موفقیت

معجزه‌ای به نام هدیه

معجزه‌ای به نام هدیه

هدیه دادن،هدیه گرفتن،مزایای هدیه دادن، زیباترین رفتارهای بشری، رازهای موفقیت


هدیه دادن و هدیه گرفتن یکی از زیباترین و پرمعناترین رفتارهای بشری محسوب می گردد. این رفتار روابط مختلف فردی و اجتماعی افراد را تحت تاثیر قرار داده و باعث استحکام آنها می گردد.

پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) می ‌فرمایند: « هدیه پلیدی ها را از بین می‌ برد و دوستی و محبت ایجاد می ‌کند.»

توجه به این رفتار ساده و در عین حال بینهایت تاثیر گذار در زندگی مشترک نیز مهم و ضروری محسوب می گردد. به همین دلیل است که همه متخصصین خانواده بر این اعتقادند که دختر و پسر باید از همان ابتدا یعنی در دوران نامزدی، این رفتار را در خود پرورش داده و توانمندی های آن را کسب نمایند. شاید از نظر بسیاری تنها توانمندی که برای هدیه دادن مورد نیاز است پول باشد اما اگر کمی با تامل به این قضیه بنگریم می بینیم که علاوه بر پول و مهمتر از آن مسائل و توانمندی های دیگری نیز وجود دارند که ما هرگز به آنها توجه نکرده و نمی کنیم.

آیا تا به حال دیده اید که زنی با گرفتن یک شاخه گل از نامزد خود بیشتر از گرفتن یک کارت هدیه خوشحال شود؟ علت این امر چیست؟ یقینا از نظر مالی کارت هدیه بیشتر از یک شاخه گل ارزش دارد.

علت اصلی این گونه تمایزها پشتوانه معنوی و عاطفی هدیه ایست که به نامزدتان می دهید. در واقع هر هدیه ای یک بار معنوی و عاطفی به همراه دارد.

دادن هدیه هایی چون پول و طلا و … شاید به نظر بزرگ و خوب بیایند ولی اغلب دارای بار معنوی بسیار کمی می باشند در صورتیکه یک شاخه گل با اینکه بسیار ارزانتر تمام می شود ولی بار معنوی و عاطفی بسیار زیادی به خصوص برای خانم ها به همراه دارد. علاوه بر این نحوه رفتار و گویش فرد در هنگام دادن هدیه به نامزدش نیز مهم است. هدیه هرچقدر هم که بزرگ و گرانقیمت باشد اگر با رویی گشاده و زبانی مهربان داده نشود هیچ ارزشی ندارد در حالیکه اگر فرد در هنگام هدیه دادن شاخه گلی به نامزدش لبخندی بر لب داشته و از الفاظ و جملات زیبا و معنادار استفاده کند گویی تمام دنیا را به او هدیه داده است.


مزایای هدیه دادن

*روابط فردی و اجتماعی افراد را مستحکم می نماید.

*باعث از بین رفتن دلخوری‌ ها و کدورت ‌ها می گردد.

*نزدیکی قلبها را به همراه دارد.

*مهر و محبت طرفین به یکدیگر را چندین برابر می کند.

*میزان رضایتمندی دختر و پسر از یکدیگر و زندگی مشترک را بیشتر می کند.


نکات قابل توجه:

*هدیه یقینا نباید یک چیز بزرگ یا گران قیمت باشد. مهم میزان بار معنوی است که هدیه برای فرد مقابل به همراه دارد.

*هدیه تان را نه به سلیقه خود بلکه با توجه به سلیقه و علایق فرد مقابل انتخاب نمایید.

*هدیه تان را با زیباترین کاغذ کادوها و به بهترین شکل کادوپیچ نمایید.

*هدیه خود را با جملات عاشقانه و زیبا مزین نمایید.

*اغلب، افراد در مناسبتهایی چون روز تولد،‌ سالگرد ازدواج و… اقدام به تهیه هدیه برای نامزدشان می کنند در حالیکه یادمان باشد هدیه دادن نیاز به مناسبت خاصی ندارد. سعی کنید حتی المقدور هر ماه یا هر دو ماه یکبار با دادن هدیه ای کوچک نامزدتان را خوشحال و به زندگی مشترکتان امیدوار نمایید.

منبع:تبیان


 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا