فناوری اطلاعات

اینترنت؛از موبایل به لپ‌تاپ

 

اینترنت موبایل به لپ‌تاپ

اینترنت؛از موبایل به لپ‌تاپ

با گسترش استفاده از اینترنت، دسترسی نداشتن به این شبکه بزرگ جهانی برای بسیاری از کاربران به مشکلی بسیار بزرگ تبدیل شده است و این مشکل زمانی خود را نشان می‌دهد که این قبیل کاربران که زندگی بدون اینترنت برایشان هیچ معنایی ندارد، آن‌طور که می‌خواهند نتوانند از اینترنت استفاده کنند! فرض کنید قصد دارید با استفاده از خدمات اینترنت بانک خود به انتقال وجه از حسابی به حساب دیگر بپردازید.
لپ‌تاپ در اختیار دارید اما اینترنت ندارید! در عوض گوشی تلفن همراهتان از قابلیت دسترسی به اینترنت برخوردار است، اما مرورگر نصب شده روی آن سازگاری کاملی با سایت خدمات اینترنت بانک شما ندارد! یا فرض کنید از سرویس‌های دیتای شبکه همراه خود استفاده می‌کنید و قصد دارید در مدت زمان استراحت در دانشگاه، اینترنت تلفن همراه خود را در اختیار دیگر دوستانتان نیز قرار دهید.

در چنین شرایطی اگر گوشی تلفن همراه شما مجهز به سیستم‌عامل ویندوز فون ۸ باشد براحتی می‌توانید تلفن خود را به یک نقطه دسترسی بی‌سیم برای استفاده از اینترنت تبدیل کنید و اینترنت فعال روی تلفن همراهتان را با دیگر دستگاه‌های مجهز به کارت شبکه بی‌سیم به اشتراک بگذارید.

برای انجام این کار باید چند مرحله را دنبال کنید:
۱ـ از فـــهرست برنامه‌ها در تلفن خود به بخش Settings مراجعه کنید.

۲- صفـــــــحه را به پاییـن اسکرول کــرده و گـــزینه internet sharing را پیدا کنید. پس از مشاهده این گزینه روی آن فشار دهید.

۳- در این صفحه گزینه‌ای با عنوان Sharing قابل مشاهده است. این گزینه در حالت پیش‌فرض در حالت Off قرار دارد. شما می‌توانید برای فعال‌سازی آن، کلید مقابل آن را به سمت راست کشیده و آن را به On تغییر دهید.

۴- پس از فعال‌سازی قابلیت اشتراک‌گذاری اینترنت، شما می‌توانید برای اعمال تنظیمات بیشتر روی گزینه setup فشار دهید. با انتخاب این گزینه می‌توانید نام شبکه و رمز دلخواهی را برای دسترسی به آن مشخص کنید و همچنین در بخش Guests connected نیز می‌توانید تعداد کاربران متصل به شبکه خود را مشاهده کنید.

۵- برای غیرفعال‌کردن این قابلیت نیز باید دوباره پس از طی مراحل فوق، گزینه Sharing را به Off تغییر دهید.

منبع:khorasannews.com

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا