آموزش قلاب بافی و بافتنی

طریقه بافت عروسک بافتنی بالشتی :


طریقه بافت عروسک بافتنی بالشتی :
ملزومات: ۱ کلاف قهوه ایی برای موها ۲ کلاف رنگ روشن برای صورت ۲ کلاف اسپرت در دورنگ میل ۴ – 4.5(دانه ها بر حسب هر ۲۰ دانه ۱۰ سانت گفته شده)
طرز بافت عروسک بافتنی :

با کلاف اسپرت ۷۰ دانه سر انداخته و ۱۲ سانت ساده ببافید وبعد بارنگ روشن صورت ۳۵ سانت دیگر ببافید ودانه ها را کور کنید از این بافت ۱ تکه دیگر هم ببافید برای پشت عروسک بافتنی
بافت دستهای عروسک بافتنی :با کلاف اسپرت ۲۰ دانه سرانداخته و۱۵ سانت ببافید وبعد ۲ خط ابری(رکن) ببافید با تغییر رنگ کلاف ۲ سانت ساده بافته وبرای حالت دادن مچ دست در رج زیر بافی به این ترتیب ۵ دانه کور کنید دانه اول را گرفته+۲ دانه با هم یکی میشود از زیر+(۲زیر+۲تا یکی از زیر) داخل پرانتز را ۳مرتبه تکرارکنید+ ۱دانه زیر . رج بعد همه دانه ها از رو بافته و بافت ساده را ادامه میدهید تا قسمت مچ دست که بارنگ روشن بافته ایم ۴ سانت بشود وبعد دانه ها را کور کنید . یک تکه دیگر از این بافت آماده کنید.
بافت پاهای عروسک بافتنی : با کلاف اسپرت ۲۴ دانه سر انداخته و۲۰ سانت ساده ببافید ۲ خط رکن بافته وبا کلاف روشن بافت را ادامه بدهید ۲ سانت ساده بافته وبرای حالت دادن مچ با عروسک به این ترتیب دانه ها را در رج زیر بافی کور کنید دانه اول را گرفته+ ۳ دانه زیر+ ۲دانه یکی از زیر+(۲ذانه زیر+۲ دانه یکی از زیر) داخل پرانتز را ۳ مرتبه دیگر تکرار کنید +۲ دانه زیر . رج پشت همه دانه ها را از رو ببافید .بافت ساده را ادامه دهید تا بافت ۴ سانت بشود وهمه دانه ها را کور کنید . یک تکه دیگر از این بافت آماده کنید.
طرز دوخت عروسک بافتنی :درز پاها و دستها را بدوزید دوخت لبه مچ را کوک زده و کمی بکشید تا بحالت گرد بباید و با پنبه داخل آن را کاملا پر کنید . قسمت بدنه پشت و پیش را بهم بدوزید به این ترتیب که از لبه کناری قسمت کلاف اسپرت رنگی دوخت را شروع کنید یکی از دستها را بین درز گذاشته وبدوزید و در قسمت پایین ۱۰ سانت کناره را دوخته و یکی از پاها را مانند دست عروسک مابین دوخت پشت وپیش گذاشته وبدوزید . به فاصله ۳ سانت پای دوم را بدوزید وتا گوشه بعدی ،دوخت را ادامه دهید. دست دوم را روبروی دست اول قرار داداه و بدوزید برای دوخت قسمت بالای سر ، چند رشته کلاف قهوه ایی را ما بین درز گذاشته و بدوزید (گوشه دیگر قسمت کناره صورت را که دوخته نشده برای رویه کردن عروسک و پر کردن با پنبه میباشد) که بعد از پر شدن بدنه کناره را هم دوخته میشود . برای چشمها و لب از کلاف تیره استفاده کنید برای دامن عروسک میتوان از کلافهای چین توری استفاده کنید ( و هنگام دوختن پاهای عروسک دختر این چین را مابین درز قرار دهید)
منبع : ژورنال اشراق بافتنی

آدرس کانال تلگرام ایران بانو : iranbanou_com@

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا