بیماریها و راه درمان

وجود مو بر روی لاله گوش نشانه ابتلا به این بیماری است!!

لاله گوش, علائم بیماری

وجود مو در کانال گوش افراد سالمند نشانه یک بیماری است

 

وجود مو در کانال گوش هم می تواند یک نشانه هشدار دهنده باشد و باید جدی گرفته شود. همینطور ظاهر نازیبای آن می تواند از اعتماد به نفس سالمند در اجتماع بکاهد.

همزمان با افزایش سن تغییراتی دربدن به وجود می آید که یک نشانه جدی از احتمال بروز یک بیماری مرگبار و ناگهانی است. کارشناسان به تازگی دریافتند که یک ارتباط مستقیم بین وجود مو در کانال گوش افراد سالمند و ابتلای آنها به انواع بیماری های قلبی بوِیژه بیماری عروق کرونر وجود دارد.

 

وجود مو در نرمه و کانال گوش به خاطر ترشح بیش از حد هورمون های آندروژن و تستوسترون در بدن آقایان است که، علت اصلی بروز لخته خونی و سکته قلبی به شمار می آید. کارشناسان رابطه بین سکته قلبی و وجود مو در کانال مو را در بیش از ۲۱۵ فرد مبتلابه بیماری های قلبی در کشور هند بدست آورده اند و اعلام کرده اند اکثر افراد مبتلابه مشکلات قلبی در لاله و کانال گوش خود موی زائد داشته اند.

 

در عین حال دسته ای دیگر از دانشمندان اعتقاد دارند وجود مو در گوش صرفاً علامت پیری و به دلیل افزایش هورمون تستوسترون در بدن است و رابطه مستقیم با بروز سکته قلبی ندارد و یک فرآیند طبیعی در اثر افزایش سن است.

 

سکته و بیماری های قلبی عروقی به دلایل مختلف از جمله تغذیه نامناسب، استعمال دخانیات، عدم تحرک و ورزش کافی، استرس ، بروز بیماری هایی چون آنفولانزا، سوابق ژنتیک، تصادفات، بالا بودن فشار خون و مواردی از این دست روی می دهد، اما با این حال وجود مو در کانال گوش هم می تواند یک نشانه هشدار دهنده باشد و باید جدی گرفته شود. همینطور ظاهر نازیبای آن می تواند از اعتماد به نفس سالمند در اجتماع بکاهد.
منبع:jamejamonline.ir

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا