میلادی باز می گردد ولی تا به امروز دانشمندان با مطالعه محتوای این صفحه، عملا آن را دست نوشته ای بی ربط به حساب می آورند ولی به نظر می رسد که این جمع بندی درباره این صفحه کاملا نادرست بوده است.

به تازگی دانشمندان با بررسی های دقیق خود به این نتیجه رسیده اند که این صفحه به ظاهر بدون معنی، نخستین نمونه مدل سازی شده علمی از قانون اصطکاک است. به این ترتیب به نظر می رسد که داوینچی توانسته بوده است تا قرن ها پیش از بررسی دقیق قانون اصطکاک، این قانون را کشف کرده و حتی محاسبات اولیه برای آن را نیز به انجام برساند.

این دانشمند و هنرمند بزرگ توانسته بوده است تا در آن زمان، میزان اصطکاک در اجسام مختلفی مانند چرخ ها، گاری ها و … را محاسبه کند و این صفحه نوشته شده در حقیقت سندی برای تائید این موضوع به حساب می آید. با این وجود این امر که داوینچی در چه زمانی و چگونه توانسته است تا به قانون پی ببرد، همچنان به عنوان یک راز سر به مهر باقی مانده است.

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا