هشت توانایی قرص های جلوگیری

خاصیت قرص ضدبارداری,قرص ضد بارداری اورژانسی

قرص های ضدبارداری می توانند از زنان در برابر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا محافظت نمایند 

 

برای کنترل بارداری می توان تحت نظر پزشک متخصص از قرص های ضد بارداری استفاده نمود. اما نکته جالب اینجاست که این قبیل قرص ها علاوه بر وظیفه ی کنترل حاملگی، می توانند عملکردهای دیگری را نیز داشته باشند. به هشت توانایی قرص های جلوگیری توجه کنید.

می تواند اندومتریوز را قابل تحمل کند
در بیماری اندومتریوز، بافتی که باید در رحم رشد کند، در خارج آن رشد می کند. اندومتریوز اغلب در ناحیه ی لگن و معمولا در قسمت تخمدان، مثانه و یا روده رخ می دهد. این بافت زائد باعث ورم، التهاب و زخم می شود که منجر به درد شدید خواهد شد.

قرص های جلوگیری از بارداری به شدت علائم قاعدگی را کاهش می دهند که یکی از آنها، درد ناشی از اندومتریوز می باشد.

می تواند از پوستتان مراقبت کند
جوش ها اغلب می توانند توسط قرص های ضدبارداری پاک شوند. همچنین موهای زائدی که در چانه رشد می کنند و دلیل آن اغلب هورمون اندروژن  (نوعی تستوسترون) می باشد می توانند از بین بروند.

هنگامی که از قرص های جلوگیری استفاده می شود، کبد پروتئینی می سازد که از جریان تستوسترون در گردش خون جلوگیری کرده و در نهایت از رشد موهای زائد و آکنه جلوگیری می کند.

 

می تواند خون تان را ذخیره کند
این که در هر ماه چه مقدار خون از طریق قاعدگی از دست می رود، از یک زن به زن دیگر متفاوت است. اما خونریزی طبیعی حدود ۸۰ میلی لیتر (یک سوم لیوان) می باشد. اگر خونریزی بیش از این باشد، احتمال ابتلا به کم خونی و عوارض آن مانند خستگی و کمبود انرژی وجود دارد.

این قرص ها می توانند با فعل و انفعالاتی مانند نازک کردن دیواره ی رحم، ریزش دیواره و در نتیجه خون ریزی را کاهش دهند.

می تواند از شما در برابر برخی سرطان ها محافظت کند
استفاده از این قرص ها به مدت چند سال (تا پانزده سال)، تا ۵۰ درصد احتمال ابتلا به سرطان تخمدان و تا ۷۰ درصد احتمال ابتلا به سرطان آندومتر را کاهش می دهد.

اما از طرف دیگر، این قرص ها احتمال ابتلا به سرطان سینه و سرطان دهانه رحم را به دلیل داشتن استروژن بالا افزایش می دهد. 

مضرات قرص ضدبارداری,فواید قرص ضدبارداری

قرص های ضد بارداری از رشد موهای زائد و آکنه جلوگیری می کنند

 

  می تواند سپری باشد در برابر التهاب های لگنی
بیماری التهابی لگن  (PID) یک بیماری عفونی جنسی است که از طریق اندام تناسلی زن، وارد بدن او می شود و در صورت عدم درمان می تواند سبب دردهای مزمن لگن و ناباروری شود. هر چند که قرص جلوگیری نمی تواند مستقیما با عفونت های جنسی که برخی از آن ها باعث PID می شوند مبارزه کند، اما می تواند با ضخیم کردن دهانه رحم، از ورود باکتری ها و عفونت های آلوده کننده لوله های فالوپ، رحم و تخمدان ها جلوگیری نماید.

 

می تواند به بهبود سندروم تخمدان پلی کیستیک کمک کند
به طور معمول، بدن هر زن در هر سیکل عادت ماهانه، یک تخمک رها می کند، اما در زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) این تخمک رها نشده و در تخمدان باقی می ماند و ممکن است منجر به ناباروری شود. بنابراین علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک شامل قاعدگی نامنظم و رشد موهای زائد می باشد. تعادل هورمونی که تا حدودی با مصرف قرص های ضد بارداری ایجاد می شود، می تواند PCOS  را درمان کند.

می تواند موجب خنکی بدن شود
به طور معمول مصرف قرص ضد بارداری برای کنترل بارداری است، اما مصرف آن در دوران یائسگی زنان می تواند گرگرفتگی، تعریق شبانه و خونریزی نامنظم ناشی از یائسگی را کنترل کند.

می تواند در طول فصول آنفلوآنزا از زنان مراقبت کند
قرص های ضدبارداری که حاوی استروژن هستند می توانند از زنان در برابر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا محافظت نمایند. البته از آنجا که به طور طبیعی سطح هورمون استروژن در زنان (البته قبل از یائسگی) به میزان کافی است، آنها به طور معمول بیش از مردان در برابر ویروس آنفلوآنزا مقاوم هستند.

 

منبع:tebyan.net

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا