بدانیم تا سالم بمانیم

درمان های خانگی روغنی برای موهای آسیب دیده

ماسک برای موهای آسیب دیده

درمان‌های روغنی بر ترمیم موها تأثیر زیادی دارند

 

اگر موهای شما خشک یا آسیب‌دیده است یک درمان خانگی خوب می‌تواند برای شما مفید باشد. درمان‌های روغنی بر ترمیم موهای شما تأثیر زیادی دارند.

روغن‌های خاص آشپزی مانند روغن نارگیل گزینه‌هایی عالی برای مراقبت از موها هستند. با افزودن عصاره‌های روغنی دیگر به ترکیب می‌توانید از روش درمانی خود بهره‌ی بیشتری ببرید و نتایج این روش درمانی می‌تواند شامل شکست موی کمتر، موهای نرم‌تر، قوی‌تر و براق‌تر و پوست سالم‌تر در سر باشد. حتی ممکن است بتوانید استفاده از نرم‌کننده‌ها را کنار بگذارید.
 
مواد موردنیاز
۱ قابلمه
آب
۱ کاسه‌ی شیشه‌ای کوچک
روغن نارگیل
قاشق
شانه
کلاه حوله‌ای حمام
عصاره‌های روغنی دیگر ( اختیاری )

 

مرحله‌ی یک: مواد را ترکیب کنید
با استفاده از قابلمه و کاسه‌ی شیشه‌ای برای خود یک ظرف دو طبقه‌ برای جوشاندن مواد تهیه کنید. برای این کار درون قابلمه را با کمی آب پرکرده و بگذارید جوش بیاید. سپس قابلمه را از روی شعله برداشته و بگذارید آب آن کمی خنک شود. یک یا دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل درون کاسه‌ی شیشه‌ای ریخته و ده قطره از عصاره‌های انتخابی دیگر خود را به آن اضافه کنید. ظرف شیشه‌ای دارای روغن را داخل آب قرار داده و بگذارید تا آب شدن کامل روغن نارگیل و گرم شدن ترکیب بماند.

 

برای موهای آسیب دیده

 

هشدار: قبل از زدن ترکیب به سر خود آن را روی دستتان امتحان کنید تا نسوزید. روغن باید گرم باشد اما نه آن‌قدر داغ که باعث سوختگی شود.
 
مرحله‌ی  دو: روغن را به موهای خود بزنید
با کمک یک شانه موهای خود را چند دسته کنید تا ساده‌تر بتوانید روغن را به‌طور مساوی به همه جای موهای خود بزنید.

 

ماسک برای موهای آسیب دیده

 

کمی روغن کف دست خود زده و آن را روی اولین دسته‌ی موهای خود بمالید. سپس همین کار را برای دسته‌های دیگر موهای خود تکرار کنید. هرچه از مواد شما باقی ماند را به انتهای موهایتان بزنید، قسمت‌هایی از موها که خشک‌ترند و بیشتر آسیب می‌بینند.

 

ماسک برای موهای آسیب دیده

 

روغن را با حرکات دایره ای روی موهای خود ماساژ دهید.

 

مرحله‌ی سه: موهای خود را در کلاه بپیچید
موهای خود را در یک کلاه حمام پیچیده و بگذارید مواد تمام شب روی موهای شما بمانند. هرچه مواد بیشتر روی موهای شما باشند نتیجه‌ی بهتری خواهید گرفت. می‌توانید برای ۸ تا ۱۰ ساعت آن‌ها را روی موهای خود نگه‌دارید.

 

برای موهای آسیب دیده

 

نکته:از حوله‌های نرم‌تر استفاده کنید. یک حوله‌ی نرم از شکست موها جلوگیری می‌کند.
 
مرحله‌ی چهار: مواد را بشویید
صبح روز بعد مواد را بشویید تا کاملاً از روی موهایتان پاک شوند. شما باید چند بار مرحله‌ی شستن موها را تکرار کنید تا مواد کاملاً از روی موهای شما پاک شوند. حالا موهای شما نرم‌تر، قوی‌تر و خوش‌حالت تر خواهد بود.

حداقل هفته‌ای یک‌بار این کار را تکرار کنید. اگر موهای شما خیلی آسیب‌دیده است آن را دو یا سه بار در هفته تکرار کنید.

 

منبع:۵۰۴۰

 

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا